Notes de premsa
La Guàrdia Urbana aixeca 70 actes en quatre mesos a incívics per miccionar a la via pública
La Guàrdia Urbana de Reus ha aixecat 70 actes durant els quatre primers mesos de l’any a ciutadans per orinar en espais públics, I gairebé iguala les actes aixecades durat tot l’any passat (77). Les actes s’emmarquen en la campanya inspectora que porta a terme el cos de seguretat municipal contra els actes incívics, amb especial atenció a aquells que generen més molèsties i queixes de la ciutadania.
L’aprovació de la nova Ordenança de Civisme ha facilitat noves eines per sancionar i prevenir possibles fets incívics. L’ordenança considera com a infraccions greus «fer necessitats fisiològiqiues com defecar, orinar o escopir en qualsevol dels espais púbics de la ciutat de Reus», i preveu sancions de fins a 1.500 euros.
L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, afirma que «són inadmissibles les actituds incíviques d’aquells que no respecten les normes mínimes de convivència, de civisme i d'ordre públic a la nostra ciutat. El Govern de Reus ho té clar i es manté ferm en la política de tolerància zero contra l’incivisme i no permetrà».
Reduir els nivells d’incivisme a la ciutat és una de les prioritats de la política de seguretat del Govern de Reus. L’any passat, la Guàrdia Urbana va obrir un total de 1.354 expedients sancionadors per actes incívics, un 31,13 % més que el 2013.