Notes de premsa
La Guàrdia Urbana estén la política de proximitat amb la nova comissaria externa de l’aeroport
La Guàrdia Urbana posa en funcionament aquest dilluns dia 16 de maig de 2016 la nova Comissaria Externa de Proximitat (CEP) a l’aeroport de Reus. Serà el vuitè punt d’atenció policial extern a la Comissaria Central, amb els quals el cos municipal de seguretat dóna compliment a la seva estratègia de proximitat a la ciutadania amb els objectius de reforçar la prevenció i augmentar la capacitat de resposta.
La nova CEP és fruit de la signatura d'un conveni de col·laboració entre la Guàrdia Urbana, AENA SA i la direcció de l'aeroport de Reus, i estarà oberta durant els horaris de vols a l'aeroport. Aquesta oficina, esdevé per la Guàrdia Urbana un punt estratègic per al desenvolupament de les seves competències, com ara la regulació i el control del trànsit, el control dels mitjans de transport per carretera, la recollida de denúncies, seguretat ciutadana, assistència al ciutadà, gestió dels objectes perduts, tasques en matèria de protecció civil, resolució de conflictes privats, i qualsevol altra funció de policia i de seguretat.
L’activitat de les CEP no ha parat d’augmentar des que es van posar en funicionament el 2013, gràcies a l’obertura de noves dependències i al major coneixement per part de la ciutadania. Durant el 2015 es van atendre 2.832 persones, que van generar 206 demandes de servei, es van aixecar 177 actes, es van redactar 90 informes i es van obrir 199 diligències. Durant el quatre primers mesos d’aquest 2016 ja s’han atès 1.006 persones, les quals han generat 63 demandes de servei, s’han aixecar 34 actes, s’han elaborat 17 informes i s’han obert 55 diligències.
Les Comissaries Externes de Proximitat són punts de recollida de denúncies i d’informació per facilitar l'apropament de la policia a la ciutadania i als barris. Compten amb la presència d'agents de la Guàrdia Urbana. Són punts de referència on la gent, quan se li plantegi un problema o dubte, pugui recórrer a l’assessorament d’un professional de la policia de manera més accessible i ràpida que en una comissaria convencional».
Les tasques policials que realitzen les CEP són les següents:
- Recollir denúncies penals per fets de menys rellevància social, com ara furts, faltes de danys, faltes que no requereixin d’una investigació, etc.
- Recollir denúncies veïnals sobre actituds que puguin generar problemes de convivència o infringeixin les ordenances municipals.
- Recollir informació de fets que s’estiguin produint al barri, com ara ocupació de pisos, tràfic i consum de drogues, etc.
- Realitzar xerrades amb les persones del barri amb col·lectius i de temàtica diversa: gent gran, nouvinguts, joves etc…; autoprotecció; legislació, trànsit, etc.
Els horaris i emplaçament de les CEP actualment obertes són els següents:
- Dilluns, de 17:30 a 21:30h: Al carrer de Mas Pellicer, 33 baixos; dóna cobertura als barris Sant Josep Obrer i Mas Abelló.
- Dimarts, de 17:30 a 21:30h: Centre Cívic Migjorn, a la Riera de l’Escorial s/n, que dóna cobertura a la zona sud de la ciutat.
- Dimecres, de 17:30 a 21:30h: Centre Cívic Ponent, a l’avinguda dels Països Catalans, 106; dóna cobertura a la zona del passeig de Misericòrdia, l’avinguda dels Països Catalans, el barri Immaculada etc.
- Dijous, de 17:30 a 21:30h: Centre Cívic Llevant, plaça de l’Hort dels Canonges, 1, dóna servei al barri Horts de Miró i els Jardins de Reus.
- Divendres, de 17:30 a 21:30h: Centre Cívic Mestral, a l’avinguda de Barcelona, 6; cobreix el barri Gaudí i la zona nord de Reus.
- De dilluns a dissabte, de 8:00 a 21:30h: Antic Hospital Sant Joan, al carrer de Sant Joan, 34. Dóna servei a la zona centre de la ciutat.
- De dilluns a dissabte, de 8:00 a 21:30h: Estació d’autobusos, a l’avingida de Salou, 2. Dóna servei a la zona sud de la ciutat.
Contacte directe amb la ciutadania
L’estratègia de proximitat de la Guàrdia Urbana de Reus es fonamenta en una major presència als barris i a les zones comercials; en el reforç de la prevenció amb un major grau de visibilitat dels agents que treballen al territori; i en enfortir les relacions de la Guàrdia Urbana amb la comunitat i el teixit social de la nostra ciutat. Així mateix, busca incrementar el grau de detecció i diagnosi de les problemàtiques; eradicar des de les arrels les problemàtiques, tot augmentant la capacitat de resposta; i millorar els nivells de convivència i civisme, i incrementar la qualitat de vida dels ciutadans.
Durant el 2015, la Guàrdia Urbana va realitzar 4.438 patrulles de proximitat pels diferents barris de la ciutat, que en total van sumar 26.628 hores de patrullatge.
La política de proximitat amb la ciutadania del cos de la policia local preveu un paper destacat per a les associacions de veïns i de comercials de la ciutat, amb els quals es programen reunions periòdiques de treball. Així mateix, la Guàrdia Urbana té establert un fil directe amb la ciutadania via telèfon i correu electrònic, que permet un contacte diari i personalitzat.