Notes de premsa
La Guàrdia Urbana incrementa els serveis de trànsit i seguretat als accessos dels centres educatius
La Guàrdia Urbana ha reforçat al llarg de 2015 els serveis de protecció escolar en el marc de la política de proximitat del cos municipal de seguretat. En total s’han realitzat 3.151 serveis amb patrulles de proximitat, 700 més que l’any anterior, el que representa un increment del 28,56%. Aquest servei té com a objectiu la regulació del trànsit en els punts més perillosos d’accés als centres educatius, alhora que té una doble funció en l’àmbit de la seguretat ciutadana, evitant possibles actes incívics, baralles entre escolars i, en general, prevenint fets delictius.
Els serveis de protecció escolar complementen les mesures de seguretat viària i millores en la senyalització en la zona d’influència dels centres educatius de primària i secundària, que la Guàrdia Urbana impulsa amb l’objectiu de donar protecció i seguretat als escolars i als seus acompanyants en els desplaçaments a les escoles. Actualment hi ha 5 centres educatius de la ciutat que dsiposen d’una zona d'estacionament exclusiu per als pares i mares dels alumnes: el Col·legi la Salle, l’Escola Joan Rebull, l’Escola General Prim, l’Escola Isabel Besora i el Col·legi Sant Pau. A més, l’any passat es va reordenar al circulació de vehicles a l’entorn de l’Escola la Vitxeta.
Els controls per a una mobilitat segura se sumen a la formació en matèria d’Educació Viària que ofereix la Guardia Urbana. Un total de 4.090 alumnes d'infantil, primària i secundària s'ha format en mobilitat segura el passat curs acadèmic 2015-2016, a través dels diferents programes educatius que té en marxa la Guàrdia Urbana.