Notes de premsa
La Guàrdia Urbana redueix un 48% els serveis de grua en quatre anys
La Guàrdia Urbana ha reduït en un 47,55% els serveis de grua entre 2011 i 2014. Gran part de la reducció s’atribueix al nou protocol d’informació i senyalització de les afectacions al trànsit amb motiu de dispositius especials de mobilitat a la via pública. L’any 2014, la grua municipal va realitzar 4.165 serveis, 1.033 menys que l’any anterior (-19,87%). D’aquests serveis, 1.057 van ser per estacionaments en llocs prohibits i senyalitzats, 113 menys que el 2013 (-9,66%).
L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, afirma: «Des del Govern de Reus hem implantat en aquest mandat un sistema de millora de la informació i de la senyalització dels dispositius especials de mobilitat que ens permet fer molt més compatible l’activitat diària de la ciutat amb la celebració d’esdeveniments a la via pública. L’objectiu final de la millor planificació és reduir al mínim possible les molèsties als veïns i al conjunt de la ciutadania; i ho estem aconseguint».
Protocol de mobilitat per actes a la via pública
El protocol que es porta a terme amb motiu del desenvolupament d'actes i dispositius especials a la via pública és el següent:
- Els dispositius s’inicien amb la petició de l'activitat a realitzar a la via publica. Una vegada analitzada s’identifiquen i planifiquen les necessitats i recursos (vies afectades, vies alternatives, senyalització, agents, comunicats, altres materials i recursos, etc...).
- En cas que sigui necessari prohibir l'estacionament de vehicles, la senyalització s'instal·la amb 48 hores d’antelació mínima; es reforça amb notificacions als parabrises dels vehicles durant els dos dies anteriors a l'acte; i es col·loquen avisos informatius a les comunitats de veïns. Hores abans dels actes es posen cons i/o cinta policial a les zones afectades per evitar estacionaments.
- En cas d'esdeveniments en els que s'hagin de tallar carrers i/o prohibir estacionaments massius, es comunica als actors de mobilitat que puguin resultar afectats (taxis, autobusos, bombers, serveis sanitaris, etc.) i s’informa els mitjans de comunicació.
- Hores abans de l'inici de l’acte, agents de la Guàrdia Urbana sobre el terreny passen les dades dels vehicles mal estacionats a la comissaria, per intentar localitzar els propietaris via telefònica i demanar-los que els retirin. En cas que no sigui possible, es vehicles retiren amb la grua municipal.
Amb aquest seguit de mesures, l'Ajuntament de Reus aconsegueix minorar les molèsties a la ciutadania motivades per la necessitat de tallar carrers o prohibir l'estacionament, així com minimitzar la quantitat de vehicles que ha de retirar la grua municipal.
Balanç 2014
Els serveis de la grua municipal s’han reduït en un 47,55% entre 2011 i 2014. L’evolució ha estat la següent:
- 2011: 7.940
- 2012: 6.310
- 2013: 5.198
- 2014: 4.165
Dels 4.165 serveis de grua realitzats el 2014, 2.910 són en llocs prohibits (parades de bus o taxi, llocs senyalitzats, guals, etc…), 650 per estacionaments (doble filera, pas de vianants, voreres, etc…); 385 per immobilitzacions (alcoholèmia, precintes administratius o judicials, manca d’assegurança, etc..) i 220 per motius diversos com accidents, abandonaments, etc…