Notes de premsa

La Junta de Portaveus acorda modificar el decret d’empadronament

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 12/03/2010

nta de Portaveus de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres 12 de març la modificació del decret d’empadronament. L’alcalde ja ha donat instruccions al regidor cap de l’Àrea de Recursos Generals i Hisenda perquè, un cop els serveis jurídics de l’Ajuntament hagin donat forma a l’acord i el redactat definitiu sigui ratificat pels grups municipals, signi el nou decret per tal que aquest pugui entrar en vigor de manera imminent.

El nou decret d’empadronament suma a la proposta de redactat del govern, aportacions del grup municipal del PP i de la CORI, provinent de la Plataforma Tots som veïns i veïnes de Reus. L’acord de la Junta de Portaveus s’ha produït amb els vots a favor dels portaveus dels grups municipals del PSC, PP, ERC, ICV-EUiA i CORI, i l’abstenció de CiU.

L’alcalde ja s’ha posat en contacte amb representants de la plataforma per informar-los de l’acord.

La modificació del decret d’empadronament, vigent des de 2007 i fruit d’una conjuntura excepcional i concreta, obeeix a la necessitat d’adaptar-se a la nova realitat social. La desaparició de casos de picaresca i d’utilització de documentació fraudulenta, permet ara agilitzar el procés d’empadronament.

D’acord amb la normativa, els ajuntaments han de gestionar el padró amb el elements de convicció que considerin oportunts per tal que el registre reflecteixi la realitat amb la màxima fidelitat. Davant els canvis socials detectats, l’Ajuntament modifica aquests elements, i substitueix aquells que fins ara estaven relacionats amb l’habitatge, per una declaració responsable de la veracitat de les dades per part dels interessats.

El nou redactat incorpora també una esmena presentada pel grup municipal del PP, en relació a la notificació al propietari de l’immoble en el cas d’un empadronament en un habitatge subarrendat.

La modificació del decret d’empadronament inclou en la seva part expositiva una referència a la Llei d’Habitatge, així com a les consideracions del Consejo General del Empadronamiento, en relació a el dret de tothom a empadronar-se; l’obertura d’un procés administratiu de comprovació de dades en cas de dubte durant un periode màxim de tres mesos, i la motivació justificada dels casos de denegació. La Junta de Portaveus ha acceptat incorporar aquestes consideracions atenent a la petició de la Plataforma Tots som veïns i veïnes de Reus.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.