Notes de premsa
La nova Carpeta Empresa permet consultar les dades de què disposa l'Ajuntament sobre l’empresa
La Finestreta Única Empresarial incorpora com a nova funcionalitat la Carpeta Empresa, amb l'objectiu de facilitar la comunicació entre l'Ajuntament de Reus i les empreses a través de mitjans electrònics. La Carpeta Empresa permet consultar les dades de les empreses disponibles per la corporació municipal i està disponible dins la web de la seu electrònica municipal.
En concret, les empreses poden accedir a les seves dades així com les de de contacte que té l'Ajuntament de Reus, al registre de sol·licituds i tràmits d'entrada presentats, als seus impostos i l’estat dels pagaments ja siguin rebuts pendents o fraccionats o pagats dels darrers cinc anys. Per accedir a aquesta informació, l’empresa ha de disposar d’un certificat digital a nom de l’empresa i poden fer servir el que moltes empreses ja tenen de l’agència tributària espanyola.
46 altes telemàtiques
L’Ajuntament de Reus va posar en marxa el passat mes d’abril la Finestreta Única Empresarial, un únic punt d’atenció a l’empresa o els emprenedors que simplifica i agilitza la tramitació administrativa necessària per poder iniciar una activitat econòmica a la ciutat. Des de llavors, s'han donat d'alta 46 activitats telemàticament.
El regidor de Medi Ambient i Ocupació, Daniel Rubio, afirma que 'entenem com una obligació de l'administració simplificar els tràmits amb empreses i ciutadania i aprofundir en eines i mecanismes que facilitin la relació administrativa i la transparència. En aquest sentit, la Finestreta Única Empresarial ha estat una fita important en la millora dels serveis per impulsar l'activitat econòmica i la Carpeta Empresa és un nou pas endavant'.
Què és la Finestreta Única Empresarial?
La FUE és una xarxa interadministrativa impulsada per la Generalitat de Catalunya a través del portal Canal Empresa per agilitzar els tràmits que són competència de les administracions públiques i facilitar l’accés a l’activitat econòmica. La FUE és el punt de referència únic dels emprenedors i empresaris en la seva relació amb l’administració. És l’espai físic o virtual des d’on poden fer totes les gestions necessàries per desenvolupar la seva activitat, amb independència de quina sigui l’administració responsable de cada tràmit.
La FUE de l’Ajuntament de Reus es va posar en funcionament a través de mitjans totalment electrònics per a la tramitació de les declaracions responsables d’obertura i de les comunicacions prèvies d’obertura d’activitats econòmiques així com el seu pagament previ exclusivament a través de tarja de crèdit. Aquests són al voltant del 80% dels tràmits que se sol·liciten per agilitzar l’obertura de noves activitats econòmiques a la ciutat i que només es poden fer exclusivament de forma telemàtica a través de la seu electrònica municipal. Des de l’oficina atenció es dona assessorament dels tràmits FUE però únicament es poden fer telemàticament.
La comunicació prèvia o la declaració responsable davant la FUE produeix efectes vàlids des de la seva presentació. La presentació de la declaració responsable o la comunicació prèvia habilita de manera immediata per a l’exercici de l’activitat sota la responsabilitat del seu titular, i alhora facilita l’administració per a dur a terme qualsevol actuació de comprovació.
Per ser usuari de la FUE és requereix disposar de certificat digital, tot i que en la segona fase d’aquest 2017 s’hi podrà accedir a través d’una clau que s’enviarà via SMS, així com des de dispositius mòbils o taules.