Notes de premsa

La temporada d’estiu confirma Reus com a referent de turisme cultural i comercial

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 17/10/2013
La temporada d’estiu confirma Reus com a referent de turisme cultural i comercial

Reus ha tancat la campanya turística d’estiu amb dades que confimen novament el posicionament de la ciutat com a referent del turisme cultural i comercial de la Costa Daurada. Els bons resultats de la temporada turística són fruit de l’esforç compartit i de la col·laboració entre l’Ajuntament, les entitats comercials i la iniciativa privada.

Dades de visitants
Gaudí Centre Reus
Un total de 56.099 persones han visitat el Gaudí Centre entre l’1 de maig i el 30 de setembre, un 10 % més que el mateix període de l’any passat. Des de la seva inauguració el 2007, el Gaudí Centre incrementa el nombre de visitants cada any. El dimarts 18 de juny, es va registrar el rècord històric en un dia, amb un total de 901 persones.

Destaca l’afluència dels visitants procedent de Rússia i dels països de l’est d’Europa –amb un important augment de turistes d’Ucraïna—, que s’ha incrementat en un 25% respecte al mateix període de l’any passat. Seguidament van els turistes francesos, que s’han incrementat en un 2%. El client rus s’ha convertit en el visitant més nombrós de Reus i en el públic més interessants per la seva capacitat de despesa.

Institut Pere Mata
Una de les novetats d’aquest estiu ha estat potenciar les visites a l’Institut Pere Mata, gràcies a l’acord entre l’Ajuntament i l’institut. L’ampliació de les possibilitats de visita al Pavelló dels Distingit han multiplicat les dades de visitants, i aquest any el total ha estat de 2.222 persones, una xifra que triplica les dades de l’estiu de 2012. Cal destacar que el nombre de turistes francesos s’ha duplicat, i els turistes russos s’ha multiplicat per 10.

Prioral de Sant Pere
D’altra banda, gràcies al conveni entre l’Agència Reus Promoció i la Prioral de Sant Pere que permet obrir a l’estiu el temple, un total de 47.775 de visitants van accedir a l’esglèsia, un 27% més que l’any passat, dels quals, un 61% eren visitants estrangers.

Impacte econòmic
L’augment de turistes comporta un important impacte econòmic en els sectors de serveis en general, del comerç, la restauració i el transport de la ciutat.

Tax free
Les dades de devolució del servei tax free de maig a setembre que gestiona l’Agència de Promoció de Ciutat confirmen un increment del 3% en el nombre d’operacions de realitzades. En total s’han retornat 170.710 euros, el que suposa un increment del 31% dels diners retornats l’any passat. D’aquesta dada se n’extreu que s’ha generat un volum de compres de 2 milions d’euros, del qual, el 90% han estat realitzades a Reus.

Les dades del tax free també permeten saber el tipus d’articles comprats. Destaca principalment la roba de dona, seguida de la roba d’home, les sabates i complements de pell, els articles de joieria i l’òptica.
Quant a les nacionalitats dels usuaris del servei de tax free a Reus, un 90% eren ciutadans russos, tan per cent que augmenta fins al 95% si es sumen els ciutadans de les repúbliques ex-soviètiques.

Estudi consum turista rus
L’Agència de Promoció de Ciutat ha realitzat un estudi del perfil del turista rus, a partir de les enquestes realitzades a l’estació d’autobusos. En relació a la seva despesa a la ciutat, es conclou que la despesa mitjana és 190 euros per persona a la ciutat.

Interessos dels visitants
A partir de les 987 enquestes realitzades a turistes que visiten la ciutat al punt d’informació de l’estació d’autobusos, es coneix millor el perfil dels turistes i dels seus interessos. Segons les dades de motivació de la visita a Reus, un 48 % venen a la ciutat amb intenció de comprar, un 27% per visitar el Gaudí Centre i un 25% per conèixer la ciutat.

Les enquestes reflecteixen que al marxar de Reus un percentatge de quasi el 80% afirmen que han comprat a Reus, dada que supera la intenció inicial que tenien, que era del 48%, confirmant l’atractiu comercial que té la ciutat. Altres dades d’interès que es veuen a l’enquesta, és que al voltant del 75% és la primera vegada que visiten la ciutat de Reus i un 85% tenen previst tornar-hi. Els turistes enquestats posen una nota mitjana de 8,3 sobre 10 a l’experiència de la visita a Reus.

Novetats estiu 2013
Una de les novetats de l’estiu ha estat el servei d’informadors turístics i traductors al rus. Durant els mesos de juliol i agost es va donar servei a un total de 23.077 persones, amb un promig de 410 persones ateses al dia. Vistes aquests bones dades, es va decidir ampliar el servei al mes de setembre.
D’altra banda, el servei de traducció al rus a les botigues va atendre 22 establiments comercials de la ciutat. Tenint en compte que moltes botigues ja disposen de personal propi que parla rus, la valoració d’aquest servei ha estat molt positiva tant per part dels visitants russos com dels botiguers, i es vol potenciar de cara a la temporada d’estiu que ve.

Una altra de les novetats d’aquest estiu és la posada en marxa de la nova aplicació de Reus Turisme per a mòbils i tablets. En dos mesos, prop de 300 persones es van descarregar aquesta aplicació. A destacar que després del castellà i el català, l’aplicació en rus va ser la més descarregada.

Valoració dels establiments participants a la Reus Shopping Day
A partir de les primeres valoracions dels participants a la Reus Shopping Day de què ja disposa l’Agència Reus Promoció, es poden treure les conclusions següents:

  • El 90% valora positivament o molt positiva la seva participació a la campanya d’estiu.
  • El 88% valora molt positivament haver obert el seu establiment al migdia o només haver-ho tancat durant 2 hores, durant la temporada d’estiu.
  • El 70% opina que la campanya d’estiu ha contribuït a incrementar les seves vendes.
  • El 46% dels establiments (quasi la meitat del total) afirmen que més del 50% dels seus clients d’estiu han estat turistes, i un 42% calculen que han estat entre el 25% i el 50%.
  • Quant a l’origen dels turistes que han comprat als comerços enquestats, destaca molt per damunt dels altres el client rus, seguit de l’espanyol i català, i el francès.
La temporada d’estiu confirma Reus com a referent de turisme cultural i comercial
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.