Notes de premsa

La Unitat Mòbil del Servei de Teleassistència gestiona més d’un centenar d’emergències en un mes i mig

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 27/12/2013
La Unitat Mòbil del Servei de Teleassistència gestiona més d’un centenar d’emergències en un mes i mig

La unitat mòbil del Servei de Teleassistència de l’Ajuntament de Reus ha gestionat 119 emergències de les quals 28 han estat sociosanitàries i 91 urgències tècniques des que va entrar en funcionament el passat mes d’octubre. La unitat mòbil complementa els serveis prestats des del centre d’atenció amb la intervenció presencial, per tal de donar suport personal als usuaris.

L’àrea de Benestar de l’Ajuntament de Reus ha ampliat i millorat el servei amb el canvi de proveïdor, tot i rebaixar-ne el pressupost un 20% en relació al 2013. El cost per a l’usuari es manté.

El personal de la Unitat Mòbil té un perfil professional per atendre situacions diverses. Aquest servei es prestarà mitjançant el desplaçament d’un vehicle especial per facilitar l’accés a qualsevol tipus d’habitatge i equipat per atendre qualsevol tipus d’emergència. El servei d’Unitat Mòbil és mobilitzat des del Centre d’Atenció del Servei de Teleassistència Municipal, per tal de poder atendre amb recursos propis als usuaris i poder valorar en primera persona si és necessari mobilitzar recursos públics. D’aquesta forma s’assegura que s’optimitzen d’una manera correcta els recursos de l’administració.

Descripció del servei
El Servei de Teleassistència Domiciliària consisteix en la instal·lació d’una terminal a una llar, en què pot haver-hi un o més usuaris: persones grans o amb dependència i/o discapacitat. Les persones usuàries porten un penjoll que poden pitjar en cas d’emergència, enviant un avís a una central, atesa per personal preparat per donar resposta adequada a les seves necessitats. Aquest centre està actiu les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.

El servei de teleassistència augmenta les possibilitats de permanència al propi domicili i s’incrementa l’autonomia de la persona atesa i de la seva família mitjançant la utilització d’un sistema que permet a l’usuari avisar en cas d’emergència i rebre una resposta ràpida.

Les persones usuàries del servei
Les persones usuàries del servei de Teleassistència són persones grans o amb dependència i/o discapacitat que viuen a Reus. El servei els dóna la seguretat que davant de situacions de crisi, caigudes, emergències sanitàries o accidents domèstics, poden contactar immediatament amb un centre d’atenció.

La selecció de les persones que es poden beneficiar del servei és competència de l’Ajuntament, a través de Serveis Socials.

Augment del nombre de serveis
Durant l’any 2014, el Servei de Teleassistència Domiciliària oferirà 1.405 serveis, 100 llars més respecte el 2013. Actualment ja s’ofereix aquest servei a tothom que el necessita i amb aquest augment es preveu cobrir la futura demanda.

El preu del servei es manté
La gestió del servei per part de l’àrea de Benestar Social permet reduir el pressupost un 20% respecte el 2013 (el 2014 serà de 235.000 euros); i, a la vegada, permetrà assumir per segon any el 31% que enguany ja ha deixat d’aportar l’Estat a través de l’IMSERSO. Així, l’aportació municipal al cost total del servei passarà del 48% de 2012 al 74% de 2014. El 26% restant anirà a càrrec dels usuaris, que aportaven el 21%.

Amb tot, el preu del Servei de Teleassistència Domiciliària per a cada usuari es mantindrà el 2014.

La Unitat Mòbil del Servei de Teleassistència gestiona més d’un centenar d’emergències en un mes i mig
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.