Notes de premsa

L'Ajuntament aprova els estatuts de l’ens que gestionarà els serveis funeraris de Reus, Salou, Vila-seca i Constantí

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 17/02/2023
Ple de l'Ajuntament de Reus

El ple de l'Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 17 de febrer la memòria justificativa i els estatuts de la societat que gestionarà els serveis funeraris de Reus, Salou, Vila-seca i Constantí. La memòria és fruit dels treballs de la comissió d'estudi integrada per membres de les corporacions i personal tècnic dels quatre consistoris per avançar en el procés de creació d'un ens supramunicipal que gestioni els serveis funeraris dels citats municipis de forma pública, conjunta i propera. La memòria defineix, entre altres aspectes, que la prestació de serveis funeraris es faci mitjançant una societat anònima de caràcter supramunicipal que es denominarà FuneCamp, S.A.

La memòria forma part de l’expedient previ en el qual s’ha d’acreditar la conveniència i l’oportunitat de la iniciativa i la concurrència de l’interès públic per a la creació de l’ens. El proper pas serà l’aprovació inicial de la memòria pels respectius plens municipals i, un cop aprovada, es procedirà a un període d’exposició pública no inferior a trenta dies. Un cop  resoltes les possibles al·legacions es procedirà a l’aprovació definitiva per part dels plens municipals.

La societat exercirà en els diferents municipis la prestació dels serveis funeraris d’acord amb principis d’objectivitat i amb la satisfacció de l’interès general en concurrència amb les empreses privades que actuen en aquest sector.

Segons estableix la memòria en les seves conclusions, l’experiència en la prestació de serveis funeraris a través de l’empresa de capital íntegrament municipal, Reus Serveis Municipals SA, mitjançant la divisió Serveis Funeraris Reus i Baix Camp, empresa 100% municipal, amb experiència de més de 35 anys en la prestació de serveis funeraris i la gestió de tanatori i cementiri es converteix en generador de sinergies que es traslladen i repliquen als municipis de Vila-seca, Salou i Constantí.

Aquesta nova societat operarà en rè­gim de concurrència amb el operadors privats i es regirà per principis de continuïtat amb l'activitat duta a terme tradicionalment per Serveis Funeraris Reus i Baix Camp. Per garantir aquesta continuïtat, la nova empresa comptarà inicialment amb la totalitat de l'actiu de l'actual Serveis Funeraris Reus i Baix Camp mantenint també el seu personal i la garantia de manteniment d’un servei indispensable, de caràcter puntual i que es desenvolupa en un moment de molta sensibilitat.

Gestió pública dels serveis
El passat mes de novembre de 2022 els alcaldes de Vila-seca, Salou, Constantí i Reus van anunciar que s'estava treballant en una fórmula de col·laboració conjunta que permetés posar a disposició de la ciutadania dels quatre municipis una oferta pública de serveis funeraris de proximitat i qualitat i amb preus públics.

Els alcaldes van coincidir en el fet que la gestió pública, conjunta i propera és la millor manera d'oferir els serveis de qualitat que demana la ciutadania, especialment en un sector d'especialitat sensibilitat com és el dels serveis funeraris, regit per un marc legal de lliure competència. La nova societat supramunicipal, de caràcter metropolità i íntegrament pública, enriquida per l'experiència de gestió de cada consistori, neix amb la  voluntat d’una incorporació futura d’altres municipis.

Ple de l'Ajuntament de Reus
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.