Notes de premsa
L’Ajuntament de Reus celebra el compromís de la Ministra de Foment de connectar l’estació de Reus amb l’alta velocitat
L’Ajuntament de Reus celebra el compromís adquirit per la Ministra de Foment, Ana Pastor, aquest dimecres 20 de novembre al Congrés dels Diputats per tal que l’alta velocitat ferroviària arribi a l’estació urbana de Reus i es garanteixi la integració amb la xarxa convencional.
Carles Pellicer, alcalde de Reus, afirma que: «La connexió amb ample europeu és una oportunitat que Reus ha d’aprofitar, com a ciutat i com a territori. Com a ciutat, obre noves oportunitats en el transport de passatgers; Com a territori, permet la interconnexió dels centres productors de mercaderies de Reus i de les poblacions de l’entorn amb el Tercer Fil».
Alícia Alegret, primera tinenta d’alcalde i regidora de Promoció Econòmica, afiorma que: «Celebrem l’aposta del Govern de l’Estat per connectar l’actual estació amb l’alta velocitat. És una bona notícia per a la ciutat, tant per a la mobilitat de les persones com per l’impuls que suposarà per a l’activitat econòmica».
El compromís de la ministra coincideix amb les propostes de futur de la planificació ferroviària de la ciutat, que l’alcalde, Carles Pellicer, la primera tinenta d’alcalde, Alícia Alegret, i el regidor d’Arquitectura i Urbanisme, Miquel Domingo, van traslladar al ministeri en la reunió del passat 13 de juny. Ja en aquell moment, Ana Pastor va qualificar de «coherents, sensates i raonables» les propostes de futur del govern de Reus en matèria ferroviària.
L’Ajuntament de Reus ha defensat com a solució com a provisional, la connexió de l’actual estació de Reus amb la xarxa d’alta velocitat a través del Tercer Fil. L’aposta definitiva és per la recuparació de la via Reus-Roda. El Tercer Fil es planteja per al trànsit dels trens de rodalies.
Donat que és una opció més econòmica i tècnicament més àgil, aquest opció comporta avantatges més immediats per al transport de mercaderies i de passatgers que la recuperació de la via Reus-Roda. A la vegada, té l’avantatge afegit que tota la despesa és aprofitable a llarg termini per a un sistema de rodalies eficient.
L’extensió del Tercer Fil fins a l’actual estació de Reus i la seva connexió amb la xarxa d’alta velocitat a l’Arboç —permetent l’entrada a Barcelona per la via preferencial de l’AVE— representa un salt qualitatiu important. Arribar a Barcelona amb menys d’una hora i amb més puntualitat, enlloc de l’hora i escaig que es tarda amb el recorregut convencional és una opció real que cal reivindicar des de la ciutat.