Notes de premsa

L’Ajuntament de Reus i el Col·legi Notarial de Catalunya acorden col·laborar per millorar la gestió tributària

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 5/10/2022
Signatura conveni Col·legi Notarial de Catalunya
Signatura conveni Col·legi Notarial de Catalunya
Signatura conveni Col·legi Notarial de Catalunya
Signatura conveni Col·legi Notarial de Catalunya

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el degà del Col·legi Notarial de Catalunya, José Alberto Marín, han signat aquest dimecres, 5 d’octubre el conveni de col·laboració entre les dues institucions per a l'intercanvi d'informació en matèria de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) i l'Impost sobre l'Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana (IIVTNU).

El conveni s’emmarca en el conjunt de canvis i millores que s’estan realitzant a la Hisenda municipal arran de l’adquisició del nou programa de gestió tributària, el qual té com a objectiu aprofitar al màxim l’ús de les noves tecnologies per facilitar a la ciutadania els seus tràmits tributaris i aconseguir una gestió més eficient dels tributs municipals.

L’acord de col·laboració facilitarà a la ciutadania el compliment dels seus deures tributaris en relació a l’IBI i l’IIVTNU des de qualsevol notaria de la ciutat, de manera digital, ràpida i segura, tot estalviant temps i tràmits als ciutadans.

El conveni permetrà a la ciutadania la possibilitat de realitzar, des de la mateixa notaria, l’autoliquidació i pagament de la plusvàlua, així com tots aquells altres tràmits que siguin preceptius, d’acord el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. Fer-ho serà possible gràcies a la plataforma tecnològica desenvolupada des de la Seu electrònica notarial, que garanteix els màxims nivells de control i seguretat i fa possible liquidacions telemàtiques, l’enviament de formularis o obtenir còpies simples electròniques, entre d’altres.

Així mateix, des de la notaria s’informarà a l’Ajuntament de Reus de les transmissions d’immobles realitzades mitjançant escriptura notarial així com a la Gerència del Cadastre de Tarragona.

D’altra banda, la notaria podrà obtenir informació de part de la Hisenda municipal en relació als deutes pendents d’IBI associats a l'immoble que es transmet, als efectes de poder advertir a l’adquirent de la responsabilitat que assumeix al adquirir l’immoble.

Les comunicacions d’informació entre l’Ajuntament i els notaris es realitzaran de manera informatitzada i immediata, mitjançant la connexió segura dels respectius sistemes d’informació.

Signatura conveni Col·legi Notarial de Catalunya
Signatura conveni Col·legi Notarial de Catalunya
Signatura conveni Col·legi Notarial de Catalunya
Signatura conveni Col·legi Notarial de Catalunya

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.