Notes de premsa
L’Ajuntament de Reus i FCC signen el nou contracte de neteja i recollida de residus
ntament de Reus i l’empresa Fomento de Construccions y Contratas (FCC) signen aquest dimarts, 9 de febrer, el nou contracte de neteja viària i recollida de residus. La data de signatura del contracte marca el calendari de desplegament del nou servei. Així, al maig entrarà en funcionament la nova neteja de la ciutat i a l’estiu s’iniciarà la nova recollida.
L’Ajuntament de Reus i l’empresa adjudicatària treballaran ara en la definició del pla definitiu de serveis, que inclou aspectes com la concreció dels itineraris o la distribució dels recursos materials i humans i en base a això, la realització de les comandes de maquinària, contenidors i altres materials.
Pel que fa a la recollida, la definició del nou pla de serveis inclou la revisió de les ubicacions actuals dels contenidors i la definició de noves zones d’abocament i recollida, la coordinació de la mobillitat, el canvi de contenidors i la definició d’un calendari de substitució d’aquests contenidors. També es definirà un pla de reposició de papereres i de noves instal·lacions, es faran les comandes de material, etc ...
La transició es fa sense desatendre en cap moment el servei que es presta actualment.
L’Àrea de Medi Ambient donarà a conèixer les novetats en relació als sistemes de recollida i neteja a través d’una campanya informativa que arribarà als barris de la ciutat.
La nova contracta
Els trets diferencials de la nova contracte són els següents:
· Servei de neteja: Tractaments adaptats a les diferents tipologies de carrers, amb una major mecanització dels tractaments; innovació en maquinària eficient i respectuosa amb l’entorn (consum, soroll, energies motrius, etc...); èmfasi en la coordinació de tractaments que milloren la qualitat de la neteja; i increment de tractaments amb aigua a pressió a tota la ciutat.
· Servei de recollida de residus: Proposta ambiciosa d’increment de la recollida selectiva d’acord amb el Programa de Gestió de Residus Municipals de Catalunya. Increment del número de contenidors per a la recollida selectiva per apropar i facilitar la separació de residus. El servei cobreix les necessitats de freqüències i horaris de recollida segons els orígens de generació (domicilis, comerços, restaurants, indústries, etc...), amb mitjans materials de darrera generació, vehicles amb mínimes emissions de gasos i sonores, eficients en l’ús de combustible i d’alta qualitat tècnica quant als rendiments assolits.
· Capital humà: Servei molt centrat en la importància dels treballadors, que presenta un elevat número d’accions encaminades a dignificar la feina d’aquest col·lectiu, posant l’accent en la formació, la motivació del personal, la conciliació de la vida laboral i familiar.
La nova contracta s’adequa a les necessitats de la ciutat, i s’amplia a serveis que abans no estaven previstos, com la neteja del verd de parcs i zones verdes. A més, s’incorporen noves zones de la ciutat a la programació bàsica de neteja, s’incrementa el nombre de contenidors i s’incorpora una maquinària més eficient i sostenible. El nou servei preveu augmentar els mitjans materials dedicats a la recollida i a la neteja viària i també en millora les prestacions. A més, estima incrementar el personal per reforçar principalment la neteja de carrers. S’introdueixen noves metodologies de treball i de control de qualitat encaminades a millorar-ne l’eficàcia, com, per exemple, una nova distribució de la ciutat per zones o la presència de coordinadors. A més la nova contracta inclou la possibilitat de penalitzar l’empresa en cas que es detectin mancances en la qualitat del servei.