Notes de premsa

L’Ajuntament de Reus i les entitats socials intensifiquen el treball conjunt per millorar l’atenció a les persones sense llar

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 23/04/2018

La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus ha organitzat una jornada aquest dimarts 24 d'abril d'11:00 a 14:00 h a Cal Massó, per tal d’impulsar la xarxa integral per l'atenció de les persones que es troben en exclusió residencial, que a partir d’ara es reunirà cada tres mesos.

L’objectiu d’aquestes reunions trimestrals serà establir mecanismes de treball conjunt i circuits de coordinació continuada per conèixer en tot moment quin tipus de suport pot oferir cada entitat a les persones sense llar.

Estudi europeu
Durant la jornada, es presentarà l’estudi europeu que porta per títol Pilot project - Promoting protection of the right to housing - Homelessness prevention in the context of evictions, elaborat per la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la Universitat Rovira i Virgili juntament amb altres experts internacionals, que tracta sobre el dret de l’habitatge a Europa i la relació que s’estableix entre desnonaments i sensellarisme. També hi haurà una exposició breu de cada entitat o servei que configuren aquesta xarxa, per tal de conèixer tots els recursos amb què es pot comptar. L’objectiu d’aquest acte és crear sinergies entre totes les entitats socials de la ciutat per tal de poder acompanyar les persones sense llar en el procés de recuperació de l’autonomia personal i dels vincles interpersonals i socials.

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, explica la necessitat d’intensificar el treball conjunt entre ajuntament i entitats: «l’increment del nombre de persones sense llar amb motiu de la crisi econòmica i la complexitat d’aquestes situacions, ha portat a les administracions públiques i a la societat civil a destinar recursos per fer-hi front. Ara cal fer un pas més i treballar de manera coordinada i amb un objectiu comú per tal de ser més eficaços i eficients a l’hora d’ajudar a cadascuna de les persones que es troben sense llar a la ciutat i evitar-ne nous casos».

Treball previ
En aquest context, a Reus fa anys que es va iniciar un treball conjunt i coordinat entre la Regidoria de Benestar Social i les entitats i serveis que hi ha a la ciutat, per tal de prevenir i pal·liar el fenomen del sensellarisme mitjançant les accions següents:

  • Elaboració i implementació d’un protocol d’actuació, sobretot en períodes de fred.
  • Col·laboració i participació en el pla pilot «Estratègia integral per a l’abordatge del sensallerisme a Catalunya», en les jornades «Treball en Xarxa, oportunitats per les persones sense llar a Tarragona» i en el grup tècnic de treball d’atenció a persones sense llar de Catalunya entre diferents ajuntaments i entitats (Girona, Barcelona, Lleida, Tarragona, Fundació Arrels i Fundació Suport Social).
  • Recompte de les persones sense sostre que hi ha a la ciutat amb el suport i metodologia de la Fundació Arrels i campanya de sensibilització a la ciutadania.
  • Jornada de coneixement del projecte HomelessEntrepreneur i selecció i acompanyament d’una persona sense llar que prova de superar la situació en què es troba mitjançant aquesta nova metodologia.
  • Creació d’un registre unificat de les persones sense llar que hi ha a Reus.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.