Notes de premsa

L’Ajuntament de Reus licita el nou servei d’atenció telefònica per adaptar-lo a l’increment de la demanda

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 27/04/2023
Façana i rellotge de l'Ajuntament de Reus en alçada

L’Ajuntament de Reus ha publicat al perfil del contractant la licitació del contracte per implantar un nou servei d’atenció telefònica amb més prestacions que l’actual i adaptat a la demanda de la ciutadana. El contracte surt amb un pressupost de licitació de 241.876,91 euros (IVA Inclós) anuals.

A partir de la pandèmia es va detectar un canvi d’hàbits en la ciutadania que exigeix més i millor atenció per canals no presencials, però que en molts casos encara no utilitzen els canals telemàtics. Entre 2018 (67.226 trucades anuals) i 2022 (220.121 trucades anuals), el servei d’atenció telefònica ha incrementat les trucades en un 227%. Aquest increment tant important es va produir arren de la pandèmia en el 2020. La previsió és que aquest gran volum d’atenció continuï i fins i tot s’incrementi en un 10% de mitjana addicional del 2023 al 2027.

El nou contracte incorpora com a novetats un servei especialitzat addicional d’atenció telefònica de serveis socials; la possibilitat de devolució de trucada a posteriori en cas cues llargues d'espera; l’acompanyament i suport en tràmits telemàtics i administració electrònica, igual com ja fem als espais d’aprenentatge; o el servei d’atenció via aplicacions de missatgeria com WhatsApp i Telegram, entre altres.

Opcionalment, els licitadors podran millorar les seves ofertes amb serveis com: atenció per videotrucada o per xatbot; atenció amb altres idiomes més enllà del català i el castellà; o l’atenció 24 hores, ja que el nou concurs surt amb un horari de 8 del matí a 8 del vespre, ja que fora d’aquest horari només arriben l’1% del total de trucades.

També canvia el temps de durada del contracte. L’actual era de 4 anys més 2 de pròrroga; i eI nou serà de 3 anys més 2 de pròrroga que, donat el cas, s’haurien de fer individualment.

El contracte també inclou altres mesures de control de qualitat com l’elaboració d’informes periòdics sobre el compliment d’indicadors.

Façana i rellotge de l'Ajuntament de Reus en alçada

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.