Notes de premsa

L'Ajuntament de Reus notifica una incidència a l'Agència de Protecció de Dades i obre una investigació interna

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 2/11/2020
Façana Ajuntament de Reus

L’Ajuntament de Reus ha notificat a l'Agència de Protecció de Dades una incidència en la gestió de dades de caràcter personal d'usuaris de serveis municipals, per tal de posar el fet en coneixement de l'autoritat competent en el termini preceptiu, tal com preveu el Reglament General de Protecció de Dades Personals.

L'Ajuntament va tenir coneixement a través de l'avís d'un ciutadà de la localització de diversos expedients impresos amb dades d'usuaris de serveis municipals en un abocador de runa. 

D’urgència, l'Ajuntament va activar els protocols interns per gestionar la incidència en quatre direccions:

  • Recuperació del control de les dades, que ja tornen a estar en custòdia en dependències municipals.
  • Inici d'una investigació interna per aclarir l'origen de la incidència i obrir l’expedient corresponent per depurar responsabilitats.
  • Prendre les mesures necessàries per intensificar i reforçar el protocol de gestió de dades i de custòdia de la documentació municipal, per tal que la preservació de la privacitat estigui garantida i evitar que es tornin a repetir fets com aquests.
  • Notificar la incidència a l'autoritat competent.
Façana Ajuntament de Reus
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.