Notes de premsa

L’Ajuntament de Reus redueix un 41% en tres anys les incidències en la gestió municipal

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 6/10/2014
incidències en la gestió municipal

L’Ajuntament de Reus ha reduït en un 41,18% en tres anys les incidències detactades en la gestió municipal. De les 51 incidències detactades el 2011, el 2012 es van reduir a 34 i el 2013 a 30. Són dades de l’Informe de fiscalització, de control financer i de control d’eficàcia dels exercicis 2012 i 2013, elaborat per la Intervenció municipal, que conclou que «l’Ajuntament de Reus proporciona un adequat grau de compliment de la normativa que li és d’aplicació en la seva gestió administrativa. Les incidències detectades, amb caràcter general, representen defectes formals en la tramitació dels expedients, que en la majoria de les situacions permetrien la seva substitució o convalidació, no causant nul·litat de ple dret».

«Hem fet molta feina i molt bona gestió. I a més podem dir, a més, que l'hem feta bé. Ens hem ajustat als procediments, hem reduït o corregit incidències del passat i treballem per a què, en el futur aquestes siguin nul·les», ha afirmat aquest dilluns 6 de juliol en conferència de premsa l’alcalde de Reus, Carles Pellicer

Pellicer, la primera tinenta d’alcalde, Alícia Alegret, i el regidor d’Hisenda, Joaquim Enrech, han comparegut davant els mitjans de comunicació per donar compte de l’informe de control intern de la Intervenció Municipal. Per invitació del govern, l’Interventor municipal també ha assistit a la conferència de premsa per donar detalls de l’informe. L’informe es va presentar divendres als grups municipals a la Comissió Informativa de Serveis Generals i Econòmics i el pròxim 17 d’octubre es presentarà al plenari municipal.

El resum de les incidències detactades en la mostra de l'informe de control és el següent: 

Matèria 2011 2012 2013 Var. 12/13
Personal 4 3 2 -2
Contractes no menors 4 4 3 -1
Contractes menors 16 9 4 -12
Responsabilitat patrimonial 7 2 1 -6
Subvencions concurrents 1 1 0 -1
Subvencions directes 4 2 6 2
Tresoreria 13 13 12 -1
Urbanisme 2 0 2 0
TOTAL 51 34 30 -21 (-41,18%)

 

L’informe s’ha fet sobre l’analisis de 3.438 expedients, d’un total de10.838. La mostra representa el 33,10% dels expedients tramitats el 2012 i el 30,69% dels tramitats el 2013; i representa el 92,80% de la quantia econòmica dels expedients del 2012 i el 89,72% del 2013.

L’alcalde ha afirmat: «Fem un exercici de transparència i amb voluntat de millora continua. Les mesures per reforçar el control que hem implementat al llarg d’aquests tres anys de govern són la garantia per tenir confiança en la gestió dels recursos públics, tant a l’Ajuntament com a les empreses municipals».

incidències en la gestió municipal

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.