Notes de premsa

L'Ajuntament de Reus reforça l'atenció a les persones sense llar durant la pandèmia

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 9/11/2020
Visita centre social Roser 2

L'Ajuntament de Reus, a través de la regidoria de Benestar Social i la coordinació amb altres regidories, ha reforçat l'atenció a les persones sense llar des del passat mes de març. S'ofereix atenció personalitzada, per tal que puguin complir les mesures decretades per fer front a la crisi sanitària com ara el toc de queda, o amb anterioritat el confinament domiciliari.

Per tal de millorar l'atenció a les persones sense llar, la regidoria de Benestar Social ha impulsat com a eina de treball pròpia, un registre unificat que recull i creua dades personals, ubicacions freqüentades i intervencions de les diferents entitats socials que actuen a la ciutat tant de persones sense llar com les que viuen en infrahabitatges.

Totes les persones registrades tenen accés al servei del menjador social cada dia. A més, de manera puntual, d’acord amb les necessitats, la regidoria facilita allotjament temporal a aquestes persones en una pensió.

Amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la regidoria va posar en marxa l'1 de juny el projecte «Atenció a les persones sense sostre post confinament», que complementa les línies d'actuació obertes l'Ajuntament. L’objectiu del nou projecte és garantir que totes les persones sense sostre o amb infrahabitatges que van ser allotjades durant l’estat d’alarma continuïn sent ateses pels serveis socials municipals. Des de l'1 de juny fins al 31 d'octubre, l'equip de treball del projecte ha contactat amb les persones sense llar registrades.

Aquest seguiment personalitzat també preveu la realització de proves de detecció de la Covid a les persones d’aquest col·lectiu, si es considera necessari. Un tema que en l’actualitat s’està treballant amb la Regidoria de Salut i Ciutadania.

De manera excepcional, durant el confinament domiciliari, l’Ajuntament allotjar en una pensió a totes les persones detectades des dels Serveis Socials i la Guàrdia Urbana que manifestessin no tenir domicili o les condicions per mantenir les mesures de seguretat recomanades.

El perfil majoritari de les persones ateses és un home, d’entre 24 i 60 anys, amb algun tipus d’addicció, la majoria dels quals atesos pels serveis especialitzats.

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, explica la necessitat d'intensificar el treball conjunt entre ajuntament i entitats: «En la situació actual de pandèmia, és més important que mai treballar de manera coordinada i amb un objectiu comú per tal de ser més eficaços i eficients a l'hora d'ajudar a cadascuna de les persones que es troben sense llar a la ciutat i evitar-ne nous casos. Per això, ara estem treballant de manera personalitzada cas per cas i, en un futur, el Centre Social El Roser comportarà un gran avenç en aquest sentit».

Dependències d'allotjament temporal al Centre Social El Roser
A principis de març de 2020, l'Ajuntament de Reus va adjudicar el contracte per a la construcció del Centre Social El Roser, l'equipament que donarà un impuls a les polítiques municipals d'atenció a les persones amb la creació de nous serveis i l'aposta per iniciatives socials existents com el Programa de Gestió Alimentària Responsable de Reus, l'allotjament per a persones en situació de vulnerabilitat social i el Pla Local d'Inclusió Social. El pressupost d'adjudicació és d'1.859.362,78 (IVA inclòs). Un dels contractes de més valor econòmic que l'Ajuntament ha licitat en els darrers anys. El termini d'execució de les obres previst en el plec de condicions de la licitació és de dotze mesos a partir de la signatura del contracte.

El Centre Social El Roser serà un equipament municipal de referència, ja que donarà un impuls a l'atenció a les persones amb la creació de nous serveis i l'aposta de programes prioritaris. És un projecte social, integrador, i representa un pas de gegant per a programes que la Regidoria de Benestar Social té actualment en marxa.

Aquest equipament inclourà una cafeteria-menjador social, oberta a la ciutadania; un rebost, que serà el punt de gestió i distribució de la xarxa d'aliments; dependències d'allotjament temporal per a situacions d’emergència, i altres espais municipals.

Les dependències d'allotjament temporal substituiran el servei que presten actualment diferents establiments hotelers de la ciutat. El nou espai permetrà estades de curta durada, així com tenir cura de la higiene personal, de la roba i de l'alimentació de persones en situació d'emergència per necessitats d'allotjament.

L’espai disposarà de dotze places, vuit per homes i quatre per dones; a més de cambres higièniques, una sala-office i un dormitori per al personal de seguretat. La zona d'allotjament quedarà tancada de la resta d'espai del centre social.

Visita centre social Roser 2
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.