Notes de premsa

L’Ajuntament envia 41.670 missatges a la ciutadania per actualitzar el sistema de notificacions electròniques

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 17/04/2020

L’Ajuntament de Reus efectua aquest cap de setmana l’enviament de 41.670 missatges a la ciutadania, entre correus electrònics i SMS, per demanar que actualitzi les dades de contacte on vol rebre les comunicacions oficials de l’administració municipal. La mesura, adreçada en aquest cas a persones empadronades a Reus d’entre 16 i 55 anys, pretén facilitar les gestions per evitar desplaçaments i rebre comunicacions per mitjans electrònics, i s’emmarca també en l’estratègia de Transformació Digital de l’Ajuntament.

El missatge s’envia a les persones físiques, jurídiques i entitats de les quals l’Ajuntament disposa d’un contacte digital. Se’ls demana que actualitzin el correu electrònic o número de telèfon mòbil, i que triïn per quin dels dos canals prefereixen rebre les comunicacions de l’Ajuntament. En el moment d’actualitzar les dades, la ciutadania autoritza l’Ajuntament a fer les notificacions pel canal escollit.

El text que s’envia dona instruccions de com actualitzar les dades:

  1. Accediu a la seu electrònica municipal https://seu.reus.cat
  2. Seleccioneu «Carpeta Ciutadana» i identifiqueu-vos amb amb idCAT mòbil, Cl@ve PIN o certificat digital.
  3. Accediu a Dades contacte i Canvi dades contacte.

Aquelles persones que no tinguin idCAT mòbil el poden obtenir fàcilment i sense necessitat de moure’s de casa. Això els permetrà accedir a la Carpeta Ciutadana o fer qualsevol gestió electrònica amb l’Ajuntament. Se’l poden treure les persones residents a Catalunya amb DNI o amb targeta d'identitat estrangera.

Més de 83.000

En total s’hauran enviat ja més de 83.000 missatges. El primer enviament, que es va fer al febrer, es va adreçar a empreses, entitats i persones no empadronades a Reus; i el segon va anar adreçat a persones majors de 55 empadronades a la ciutat.

L’actualització del sistema de notificacions a la ciutadania i l’aposta per les comunicacions electròniques s’emmarca en l’estratègia municipal per la transformació digital. Una estratègia per la qual fa temps que aposta l’Ajuntament de Reus, i que s’ha potenciat encara més en les darreres setmanes en el marc de la crisi sanitària i les repercussions que aquesta té en les relacions personals i, per tant, també en la realització de tràmits i gestions administratives.

Al marge de l'enviament de missatges, aquelles persones que vulguin demanar poder rebre les notificacions en format electrònic ho poden fer accedint a: https://serveis.reus.cat/ng/0001/

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.