Notes de premsa
L’Ajuntament envia 41.670 missatges a la ciutadania per actualitzar el sistema de notificacions electròniques
L’Ajuntament de Reus efectua aquest cap de setmana l’enviament de 41.670 missatges a la ciutadania, entre correus electrònics i SMS, per demanar que actualitzi les dades de contacte on vol rebre les comunicacions oficials de l’administració municipal. La mesura, adreçada en aquest cas a persones empadronades a Reus d’entre 16 i 55 anys, pretén facilitar les gestions per evitar desplaçaments i rebre comunicacions per mitjans electrònics, i s’emmarca també en l’estratègia de Transformació Digital de l’Ajuntament.
El missatge s’envia a les persones físiques, jurídiques i entitats de les quals l’Ajuntament disposa d’un contacte digital. Se’ls demana que actualitzin el correu electrònic o número de telèfon mòbil, i que triïn per quin dels dos canals prefereixen rebre les comunicacions de l’Ajuntament. En el moment d’actualitzar les dades, la ciutadania autoritza l’Ajuntament a fer les notificacions pel canal escollit.
El text que s’envia dona instruccions de com actualitzar les dades:
- Accediu a la seu electrònica municipal https://seu.reus.cat
- Seleccioneu «Carpeta Ciutadana» i identifiqueu-vos amb amb idCAT mòbil, Cl@ve PIN o certificat digital.
- Accediu a Dades contacte i Canvi dades contacte.
Aquelles persones que no tinguin idCAT mòbil el poden obtenir fàcilment i sense necessitat de moure’s de casa. Això els permetrà accedir a la Carpeta Ciutadana o fer qualsevol gestió electrònica amb l’Ajuntament. Se’l poden treure les persones residents a Catalunya amb DNI o amb targeta d'identitat estrangera.
Més de 83.000
En total s’hauran enviat ja més de 83.000 missatges. El primer enviament, que es va fer al febrer, es va adreçar a empreses, entitats i persones no empadronades a Reus; i el segon va anar adreçat a persones majors de 55 empadronades a la ciutat.
L’actualització del sistema de notificacions a la ciutadania i l’aposta per les comunicacions electròniques s’emmarca en l’estratègia municipal per la transformació digital. Una estratègia per la qual fa temps que aposta l’Ajuntament de Reus, i que s’ha potenciat encara més en les darreres setmanes en el marc de la crisi sanitària i les repercussions que aquesta té en les relacions personals i, per tant, també en la realització de tràmits i gestions administratives.
Al marge de l'enviament de missatges, aquelles persones que vulguin demanar poder rebre les notificacions en format electrònic ho poden fer accedint a: https://serveis.reus.cat/ng/0001/