Notes de premsa
L’Ajuntament i la Cambra acorden estudiar i implementar a Reus mecanismes de «Business friendly»
L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà, han signat aquest dilluns 20 de febrer l’acord per a l’estudi i la implementació de mecanismes que facin més senzilla, àgil i efectiva la relació de les empreses amb l’administració local així com el desenvolupament d’inversions empresarials a la ciutat, sota el concepte conegut com a «Business Friendly»
L’acord ha estat possible gràcies a la voluntat de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i la Cambra de Comerç, i després que el ple de la corporació municipal incorporés una esmena als pressupostos presentada pel grup municipal d’ARA Reus que proposava l’impuls de mesures de «Business friendly».
Fruit de l’acord, l’Ajuntament encarrega a la Cambra els estudis previs per a la definició i implementació de mecanismes «Business Friendly», en benefici de les empreses ja existents a Reus i de la creació d’un entorn favorable per a la captació de noves inversions empresarials per a la ciutat. L’estudi que realitzarà la corporació mercantil tindrà tres fases:
- Enquesta
- Anàlisi de l’oferta
- Disseny d’una proposta
La primera fase consisteix en realitzar una enquesta entre una mostra d’empreses significativa amb activitat a la ciutat de Reus per tal de rebre les impressions de la seva relació amb les administracions i, en particular, l’administració municipal. El treball ha de servir per delimitar la necessitat de millora en aspectes com:
- Obtenció de llicències, permisos i altres autoritzacions administratius per a l’activitat empresarial.
- Desenvolupament dels tràmits inherents a aquestes decisions administratives.
- Ús de les eines i relació amb els organismes de foment de l’activitat empresarial.
- Accés a instruments de suport tècnic o financer a l’activitat de l’empresa.
- Necessitats en la seva relació amb l’administració local i els ens empresarials locals.
La segona fase de l’encàrrec comportarà l’anàlisi de la oferta pública i privada d’eines de suport a l’activitat empresarial presents a la ciutat. L’objectiu és constatar graus de complementarietat entre els diferents organismes i valorar possibles dèficits de mecanismes i instruments útils per a les empreses locals i per a la promoció exterior de la ciutat com a destí de l’activitat empresarial.
Finalment, la tercera fase preveu el disseny d’una proposta concreta (finestreta, oficina, agència...) d’atenció en les relacions de l’empresa amb l’Ajuntament i d’acollida de nous projectes d’inversió empresarial a la ciutat. Aquesta proposta inclourà objectius, previsió d’impacte i d’activitat, així com pressupost i calendari detallat de la seva implementació.
Calendari i pressupost
La Cambra de Comerç percebrà 17.800 euros de l’Ajuntament per al desenvolupament dels treballs previstos.
L’acord signat entre les dues institucions fixa el calendari per a l’execució de cadascuna de les tres fases, que serà de dos mesos per a la primera (fins al mes de juny), de tres mesos per a la segona (fins al juliol) i de sis mesos per a la tercera (fins a l’octubre).