Notes de premsa
L’Ajuntament organitza dues jornades d’activitats de natura per donar la benvinguda a la primavera els dies 28 i 29 de març
L’Ajuntament de Reus organitza, en el marc del projecte RENATUReus, dues jornades d’activitats els dies 28 i 29 de març al Centre Cívic del Carme i la plaça de la Patacada per donar la benvinguda a la primavera. Les activitats previstes inclouen un espai de jocs de natura i biodiversitat per a infants i persones adultes, tallers d’experimentació i descoberta, i un esdeveniment de ciència ciutadana d’observació i identificació d’ocells.
El projecte RENATUReus, de renaturalització i resiliència de la ciutat, compta al suport de la Fundación Biodiversidad del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU.
La programació de les dues jornades és la següent:
Divendres 28. De 17 a 20 h a la plaça de la Patacada
Espais de jocs de natura. Una àmplia oferta de jocs de descoberta de la natura i la biodiversitat: Ecosistema RIU, origami, PlastixNatura, Invasió alien DUNA, puzle de la biodiversitat de Reus, Qui viu aquí, etc.
- Inscripcions: a la mateixa plaça, a la carpa de RENATUReus.
- Durada de cada activitat: de 15 a 30 minuts
Un tomb per la plaça. Una proposta per fer un breu recorregut per la plaça i una mica més enllà pel barri del Carme, posar nom als arbres que s’hi poden trobar i reconèixer com es preparen per al canvi d’estació.
- Inscripcions: a la mateixa plaça, a la carpa de RENATUReus.
- Durada: 30 minuts. Sortida a les 18:00 h i a les 19:00 des de la carpa de RENATUReus
Dissabte 29. De 10 a 13 h. Camí de les Ànimes
Bioblitz al Camí de les Ànimes. Anem a identificar ocells! Un bioblitz és una activitat de ciència ciutadana oberta a tothom que hi vulgui participar que, amb el guiatge de l'expert en moixons Enric Pàmies, té com a objectiu observar i identificar espècies de fauna o flora en un espai determinat. En aquest cas, es tracta d’observar, identificar i registrar tots els ocells que podem trobar a l’espai del Mas de les Ànimes, amb el guiatge de l’expert naturalista Enric Pàmies Pallisé. Els registres del bioblitz es realitzaran amb les aplicacions , amb l’objectiu de compartir els resultats amb la comunitat científica.
- Inscripcions: a inscripcions.reus.cat
- Recomanacions: porteu roba còmoda, aigua, gorra, protecció solar i esmorzar i, si en teniu, també binocles i guia d’identificació. Aquesta activitat està pensada per a persones adultes i infants a partir de 8 anys.
- Punt de sortida: Escola Els Ganxets
Dissabte 29. D’11 a 13 h. Biblioteca Central Xavier Amorós
Taller de verd i cultiu privat / Un balcó florit, aromàtic i comestible. Taller pràctic per posar a punt la terrassa o el balcó tenint cura de les plantes que ja hi són o fent lloc a més verd, i contribuir així al reverdiment de la ciutat i al foment de la biodiversitat urbana. Es revisaran conceptes bàsics, com l’orientació, el terra o el reg, i s’identificaran espècies beneficioses per a la biodiversitat, espècies autòctones resilients i espècies comestibles. Aquest taller forma part de les activitats organitzades per la Xarxa de Patis i Balcons de Reus, i en aquesta ocasió compta amb la col·laboració de la Biblioteca de les Llavors de les Biblioteques Municipals.
- Inscripcions: inscripcions.reus.cat
De 17 a 20 h a la plaça de la Patacada
Espais de jocs de natura. Una àmplia oferta de jocs de descoberta de la natura i la biodiversitat: Ecosistema RIU, origami, PlastixNatura, Invasió alien DUNA, puzle de la biodiversitat de Reus, Qui viu aquí, etc.
- Inscripcions: a la mateixa plaça, a la carpa de RENATUReus.
- Durada de cada activitat: de 15 a 30 minuts
Taller: Els nostres amics emplomallats. Taller de descoberta i experimentació sobre ocells.
- Horari: de 17 a 19 h
- Inscripcions: a inscripcions.reus.cat
Next Generation
L’actuació s’emmarca en el projecte RENATUReus que l’Ajuntament de Reus impulsa amb el suport de la Fundación Biodiversidad del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico (MITECO) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.
El conjunt de les actuacions plantejades té un calendari previst de juliol de 2023 a desembre de 2025. El pressupost total de les actuacions és de 4.210.526,32, dels quals el 95% serà finançat pels fons europeus.