Notes de premsa
L'Ajuntament posa en marxa la nova Brigada d'Intervenció Ràpida per agilitzar la resposta davant incidències a la via pública
L'Ajuntament de Reus, a través de la regidoria de Via Pública, posa en marxa aquest dimarts, 10 de desembre la nova Brigada d'Intervenció Ràpida, l'equip específic de les Brigades Municipals creat per respondre de manera immediata a situacions i incidències de la via pública.
L'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita; i el regidor de Via Pública, Daniel Marcos, han presentat el nou equip en roda de premsa. Guaita ha afirmat: “La ciutadania ens demana tenir la ciutat en condicions, i des del Govern de Reus hi donem resposta amb més recursos humans, econòmics i materials, i una aposta decidida per la millora de la via pública”.
Al seu torn, el regidor de Via Pública, afegeix: “Invertim en les Brigades Municipals amb més personal, més pressupost, més mitjans i millor organització, millorar el temps de resposta a les incidències de la via pública i tenir el manteniment de la ciutat en els nivells de qualitat que ens demanda la ciutadania.
La creació de la Brigada d'Intervenció Ràpida s’addiu al compromís del Govern de Reus adquirit amb el Pla d’Acció Municipals 2023-2027 de garantir una resposta ràpida i eficient als problemes de la via pública i amb dues accions: adequar els recursos destinats a la conservació i millora de la via pública per tal de mantenir un bon nivell de qualitat de l’habitat urbà; i crear equips d’acció ràpida per a la millora en l’atenció de les tasques referents al manteniment de la via publica municipal.
En aquest sentit, la Brigada d'Intervenció Ràpida estarà integrada per un equip de 18 persones (8 peons, 4 oficials paletes, 2 oficials pintors, 1 oficial fuster, 1 oficial serraller i 2 oficials de jardineria); i, alhora, és possible gràcies a l'ampliació de la plantilla de les Brigades Municipals amb un total de 25 nous operaris feta en els darrers mesos.
El nou equip treballa exclusivament en qüestions que afecten a l'espai públic i se centrarà en donar resposta a les queixes i suggeriments per incidències a la via pública que la ciutadania registra a través del web de l'Ajuntament o que el Govern de Reus recul en els diferents processos d'escolta activa a la ciutadania.
L'objectiu de la brigada és escurçar el temps de resposta entre el registre de la queixa i la resolució; i minimitzar així l'impacte de les incidències i, en conseqüència, reduir les molèsties que provoquen a la ciutadania.
L'equip de la Brigada d'Intervenció Ràpida portarà un vestuari específic per tal de poder ser fàcilment reconegut per la ciutadania. Treballarà en la resolució d'incidència a la via pública com la reparació del mobiliari urbà, manteniment puntual de la jardineria, clots a l'asfalt, voreres, etc... També estan fent tasques de millora de la via pública per posar-la al dia.
Cal recordar que totes les unitats de les Brigades Municipals van realitzar un total de 8.403 actuacions l’any 2023, el que representa una mitjana de 23 actuacions al dia. Les Brigades tenen encomanades el manteniment de la ciutat, tant dels espais públics com dels edificis municipals; però també donen suport a la resta de departaments de l’Ajuntament per facilitar les actuacions i activitats que es duen a terme al llarg de l’any.
Nous vehicles
L'Ajuntament de Reus ha publicat a perfil del contractant la licitació del contracte per a la compra de diversos vehicles per renovar la flota de les Brigades Municipals. El contracte preveu l'adquisició de 14 vehicles: 5 furgonetes de dues places, 2 furgonetes de 5 places, 6 camions de reduïdes dimensions, i 1 motocicleta elèctrica.
Els nous vehicles aniran destinats tant a la nova Brigada d'Intervenció Ràpida com al conjunt d'unitats de les Brigades Municipals.
El pressupost de licitació és de 350.000 euros.