Notes de premsa

L’Ajuntament tanca el 2021 amb xifres rècord de tramitació electrònica i finalitza el procés de modernització de l’atenció electrònica

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 17/05/2022
Montserrat Flores
Nou disseny del tràmit telemàtic

Coincidint amb el Dia d’Internet aquest dimarts, 17 de maig, l’Ajuntament de Reus fa balanç dels serveis d’administració electrònica que, per quart any consecutiu, l’han portat a estar entre els millors ajuntaments catalans en maduresa digital, segons la classificació del consorci Administració Oberta de Catalunya.

El consistori ha finalitzat el procés de modernització de la plataforma d'atenció electrònica, d'acord amb el Pla d’Acció Municipal Reus 2019-2023; i ha tancat el 2021 amb xifres rècord tant en tramitació electrònica com en l’estalvi econòmic que ha suposat

L’Ajuntament de Reus ha fet un salt qualitatiu en el procés de transformació digital en els darrers anys, amb avantatges en els àmbits organitzatiu, econòmic i mediambiental.

La implantació dels serveis d’administració digital ha suposat per a la ciutadania, les empreses, les entitats i el propi Ajuntament un estalvi econòmic de 5,2 milions d’euros. El 2018 aquest estalvi va ser d’1,6 milions.

El salt qualitatiu en la implantació de l’administració digital es demostra també amb la relació entre tramitació digital i presencial. Si el 2018, el percentatge de tràmits electrònics era del 13,77%, el 2021 va ser de 75,16%.

L’aposta per la Carpeta Ciutadana com a canal únic i integral de relació entre la ciutadania, les empreses i entitats amb l’Ajuntament també queda reflectida en l’evolució dels indicadors. Si el 2018 es van registrar 12.767 accessos, el 2021 se’n van registrar 64.859. La carpeta facilita informació i evita desplaçaments innecessaris, i ha estat reconeguda com a bona pràctica per la Generalitat de Catalunya.

En relació als serveis electrònics més habituals, destaquen l’increment de volum durant el 2021 de la documentació electrònica, la signatura electrònica, els expedients electrònics i les notificacions telemàtiques, entre altres; amb un volum total d’1,4 milions de serveis en tot l’any.

Nou disseny dels tràmits telemàtic
L’Ajuntament de Reus ha posat en marxa el nou disseny dels tràmits telemàtics, amb l’objectiu de facilitar-ne l’ús per part de la ciutadania amb una imatge més intuïtiva i més ben adaptada als dispositius mòbils.

Amb aquesta actuació, el Servei de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions completa el compromís del Pla d’Acció Municipal Reus 2019-2023 “4.3.1.2 Replantejar els canals d'atenció existents, cercar canals electrònics i potenciar apps com a eines de suport a l'atenció ciutadana”.

El redisseny dels tràmits telemàtics se suma a les millores de les plataformes d’administració electrònica que s’han fet anteriorment; la Carpeta Ciutadana i la Seu Electrònica.

Montserrat Flores
Nou disseny del tràmit telemàtic
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.