Notes de premsa

L’Ajuntament tindrà una Comissió d’Impuls i Garanties per vetllar per la correcta aplicació del reglament de Participació Ciutadana

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 21/02/2025
Ple de l'Ajuntament de Reus

El Ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 21 de febrer de manera inicial el reglament de la Comissió d’Impuls i Garanties. L’acord suposa el primer pas per a la creació d’aquest òrgan que, d’acord al reglament municipal de Participació Ciutadana “és de caràcter consultiu i vetllarà per l’efectiva realització dels drets i les obligacions derivats d’aquell reglament i per la bona pràctica en l’ús dels canals de participació que s’hi contenen, per tal de garantir mitjançant sistemes de defensa dels drets de participació de la ciutadania”.

La creació de la comissió suposa, també, avançar en el compliment del Pla d’Acció Municipal (PAM) 2023-2027, el qual preveu “completar el desplegament dels instruments previstos en el Reglament de participació”.

Montserrat Flores, regidora de Bon Govern, Transparència i Participació, afirma: “La comissió s’erigirà com una eina al servei de la ciutadania i com a sistema de garanties al qual es pot recórrer per protegir i vetllar per la correcta aplicació de la normativa municipal de participació ciutadana i tots els drets que s’hi regulen. Un dels objectius, a través de les persones que en seran membres, és vetllar perquè en les polítiques i accions de participació que impulsa l'Ajuntament es tingui present la diversitat de realitats de la ciutadania de Reus, edats, gèneres, situacions personals, socials i culturals, etc)”.

Les funcions que corresponen a la Comissió d’Impuls i Garanties i que seran:

  • Vetllar per l’efectiva realització dels drets i les obligacions derivats del reglament de participació ciutadana i per la bona pràctica en l’ús dels canals de participació que s’hi contenen. Aclarir dubtes interpretatius que es puguin plantejar amb ocasió a l’aplicació del reglament de participació ciutadana i dels diferents sistemes de participació que s’hi regulen.
  • Revisar i avaluar de manera contínua, com a mínim cada quatre anys, els diversos canals i mitjans de participació regulats en aquest reglament.
  • Garantir el compliment dels drets continguts al reglament de participació ciutadana.
  • Col·laborar amb el Sindicatura Municipal de Greuges en aquelles comeses que afectin a la participació i al bon govern.
  • Emetre recomanacions en matèria de transparència, bon govern, govern obert i participació ciutadana.
  • Elaborar els protocols interns i guies en matèria de participació ciutadana.
  • Proposar nous sistemes de participació ciutadana per a la millora de la qualitat dels serveis públics.
  • Proposar la modificació d’aquest reglament i del reglament de participació ciutadana.

La composició de la comissió es basarà en els criteris de pluralitat i diversitat per tal de facilitar la més àmplia varietat d’opcions i d’opinions, així com la igualtat de gènere i la participació de persones d’origen divers.

Ple de l'Ajuntament de Reus
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.