Notes de premsa

L’Arxiu de Reus rep una donació de documents relatius al Casino Gaudí, que va existir durant els anys 1930

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 29/01/2014
Imatge de la sra. Franquès amb el regidor Joaquim Sorio, la sra. Assumpta Piqué i Ezequiel Gort

La senyora Maria Franquès, en presència del regidor de Cultura i Joventut, Joaquim Sorio, ha fet donació gratuïta a la ciutat de l’expedient de liquidació del Casino Gaudí, de 1953, expedient que al seu dia va gestionar el seu pare, l’advocat Josep Maria Franquès Bru. Aquest material històric ha estat lliurat a l’Arxiu de Reus per a la seva preservació i investigació.

El regidor de Cultura i Joventut ha rebut la documentació en nom de l’Arxiu i ha agraït a la senyora Franquès el gest de generositat envers la ciutat, ja que «permet millorar el fons documental de l’Arxiu i, en posar-lo a l’abast de la ciutadania, permetrà un millor coneixement de la història de Reus».

El Casino Gaudí

El Casino Gaudí es va crear a l’Urbanització Quintana el 1933 i devia funcionar fins a la guerra civil. Després, un cop dissolt, es va liquidar tot el seu patrimoni entre els anys 1953 i 1954.

Aquest expedient està format per 185 documents i recull els títols de crèdit emesos el 1933, així com tota la documentació de liquidació (actes, factures, vendes, etc.). No hi ha, però, en no ser el motiu de l’expedient, cap document relatiu als anys que el casino va estar actiu.

L’acte de donació s’ha fet a l’Arxiu de Reus i hi han participat la senyora Franquès, la seva cosina Assumpta Piqué Franquès, el regidor de Cultura i Joventut i l’arxiver municipal, Ezequiel Gort.

Imatge de la sra. Franquès amb el regidor Joaquim Sorio, la sra. Assumpta Piqué i Ezequiel Gort

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.