Notes de premsa
Les escoles bressol municipals impulsen l’aprenentatge de l’anglès i l’ús de les TIC
La regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística ha iniciat enguany a les escoles bressol municipals dos programes educatius perquè els infants de 2 a 3 anys tinguin el seu primer contacte amb les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i amb l’anglès. L’us de les TIC té un paper cada dia més important en la vida quotidiana d’infants, joves i adults; mentre que ja fa temps que la societat és conscient de la necessitat i la importància de l’aprenentatge d’altres llengües que no són la materna, especialment l’anglesa.
Els dos projectes municipals s’adapten a la demanda creixent de les famílies de nous programes educatius; i aprofita la gran capacitat d’aprenentatge dels infants per iniciar-los a nous entorns comunicatius, expressius i lingüístics.
L’ús de les TIC
El programa d’ús de les TIC a les escoles bressol municipals es fixa com a objectius que els infants desenvolupin habilitats tècniques, cognitives i manipulatives a partir de l’ús d’unes eines que formen part del nostre dia a dia.
A partir de l’ús de materials didàctics digitals, contes interactius, programes de disseny gràfic o jocs, el programa educatiu contribueix a que els infants s’iniciïn en una altra comprensió del llenguantge iconogràfic i visual, adquireixin habilitats relacionades amb la psicomotricitat, s’adaptin als entorns en dos i tres dimensions, i millorin el procés d’auto-aprenentatge, entre altres aspectes. D’entre el material didàctic que s’utilitza els centres destaca les aplicacions multimèdia pensades i dissenyades expressament per als alumnes de les escoles bressol de Reus, amb els elements de la festa major, i que permeten, alhora, treballar les TIC i els elements festius de la ciutat.
El treball amb les tecnologies de la informació i la comunicació es pot fer en petits grups, on l’ordinador és una eina per a que tota la classe treballi conjuntament, visionant algun programa o creant en equip; o sota la direcció de l’educadora, en parelles o de forma individual, quan es vol utilitzar alguna aplicació per promoure algun desenvolupament, reforçar coneixements o introduir algun concepte concret.
L’aprenentatge de l’anglès
El programa municipal de l’anglès a les escoles bressol municipals té com a objectius que els infants tinguin un primer contacte auditiu i es familiaritzin amb aquesta llengua; a la vegada que puguin aprendre i adquirir vocabulari bàsic en anglès a través de jocs de moviment, llenguatge verbal i musical.
Els infants s’inicien en l’aprenentatge de l’anglès i es van familiaritzant amb aquesta llengua a través dels sons i les expressions que escolten cada setmana acompanyat de nombrosos gestos per potenciar la seva comprensió. A través del llenguatge, la repetició, jocs de moviment, danses i cançons, l’infant incorpora noves expressions al seu vocabulari i comença a relacionar sons i paraules amb els conceptes ja coneguts.
Una mestra, que es dedica exlusivament a aquest projecte, utilitza únicament l’anglès per parlar amb els infants de l’escola. El projecte es desenvolupa durant una hora a la setmana, en una sessió que es planteja com una estona lúdica que combina estones tranquil·les d’atenció i escolta i d’altres de moviment, jocs i balls.