Notes de premsa
Les queixes per transport aeri escalen posicions per les cendres del volcà islandès, els controladors francesos i el tancament d’Air Comet
que portem de 2010, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, l’OMIC, ha detectat un augment de les reclamacions relatives al transport aeri per la coincidència de diverses circumstàncies: el núvol de cendres del volcà islandès, la vaga de controladors aeris a França i la suspensió de pagaments de la companyia aèria Air Comet.
Per aquests motius, en poc més de mig any l’OMIC ha atès 49 consultes i 21 reclamacions, davant de les 43 consultes i les 24 reclamacions de tot l’any anterior. Això fa que aquest sector hagi escalat cinc posicions en el rànquing, passant de la desena plaça a la cinquena.
El tancament i la posterior declaració de suspensió de pagament de les agències de viatges Marsans i Crisol explica l’augment de queixes en el sector de les agències de viatges. De fet, les 38 consultes i les 14 reclamacions generades han estat únicament i exclusiva en relació a aquestes dues empreses.
Tot i la coincidències d’aquestes circumstàncies excepcionals, les telecomunicacions continuen estant al capdavant de la llista de consultes i reclamacions.
Així, la suma de les reclamacions de telefonia fixa i mòbil, connexions a internet, i Tv per cable dóna un total de 112 reclamacions, la qual cosa suposa el 43,24% del total i de 458 consultes que representen el 40,60% del total. L’habitatge de lloguer genera moltes consultes 89, però tan sols s’ha formalitzat una reclamació i en cinquena posició, se situen les consultes i reclamacions esmentades relatives al transport aeri.
Entre l’1 de gener de 2010 i el 5 d’agost de 2010, l’OMIC ha tramitat 259 reclamacions i ha atès 1.128 consultes, davant de les 231 reclamacions i les 1.248 consultes del mateix període de 2009.
Adjuntem el llistat de consultes i reclamacions per sectors.
SECTOR CONSULTES RECLAMACIONS TOTALS
TELEFONIA MOBIL: 212 101 313
TELEFONIA FIXA-INTERNET: 233 11 244
ALTRES: 72 32 104
HABITATGE LLOGUER: 89 1 90
TRANSPORT AERI: 49 21 70
ELECTRICITAT: SUMINISTR I INST: 53 5 58
ASSEGURANCES: 54 2 56
ELECTRODOMÈSTICS: 38 18 56
BANCS I CAIXES: 51 1 52
GAS: SUBMINISTRE I INSTAL·LA: 41 11 52
AGÈNCIES DE VIATGES: 38 14 52
VEHICLES: 32 7 39
INFORMÀTICA: 16 3 19
ARTICLES TÈXTILS: 13 4 17
SANITAT: 13 2 15
ESCOLES PRIVADES ACADÈMIES: 12 3 15
ART. CUIR PELL I CALÇATS: 11 4 15
MOBLES, DECORACIÓ, REGALS: 11 4 15
GRANS SUPERFÍCIES: 9 6 15
HABITATGE COMUNITATS: 13 0 13
TELECOMUNICACIONS: 13 0 13
HABITATGE COMPRAVENDA: 12 0 12
TALLERS: 6 4 10
ALIMENTACIÓ: 7 2 9
AIGUA: SUBMINISTRAMENT/INSTAL· 7 2 9
HABITATGE CONSTRUCCIÓ: 8 1 9
REPARACIO VEHICLES: 8 0 8
VENDES FORA ESTABLIMENT: 7 0 7
TOTALS: 1128 259 1387
L’OMIC
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) està en funcionament des del 1986, i dóna un servei gratuït que té per objectiu informar els consumidors i usuaris dels seus drets, i defensar aquests drets per contribuir a la millora de la qualitat de vida.
Les actuacions que es duen a terme tenen dos vessants: la d’orientar per trobar la solució dels problemes derivats del consum i la de prevenir per tal que aquests problemes no sorgeixin.
Què ofereix?
L’OMIC ofereix solucions a problemes derivats del consum. L’activitat preventiva té per objectiu que el conflicte no tingui lloc, i la millor manera de fer-ho és posant a l’abast dels consumidors tota la informació i el servei d’assessorament abans que se signi el contracte o s’efectuï la compra. El servei facilita informació sobre els drets i deures com a consumidor; assessorament en tota mena de qüestions relacionades amb habitatges, serveis, assegurances, comerç, etc; mediació per trobar solució a una queixa concreta, tramitació de la denúncia corresponent si no és possible arribar a un acord entre les parts afectades a través de la mediació i del sistema arbitral, arxiu bibliogràfic sobre temes i sectors concrets, una base de dades sobre legislació i productes, per tal que els consumidors puguin assessorar-se, comparar productes i saber quins són els passos que han de donar abans d’efectuar la compra.
On és?
Al carrer de Sant Carles i Sant Josep número 9 de Reus, amb el telèfon 977 010 050. La seva adreça electrònica és [email protected]. L’oficina és oberta de dilluns a divendres de 9 del matí a 2 del migdia.
El regidor cap de l’Àrea de Recursos Generals atendrà els mitjans de comunicació interessats, a les 11:00 h a l’Ajuntament de Reus.