Notes de premsa
L'exposició "Mirant l'altre" tanca després de 251 dies al Museu de Reus
L’exposició Mirant l’altre tanca les portes després de 251 dies oberta al públic. Un total de 3.562 persones han visitat l’exposició temporal, una proposta que va néixer durant el confinament amb un objectiu principal: reflexionar sobre la diversitat cultural humana.
Més de 150 obres d’art i d’objectes de diferents èpoques, estils i tècniques procedents de les col·leccions del Museu de Reus i del Centre de la Imatge Mas Iglésias han permès apropar el públic, no només al seu valor artístic sinó a tractar conceptes més abstractes i profunds com és mirar-se a si mateix i mirar l’altre per a entendre que ser diferent no és més que això.
Dins del programa d’activitats vinculat a l’exposició s’han dut a terme:
-La conferència inaugural, a càrrec de l'antropòleg Manuel Delgado.
-La presentació del llibre Radical(s) del psicòleg Saïd El Kadaoui.
-La conversa Mirant l’altre des de la festa reusenca amb la vicepresidenta de de la Coordinadora de Danses Tradicionals de Reus, Raquel Ferret.
-Sessions de l’espectacle familiar La Terra de Colors
-Visites comentades a l’exposició, tant per a escolars com a per a públic general.
-L’acció de sensibilització de l’associació Reus Refugi
Daniel Recasens, regidor de Cultura i Política Lingüística explica que “des de ReusCultura i des dels Museus de Reus estem satisfets amb la resposta del públic, i especialment interessant ha estat la valoració del visitants que han gaudit de les visites guiades gratuïtes. Per a molts d'ells la sorpresa era saber que totes les obres formen part de les col·leccions de Museus de Reus”.
Amb els escolars l’exposició ha servit per a parlar de conceptes com comunitat, identitat i diversitat cultural. S’ha desenvolupat una activitat dialògica, es parteix dels retrats del primer àmbit i de la motivació humana d’autorepresentar-se que, tot treballant l’observació i el fet de qüestionar els conceptes jo, nosaltres i els altres els conduïa al final del recorregut a trobar punts comuns identitaris màxims.
Tancar una exposició comporta una feina poc coneguda dels professionals dels museus: hores de desmuntatge, revisió de l’estat de les obres, l’embalatge, el trasllat de les peces per a tornar de nou a les reserves i ja, finalment, valorar si els objectius plantejats s’han complert per a tancar la memòria de l’exposició.