Notes de premsa

L’Oficina d’Habitatge atén més de 22.000 consultes el 2010 i gestiona ajudes per valor de 3,3 milions

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 16/08/2011

cina d’Habitatge de Reus va atendre l’any 2010 un total de 22.210 persones. L’any passat va tramitar més de 2.200 expedients relacionats amb l’accés i els ajuts a l’habitatge i va tramitar ajudes per valor de més de 3,3 milions d’euros. El major volum de sol·licituds està relacionat amb les prestacions per al pagament del lloguer, la inscripció al Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial i les sol·licituds a la Borsa d’Habitatge de Lloguer.

L’Oficina d’Habitatge presta informació i assessorament a la ciutadania en matèries relacionades amb l’habitatge. Des de la seva posada en funcionament el 2006, l’Oficina d’Habitatge ha consolidat la vocació de servei, especialment pel que fa a la gestió de sol·licituds relacionades amb la rehabilitació, el lloguer i els ajuts socials.

Gestió d’ajudes públiques
L’obertura de l’Oficina d’Habitatge ha permès a la ciutadania tenir un espai de referència on conèixer les opcions per buscar un habitatge i, de manera específica, els processos per acollir-se a qualsevol de les iniciatives públiques en aquest àmbit. Amb la seva tasca d’assessorament i tràmit de sol·licituds d’ajudes, l’oficina s’ha convertit en una font de recursos econòmics per a la ciutadania de Reus en qüestions relacionades amb l’habitatge.

L’any passat va tramitar ajudes per valor de 3,3 milios d’euros; i des que es va posar en funcionament el 2006, per valor de 10,8 milions d’euros. El balanç dels recursos econòmics tramitats per l’Oficina d’Habitatge és el següent:

  2006 2007 2008 2009 2010
Ajuts al lloguer 239.707 542.127 706.970 1.074.106 1.506.945
Renda Bàsica Emancipació - - 774.984 1.528.432 1.714.240
Rehabilitació d’edificis 1.356.595 - 569.007 523.270 131.636
Rehabilitació destí lloguer - 28.212 24.000 66.970 17.154
Total 1.596.302 570.339 2.074.961 3.192.779 3.369.975


• Prestacions al lloguer:
L’Oficina d’Habitatge tramita les sol·licituds per optar a les prestacions per al pagament del lloguer que ofereix la Generalitat per ajudar a pagar el lloguer a arrendetaris amb risc d’exclusió social per motius residencials. En la convocatòria de 2011, els destinataris són beneficiaris del 2010 titulars d’un contracte de lloguer amb uns ingressos de la unitat de convivència de 2,35 vegades l’IRSC. La quantia de la subvenció és la diferència entre el que s’anomena lloguer just (l’import que hauria de pagar l’arrendatari i que no hauria d’excedir el 30% dels ingressos de la unitat de convivència) i la quantitat de la renda de lloguer, amb una limitació màxima de 240 euros mensuals.

  2006 2007 2008 2009 2010
Sol·licituds resoltes favorablement 123 266 343 454 618

• Renda Bàsica d’Emancipació: L’Oficina tramita les sol·licituds per optar a la renda bàsica d’emancipació que ofereix el Ministerio de Fomento als joves d’entre 22 i 30 anys que viuen en habitatge de lloguer o vulguin llogar-se un. Els destinataris dels ajuts són joves amb un contracte de lloguer que acreditin una font regular d’ingressos inferior a 22.000 euros bruts anuals i una vida laboral amb un mínim de 6 mesos d’antiguitat i 6 mesos de previsió d’ingressos de manera regular. La quantia de la prestació és de 210 euros mensuals per pagar la quota del lloguer, 600 euros de prèstec sense interessos per a la fiança, i 120 euros en cas que es necessiti un aval.

  2006 2007 2008 2009 2010
Sol·licituds resoltes favorablement - - 648 207 212

• Ajuts a la rehabilitació d’edificis d’ús residencial: L’Ajuntament també tramita les ajudes a la rehabilitació d’edificis d’ús residencial. Els edificis d’ús residencial i els habitatges han d’haver estat construïts abans de l’1 de gener de 1981, les de millora de les condicions d’accessibilitat, la supressió de barreres arquitectòniques, l’adaptació interior dels habitatges per a persones amb mobilitat reduïda o d’altres discapacitats, i també les de millora de la sostenibilitat i de l’eficiència energètica. Les ajudes varien entre el 25 i el 60 % del cost de l’actuació, en funció del tipus d’obra realitzada.

  2006 2007 2008 2009 2010
Sol·licituds resoltes favorablement 3 - 7 11 7

• Ajuts a la rehabilitació d’habitatges amb destí lloguer: L’Oficina tramita les sol·licituds d’ajuts a propietaris d’habitatges desocupats per a obres de reforma i posada al dia dels habitatges, amb la condició que els posin en lloguer. La quantia de la subvenció es fixa en funció dels imports de les despeses subvencionables acreditades, amb un màxim de 6.000 euros. Les obres de rehabilitació que poden ser subvencionables són les següents adequació de l’habitatge per obtenir les condicions mínimes d’habitabilitat; instal·lacions d’aigua, gas, electricitat i sanejament; arranjament de banys i cuines; millora de l’aïllament tèrmic i/o acústic; repàs dels elements de l’habitatge deteriorats per una manca de conservació o manteniment.

  2006 2007 2008 2009 2010
Sol·licituds resoltes favorablement - 5 4 16 3

Rehabilitació d’habitatges
L’Oficina d’Habitatge s’encarrega de la gestió d’ajuts per a la rehabilitació d’edificis d’ús residencial i habitatges, que inclou l’assssorament sobre els projectes i solucions tècniques, l’impuls i el seguiment de les actuacions de rehabilitació, l’elaboració i valoració dels informes tècnics, i les inspeccions tècniques. Durant el 2010 ha gestionat 54 sol·licituds i 16 ajuts relacionats amb la rehabilitació.

  • Gestió de sol·licituds d’ajuts a la rehabilitació: 18 sol·licituds
  • Gestió de sol·licituds de test de l’edifici TEDI: 19
  • Gestió de sol·licituds d’informes tècnics d’idoneïtat: 17 sol·licituds.
  • Ajuts per adequar l’habitatge i posar-lo en llloguer: 5 sol·licituds
  • Ajuts a la rehabilitació d’habitatges al nucli antic i eixamples antics: 11 habitatges

 

Borsa d’habitatges de lloguer
L’Oficina d’Habitatge s’encarrega de la captació d’habitatges desocupats per posar-los en lloguer. Fa de mediadora entre el propietari i el llogater: d’una banda, assessora al propietari i gestiona l’habitatge mentre estigui a la borsa de lloguer i de l’altra banda, assessora i acompanya al llogater en la cerca d’habitatge. En aquest àmbit, durant el 2010 s’han realitzat les següents intermediacions:

  • Sol·licituds acceptades a la borsa d’habitatge de lloguer: 342 sol·licituds
  • Contractes de lloguer d’habitatges signats a través de la borsa: 98 contractes
  • Persones allotjades: 196 persones
  • Habitatges gestionats a través de la borsa: 281 habitatges

L’Oficina d’Habiatge també realitza funcions en matèria de promoció de l’habitatge, gestionant les sol·licituds d’inscripció al Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial. L’any passat van rebre 607 sol·licituds d’inscripció.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.