Notes de premsa

Logística i Serveis Funeraris encapçalen les noves sessions del ‘Cicle Aquí hi ha feina!’ de Mas Carandell

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 2/04/2025
Sessió logística Aquí hi ha feina

Aquest dimarts, 1 d'abril de 2025, va tenir lloc a Mas Carandell una nova sessió del cicle de trobades amb empreses Aquí hi ha feina!, que dona a conèixer les oportunitats laborals dels sectors estratègics del teixit productiu del territori.  En aquesta ocasió, s’han exposat les necessitats de talent en logística i transport de mercaderies, un sector clau per a l’economia i l’ocupació de la demarcació, gràcies a la seva ubicació privilegiada i infraestructures de comunicació de primer nivell.

Hi van participar:

  • Joaquim Riudeubas, propietari del Grup Cándido, amb més de 40 anys d’experiència, i president de la Federació d’Auto-transport de Tarragona (FEAT), que aplega més de 800 empreses i professionals de Tarragona
  • Pilar Ortega, gerent de Trans Crispi, empresa de Flix amb més de 30 anys, que ofereix serveis d’excavacions, obra pública, gestió i transport de residus.
  • Juan Carlos Pardo, director de Transpais, de la Selva del Camp, empresa d’origen familiar que ofereix solucions logístiques a nivell europeu.
  • Elisabeth Morales, de RH de les empreses públiques Reus Transport i Reus Mobilitat i Serveis, que gestionen respectivament el servei de transport públic des de 1998 i l’aparcament, mercats i manteniment, essent també centre especial de treball.

El regidor d’Empresa, Formació i Ocupació, Òscar Subirats, ha destacat que «aquesta nova sessió del cicle ‘Aquí hi ha feina!’ ha servit per evidenciar les dificultats d’aquest sector per trobar talent, tot i oferir trobar-se en expansió i oferir estabilitat laboral a les persones que hi volen treballar. Són diversos els sectors que detecten aquesta creixent mancança de professionals, en aquest cas de la conducció, acompanyat d’una falta de relleu generacional. És per això que aquests espais de trobada són especialment importants, ja que permeten que el sector productiu expliqui les seves necessitats i els futurs treballadors coneguin les necessitats actuals del mercat laboral».

Els perfils identificats per les empreses com a oportunitats és principalment el de conductor/a professional, però també d’altres com el de conducció de carretó i personal de trànsit i preparació de comandes. S’ha fet especial èmfasi amb el rol de xofer, que ha evolucionat tecnificant-se i ara requereix competències en gestió de càrrega i normativa, més enllà de la conducció. Per això, les empreses encoratgen al col·lectiu femení a professionalitzar-se en aquest camp, doncs donada l’evolució tecnològica del mateix, actualment es molt més important la competència organitzativa (tret característic femení) que el requeriment d’esforç físic.

En general es coincideix en que aquest àmbit professional ofereix molta estabilitat i millors condicions que d’altres, en part perquè comporta flexibilitat horària i alta responsabilitat segons matèria que es transporta.

Per finalitzar, les empreses han assenyalat l’elevat cost dels permisos com a obstacle, demanant incentius a l’Administració, encara que consideren que l’obtenció d’aquests són una inversió amb sortida laboral assegurada.

El 2025 es preveuen fins a cinc xerrades. La propera, dimarts vinent, 8 d’abril, protagonitzada pel sector dels serveis funeraris amb Serveis Funeris Reus i Baix Camp.

Les persones i professionals de l’orientació que tinguin interès en la sessió Serveis funeraris, professionals en moments que compten, poden inscriure’s sense cost aquí.

Sessió logística Aquí hi ha feina
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.