Notes de premsa
Nou cartipàs municipal
L’alcalde, Carles Pellicer, ha presentat aquest dimarts el nou cartipàs municipal, després dels canvis en la situació política de l’Ajuntament. La reorganització i el pla d’acció del govern responen als principis de simplificació, racionalització, cohesió i diàleg amb tots els grups municipals.
D’acord amb el principi de simplificació, el nou cartipàs suprimeix cinc de les regidories existents fins ara, que són Innovació, Empresa i Ocupació, Via Pública, Convivència i Immigració, Família i Gent Gran i Formació per a la Integració, les competències de les quals quedaran assumides per diferents àrees existents. En aquest sentit, l’Àrea de Medi Ambient, es transforma en l’Àrea de Via Pública i Medi Ambient. També s’han reassignat algunes de les regidories que es mantenen.
Racionalització i cohesió
D’aquesta manera, el nou cartipàs municipal s’ha estructurat en set grans àrees, el mateix nombre existent fins ara, tot i que amb una redistribució de competències tot seguint criteris de cohesió. El nou organigrama queda de la manera següent:
- Regidoria Ajunta de Seguretat. Dirigida per Joaquim Enrech, qui manté la responsabilitat sobre l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals.
- L’Àrea de Promoció Econòmica passa a anomenar-se Àrea de Promoció Econòmica i Ocupació, sota la responsabilitat de Marc Arza. Inclou les competències de l’antiga regidoria d’Innovació, Empresa i Ocupació.
- L’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme es manté sota la direcció del regidor Miquel Domingo i assumeix les competències de Llicències i Activitats, que abans tenia la desapareguda Àrea de Medi Ambient.
- Es crea la nova Àrea de Via Pública i Medi Ambient, sota la responsabilitat del regidor Hipòlit Monseny. Aquesta àrea assumeix les competències de l’antiga regidoria de Via Pública i les de Medi Ambient i Neteja de l’antiga Àrea de Medi Ambient.
- L’Àrea de Benestar Social continua sota la responsabilitat de la regidor Montserrat Vilella i assumeix les competències de l’antiga regidoria de Convivència i Immigració.
- La regidoria de Participació i Ciutadania passa a anomenar-se regidoria de Participació i Gent Gran i continua dirigida per Àngela Tello, a més d’assumir les competències de l’antiga regidoria de Família i Gent Gran.
- L’Àrea d’Esports passa a ser responsabilitat de Miquel Domingo, qui continua dirigint l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme.
- L’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística segueix sota la responsabilitat de la regidora Dolors Sardà i incorpora les competències de l’antiga regidoria de Formació per a la Integració.
- L’Àrea de Coordinació i Organització segueix sota la direcció de Teresa Gomis.
Altres redistribucions de competències
La nova reorganització estableix una nova redistribució de competències en altres àmbits del govern municipal:
L’Àgència Reus Promoció passa a ser dirigida per la regidora adjunta de Coordinació i Organització , Teresa Gomis, de la qual continua depenent la regidoria de Cultura i Joventut amb Joaquim Sorio com a responsable. En aquest sentit, la intenció és incrementar la coordinació i sinèrgies entre els programes i accions en matèria de Comerç, Turisme, Promoció i Cultura.