Notes de premsa

Pas endavant per a la construcció del nou Arxiu històric comarcal i municipal

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 28/11/2007

bres d’enderroc de la nau situada al solar conegut com L’Espai, a les antigues cotxeres de Cal Chap, donen el tret de sortida als treballs per a la construcció del nou Arxiu Històric Comarcal i Municipal de Reus i el Baix Camp. Aquest servei és una peça del futur edifici d’equipaments que a més de l’arxiu allotjarà un Centre d’Atenció Primària amb servei de rehabilitació, habitatges tutelats i un aparcament.

L’enderroc de la nau situada al solar de l’Espai, als carrers Camí de l’Aigua Nova, Maria Antònia París i Sant Antoni M. Claret, pressupostada en poc més de 25.000 euros, és el pas previ a la construcció del nou equipament. Actualment, s’estan desenvolupant els tràmits per a la contractació de l’empresa que s’encarregarà de la construcció de l’edifici. El 5 de desembre finalitza el termini per a la presentació d’ofertes, de manera que la construcció de l’equipament es podria adjudicar durant el mes de desembre de 2007. El termini d’execució del nou arxiu és de 18 mesos, als quals caldrà afegir el temps necessari per equipar el centre i fer el trasllat dels documents.
El nou Arxiu agruparà l’Arxiu Històric Comarcal i Municipal —ara al Castell del Cambrer de la plaça del Castell— i el general administratiu, ubicat a l’antic col·legi Rubió i Ors. El projecte resoldrà definitivament la saturació que des d’uns anys ençà pateixen aquests arxius i cobrirà les respectives necessitats de creixement a llarg termini. Un problema que ja havia obligat a dispersar aquests serveis entre diferents dependències. Alhora permetrà destinar a altres usos culturals el Castell del Cambrer i l’antic Rubió i Ors.
16,3 quilòmetres d’arxius
El nou equipament cultural tindrà 2.120 m2 de superfície construïda repartits en planta baixa i tres pisos, tot i que es preveu la construcció d’una quarta planta. A la planta baixa s’hi disposen el conjunt d’espais d’ús públic (vestíbul, despatxos, sala de consulta, aules i sales polivanents, serveis…) així com els espais d’ús intern destinats al treball administratiu i a la recepció, tractament i classificació de la documentació rebuda. A les plantes 1, 2 i 3 s’hi disposen un conjunt de dipòsits de documentació amb una capacitat d’emmagatzematge de 16,3 quilòmetres lineals, mitjançant la instal·lació d’armaris compactes.
L’edifici multifuncional ha estat concebut pels arquitectes Núria i Jordi Oliveres Boix, que van resultar guanyadors del concurs d’idees convocat per l’Ajuntament de Reus amb l’objectiu d’afegir singularitat a l’edifici d’equipaments.
Acord a tres bandes
El Departament de Cultura de la Generalitat subvenciona, mitjançant un conveni de finançament amb l’Ajuntament de Reus, el 100% del cost de construcció i equipament. Tot plegat té un pressupost situat al voltant dels 3 milions d’euros.
D’altra banda, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix han apostat per un projecte de caire integral, tan des del punt de vista arquitectònic com de funcionament, que agrupi l’Arxiu Històric Comarcal i Municipal i l’Arxiu General Administratiu, un plantejament que es traduirà en un millor servei als usuaris. Amb aquest objectiu, les tres administracions acordaran un conveni de gestió i un pla de funcionament.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.