Notes de premsa

Reus acull les jornades sobre atenció ciutadana en motiu dels 10 anys de l'OAC

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 1/07/2009

ies 2 i 3 de juliol Reus és la seu de les jornades «La qualitat en l'atenció a la ciutadania», organitzades per l'Ajuntament de Reus amb la col·laboració de la Federació de Municipis de Catalunya. Durant aquests dos dies, més d'un centenar de professionals que realitzen tasques d'atenció al públic es troben per intercanviar idees al voltant de la qualitat de les OAC. A més, les jornades commemoren els 10 anys de l'OAC de Reus.

Més d'un centenar de professionals que desenvolupen tasques d'atenció en 41 ajuntaments catalans participen els dies 2 i 3 de juliol a les jornades «La qualitat en l'atenció a la ciutadania», que es fan a les instal·lacions de Fira de Reus, a l'avinguda del Comerç.

Una quinzena de ponents participen del programa, plantejat per crear un espai de reflexió i d'intercanvi d'idees al voltant de la qualitat de les OAC. Ho faran des d'òptiques ben diferents com la visió d'un tecnòleg que aportarà eines tecnològiques per facilitar la gestió, la visió d'un sociòleg que donarà un punt de vista sobre la participació de les persones com l'esssència de la qualitat i la visió d'un enginyer que considera que la qualitat passa obligatòriament per una reenginyeria de processos. A més, el programa es completa amb una taula rodona on s'exposarà l'experiència del sector privat i l'empresa pública en aquest àmbit.

Aquestes jornades s'emmarquen en el grup de treball de les OAC de la Federació de Municipis de Catalunya, que recull la feina feta els últims anys pel Fòrum d'OAC.

60.000 consultes ateses cada any
Reus organitza i és la seu d'aquestes jornades perquè enguany fa 10 anys que l'OAC de l'Ajuntament de Reus va obrir les portes. L'estrena va tenir lloc el 15 de març de 1999, a la planta baixa de l'edifici de la plaça del Mercadal i amb l'objectiu d'acostar l'Administració municipal a la ciutadania, convertint-se en la recepció de qualsevol persona que arribés a l'Ajuntament.

Ara, 10 anys després, el volum de consultes frega les 60.000 anuals i l'OAC s'ha consolidat com l'oficina de referència ciutadana on iniciar un tràmit administratiu, rebre informació sobre qualsevol gestió municipal i, també, com a taulell on expressar queixes i suggeriments diversos. Si comparem les dades del balanç d'aquests 10 anys amb el padró d'habitants, es pot extrapolar que més de la meitat dels reusencs passen un cop l'any per l'OAC.

Trobareu el programa complet de les jornades en el següent enllaç:
http://www.reus.cat/recursosgenerals/_gif/Jornades_de_qualitat.pdf

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.