Notes de premsa
Reus aprofita la Capital de la Cultura per reforçar la promoció a l’exterior
L’Agència de Promoció de Ciutat «Reus Promoció» aprofitarà la celebració de la Capital de la Cultura Catalana Reus 2017 per reforçar la promoció de la ciutat i els seu principals atractius turístics, en les diferents fires i promocions turístiques en les que participarà en els propers mesos. Enguany, a més del material de promoció turístic propi, Reus Promoció incorporarà informació dels actes que s’organitzen amb motiu de la capitalitat, com un dels principals atractius turístics de la visita a Reus durant l’any 2017. Per aquest any, també s’ha dissenyat una imatge conjunta que posa en valor Reus com a Capital de la Cultura Catalana, i que serà present a tots els estands de les fires i promocions en les que participi Reus Promoció.
Reus Promoció i la Capital de la Cultura Catalana sumen esforços amb objectius comuns: contribuir al posicionament turístic i cultural de Reus, especialment en el públic final i potencial visitant de la ciutat; i establir contactes professionals per a impulsar futures accions de promoció i captació de nous visitants.
En aquest context, l’estratègia de Reus Promoció per a la projecció de la ciutat passa per les accions estratègiques següents:
- Presència i participació en fires i promocions exteriors.
- Promoció conjunta amb l’Aliança turística de la Costa Daurada
- Presència en fires, congressos i esdeveniments esportius que s’organitzen a la ciutat.
- Edició i difusió de nou material promocional.
- Aprofitar el potencial de la Capital de la Cultura Catalana Reus 2017.
Fires i promocions exteriors
Reus Promoció participarà en diferents esdeveniments i fires fora de la ciutat. La difusió dels actes de la Capital de la Cultura Catalana i les degustacions de «Vermut de Reus» hi tindran un paper destacat. Les accions previstes en els pròxims mesos són les següents:
- Londres, 23 d’abril. Presència de Reus a l’acte que organitza amb motiu de Sant Jordi la Delegació del Govern al Regne Unit, juntament amb les oficines al Regne Unit de l’Institut Ramon Llull, Turisme de Catalunya i Acció, i diferents entitats catalanes. L’esdeveniment tindrà lloc al Borugh Market i aplega cada any més d’un miler de visitants. De 12 a 13:30h es realitzarà una degustació de «Vermut de Reus» a l’estand de la delegació.
- Madrid, Centre Cultural Blanquerna, seu de la Generalitat, 22 i 23 d’abril. Un any més, Reus està convidada a participar als actes que s’organitzen amb motiu de la setmana de la cultura catalana. Els dos dies es realitzaran degustacions de «Vermut de Reus».
- Falset, Fira del Vi. 29, 30 d’abril i 1 de maig. Reus és la ciutat convidada a la 22a edició de la Fira, i serà present amb un estand de promoció turística i cultural de la ciutat.
- Terrassa. Fira Modernista. 13 i 14 de maig. Reus Promoció disposarà d’un estand de promoció a la zona dedicada a les ciutats modernistes. El «Vermut de Reus» tornarà a ser protagonista, i es realitzaran degustacions especials després de les visites guiades a espais de la ciutat i a l’estand de promoció. També, i com a novetat, el «Vermut de Reus» serà present a l’agermanament gastronòmic modernista de Reus, Sitges i Terrassa, en que es realitzaran tastets de vermut i tapa de xató de Sitges.
- Cambrils. Fira Marítima. 11, 12, 13 i 14 de maig. Per segon any consecutiu, Reus serà present en aquest certamen que compta amb un gran nombre de públic visitant. Cada dia es realitzarà degustació de les diferents marques de «Vermut de Reus».
Promoció conjunta amb l’Aliança
D’altra banda, Reus Promoció també participarà en diferents accions de promoció conjunta amb l’Aliança turística, amb els patronats de turisme de Salou, Cambrils i La Pineda Platja, entre les que cal destacar la Fira B Travel Barcelona (del 21 al 23 d’abril) i la Fira Map Pro París (del 26 al 29 de setembre).
Fires, congressos i esdeveniments esportius que es realitzen a Reus
Reus Promoció serà present amb un estand en diferents fires, congressos i esdeveniments culturals i esportius que es realitzaran a la ciutat durant l’any, i que comptaran amb una important afluència de visitants, com el Congrés d’Arxivística (5, 6 i 7 de maig), la Cursa Polar Gran Fondo La Mussara (19 i 20 de maig), la fira Reus Viu el vi (del 9 a l’11 de juny), l’Expovermut (del 15 al 17 de setembre) i l’ExproReus (de l’11 a l 15 d’octubre) entre d’altres. En aquests esdeveniments l’Agència també promocionarà els actes de la Capital de la Cultura Catalana.
Potencial de la Capital de la Cultura Catalana
L’afluència de participants i visitants als esdeveniments programats en el marc de la capitalitat seran una excel·lent ocasió per a la promoció turística de la ciutat. L’agència col·labora estretament amb l’àrea de Cultura per al posicionament turístic i cultural de Reus.
Així, Reus Promoció distrubuirà en totes les seves accions presencial el material promocional editat per la Capital de la Cultura Catalana: fulletons, agenda d’activitats, el diari de la Capital, etc...
Nou material de promoció de ciutat
L’Agència ha elaborat una nova eina de promoció de la ciutat, que presenta de manera atractiva els principals recursos de turisme de Reus. El format d’aquest material és una guia molt visual i amb imatges molt descriptives, que presenta Reus com una «ciutat sorprenent per viure-hi una experiència genial».
La previsió d’edició d’aquesta guia és fer-ne 7.000 exemplars en català-castellà, 2.000 en anglès-francès i 1.000 en rus-alemany, que es distribuiran a les fires i accions de promoció i als agents turístics amb qui es treballa la captació de nous visitants de la ciutat.
La guia dona a conèixer Reus com una ciutat amb «caràcter», presentant els principals atributs com els carrers comercials, els edificis modernistes, el «Vermut de Reus», la restauració i el seu caràcter «obert al món». Reus es defineix com una ciutat mediterrània, viva, dinàmica, moderna i en moviment constant; una ciutat on gaudir de la cultura, l’oci i el comerç. Una ciutat pròxima tant a la costa com a la muntanya i a PortAventura i Ferrari Land.
Es presenta el Gaudí Centre, com un homenatge que la ciutat natal dedica al seu fill més universal i com a únic centre d’interpretació dedicat a la vida i obra del genial arquitecte. Pel que fa al patrimoni modernista, es poden veure continguts i fotografies, i es fa referència a dos dels tresors modernistes de la ciutat, l’Institut Pere Mata i la Casa Navàs. Igualment, es descriuen els elements amb més història de la ciutat com la Prioral de Sant Pere, el Campanar, el Palau Bofarull i els Museus de Reus.
Un apartat important en aquesta guia és el que fa referència a la vitalitat cultural de la ciutat, on s’explica l’àmplia i variada oferta de Reus i la intensa activitat que l’ha convertit en Capital de la Cultura Catalana aquest 2017. També hi ha una agenda amb els principals actes que es celebren cada any a la ciutat, com la festa de Sant Jordi, el Trapezi, el Concurs Nacional de Roses, les Festes Majors i la Fira de l’Oli de Siurana, entre d’altres.
«L’Art de Comprar Passejant» és un dels altres potencials que es destaquen en aquest material de promoció turística, fent referència a la concentració comercial de la ciutat, que ha convertit Reus en un referent a tot Catalunya per la seva àmplia oferta i per l’excel·lent tracte i professionalitat dels seus comerciants.
També es defineix Reus com la «Ciutat de tots els sabors», fent referència a la restauració local, el Vermut de Reus i altres productes de proximitat com l’oli, com a factors d’atracció.
Finalment, es defineix Reus com una «Ciutat Amable», on el visitant podrà convertir la seva visita en una experiència única ja que podrà passejar tranquil·lament pel nucli antic de la ciutat, aparcant per només 4 euros al dia i trobant una àmplia oferta d’activitats per a realitzar.