Notes de premsa
Reus participa el 18 de desembre a “El dia més curt”, cicle de projeccions de curtmetratges d'abast català
Coincidint amb el solstici d'hivern, torna a diferents sales del país el cicle “El Dia més Curt”, fidel a l’objectiu de potenciar, difondre i reivindicar el paper del curtmetratge en el sector de la indústria audiovisual. Enguany es porta a terme la 3a edició, adreçada especialment als espectadors més joves, amb diverses sessions programades a cineclubs, escoles, centres culturals, centres educatius i instituts del país. A Reus les projeccions es faran el 18 de desembre a l'espai cultural Cal Massó a partir de les 20:30 h.
Organitzat per Catalunya Film Festivals i Marvin & Wayne Short Film Distribution, aquest cicle dóna a conèixer treballs reconeguts en els diferents festivals i mostres de cinema que es realitzen a Catalunya, entre els quals hi ha el FEC – Festival Europeu de Curtmetratges de Reus.
Quatre jornades
Enguany el festival s'ha ampliat fins a quatre jornades i es farà els dies 18, 19, 29 i 21 de desembre, durant els quals els curtmetratges ompliran les pantalles de tot el territori català, les Illes Balears i el País Valencià. Seguint la línia d'edicions precedents, “El Dia més Curt” presenta cinc seccions que abasten públics de totes les edats: “Perles”, una retrospectiva dedicada a les joies oblidades del curtmetratge de culte; “Curt.cat”, una selecció dels curts fets a casa nostra, en versió original catalana; “En família”, curtmetratges per gaudir en família i estimular la creativitat dels més petits; “Entre col·legues”, les propostes més avantguardistes del panorama internacional per inspirar les futures generacions de cineastes i la ja tradicional “Nit bandarra”, que inclou sessions golfes adreçades a públic adult.