Notes de premsa
Reus Promoció intensifica l’activitat entre prescriptors i periodistes especialitzats
L’Agència Reus Promoció ha programat aquest hivern i primavera una intensa agenda de contactes i visites de familiarització que inclou prescriptors, importants empreses del sector turístic i periodistes especialitzats en informació de turisme, cultura i oci. L’objectiu és que coneguin millor la ciutat i la seva oferta, i puguin informar millor als seus clients i a la seva audiència dels principals atractius: el Gaudí Centre, l’Institut Pere Mata, la Ruta del Modernisme i el vermut.
L’estratègia de Reus Promoció passa per donar continuïtat a aquests contactes professionals; i intensificar la promoció sobretot amb premsa estrangera, moltes vegades lligades a nous vols a l’aeroport de Reus, i aprofitar els nous canals de comunicació online, amb visites de mitjans digitals, bloggers, etc...
La regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha fet balanç aquest dijous, 4 de maig de les accions de promoció entre prescriptors i periodistes especialitzat, aprofitant la visita a Reus d’un grup d’un centenar d’agents de viatges russos de la companyia Annex Tour. Caelles ha afirmat que «les visites de familiarització són una oportunitat per oferir un servei personalitzat d’acompanyament i per donar a conèixer els atractius de la ciutat que més s’adequen al perfil dels professionals que ens visiten».
La programació de visites s’ha planificat gràcies a la col·laboració estreta amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, l’Agència Catalana de Turisme i Centres de Promoció de Turística de Catalunya. La majoria de visites s’han vehiculat d’acord amb la Taula de Creuers i el Patronat de Turisme de la Costa Daurada.
Igualment, destaca la col·laboració del sector vinculat a la marca «Vermut de Reus», així com del teixit comercial de la ciutat, que s’han implicat en algunes de les accions que s’han portat a terme.
Visites realitzades
En els darrers mesos, han visitat Reus un elevat nombre de professionals. Pel que fa a “fam trips”, s’han portat a terme els següents:
- 27 de febrer. Grup de 30 membres de la Federació Belga d’escalada, acompanyats de dos influencers, van realitzar una visita cultural a la ciutat, en el marc de l’estada que realitzaven per descobrir el territori.
- “Fam trip” de professionals dels Centres de Promoció Turística de Catalunya a l’exterior: 18 participants que desenvolupen la seva tasca de promoció als mercats d’Alemanya, Suïssa i Austria, Regne Unit i Irlanda, França, Benelux, Itàlia i Israel, Espanya i Portugal, Països Nòrdics, Amèrica del Nord, Sudamèrica, Xina i Singapur, van conèixer de primera mà el Modernisme de Reus, el Gaudí Centre i els principals recursos turístics de la ciutat.
- “Fam trip” de la companyia Travel Factory, el 10 de març. Agents de viatges grecs van visitar el patrimoni de la ciutat, així com el Gaudí Centre i el comerç del centre. La visita de prospecció turística de la ciutat esta lligada a l’arribada de vols charters des de Grècia.
Quant a professionals de la informació, s’han fet o estan previstos els següents “press trips”:
- Divendres 24 de febrer i dissabte 25 de febre. Visita del blog de viatges i tendències “El hedonista” (http://elhedonista.es/), amb itinerari per la Ruta del Modernisme i el Gaudí Centre, així com Ruta del Vermut de Reus. http://bolsamania.com/elhedonista/hallazgos/escapadas/reus-gaudi-el-mode...
- Divendres 10 de març. Visita de dos periodistes, un del Regne Unit (Matthew Westby de “Cycle Traveler”) i un de França (George Golse de “Cyclotourisme revue de la FFC”). Realitzen una visita turística a la ciutat, organitzada organitzada pel Patronat de Turisme de la Costa Daurada, que s’emmarcava en un campus professional de ciclisme que va aplegar 200 persones,entre aficionats, tour operadors i ciclistes professionals.
- Dissabte 18 de març i diumenge 19 de març. Visita dels bloggers de “El Giróscopo viajero” (http://elgiroscopo.es/), xarxa de blogs de viatges amb 35 webs de tot el món. Ja han publicat un article explicant la seva experiència de visita a la ciutat, el primer d’una sèrie dedicada al patrimoni de Reus i el vermut, com a element gastronòmic singular. http://elgiroscopo.es/reus-a-traves-del-modernismo-y-el-vermut/
- Dilluns 13 de març. Press trip mitjans grecs. Acció de promoció associada al “fam trip” organitzat a agents de viatges del mercat grec, en relació a l’arribada de vols turístics de Grècia a l’aeroport de Reus.
- El 13 d’abril. El blogger David Maldonado (elmundoenmicamara.com) va visitar la ciutat i en breu publicarà les seves impressions. Va visitar la Ruta del Modernisme, l’Institut Pere Mata, el Gaudí Centre i la Ruta Gaudí, un comerç emblemàtic i la Ruta del Vermut. La visita s’emmarca en un concurs organitzat pel portal de viatges Minube, amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme de Costa Daurada.
- 5 de maig. Premsa russa. Grup de 7 redactors, directors i editors de premsa turística russa i bielorussa, realitzant estada a la Costa Daurada. Visita del Gaudí Centre, la Ruta del Modernisme, comerç emblemàtic del centre ciutat i vermut de Reus-
- 11 de maig. Premsa britànica. Amb motiu de la nova ruta aèria operada per la companyia Flybe a l’aeroport de Reus. Nou vol aeroport procedent de l’aeroport de Southend (Londres), 3 cops a la setmana, del 10 de maig al mes d’octubre.
- 23 de maig. 6 mitjans italians (Dove, Il Messagero, Donna Moderna, Vanity Fair, La Stampa i Grazia.it): Organitzat pel CPT – Itàlia.
Altres accions de promoció realitzades
Altres activitats organitzades per l’Agència Reus Promoció en les darreres setmanes inclouen l’organtizació del programa de lleure per a un grup de 100 participants a la trobada anual de l’empresa Activa Mútua el passat 15 de març.