Notes de premsa
Reus Promoció presenta les línies estratègiques per a la projecció de la ciutat els pròxims 4 anys
La regidora de Projecció de Ciutat i presidenta de l’Agència Reus Promoció, Montserrat Caelles, ha presentat aquest dimarts 13 d’octubre al consell general de l’agència les línies estratègiques que l’entitat es marca pels pròxims quatre anys amb la projecció de la ciutat com a objectiu principal. D’acord a les directrius del Pla estratègic de Comerç i Turisme per a la ciutat de Reus —elaborat per la Universitat Rovira i Virgili per encàrrec de l’Ajuntament i amb la complicitat del sector comercial i turístic local—, Reus Promoció planifica un programa d’actuació per consolidar el lideratge comercial de la ciutat al conjunt de Catalunya a partir de la projecció coordinada dels recursos comercials, turístics, culturals, d’hoteleria, restauració i de patrimoni de la ciutat.
Reus Promoció planteja un posicionament estratègic de la ciutat que identifiqui Reus amb tres idees: Ciutat de compres, la marca Gaudí i el patrimoni Modernista. L’objectiu és assolir la promoció global de la ciutat, a partir del treball intern conjunt i integrador amb la resta de regidories i serveis de l’Ajuntament; i del treball extern, amb la col·laboració entre sector públic i privat, i la continuïtat de les comissions sectorials de comerç, restauració, mercats, etc…
La principal novetat de la planificació estratègica de l’agència pels pròxims 4 anys és l’articulació dels objectius a través de la Taula de Projecció de Ciutat, un òrgan de participació de nova creació que integrarà representants tant públics com privats, i que comptarà amb la participació de totes les regidories i de tots els sectors econòmics vinculats a la projecció integral de la ciutat.
La promoció externa de la ciutat es planteja continuar sota el paraigües de l’Aliança Turística de la Costa Daurada que Reus té firmada amb els municipis de Salou, Cambrils i Vila-seca La Pineda, que permet posicionar-se en el mercat estatal i internacional amb una oferta complementària, diversificada i competitiva. Aquesta col·laboració no exclou buscar altres complicitats en el territori com amb la comarca del Priorat, entre altres territoris.
Per àmbits de gestió, l’Agència Reus Promoció es planteja les línies d’actuació estratègica següents:
Comerç
- Prioritzar el comerç com a principal recurs d’atracció de la ciutat.
- Potenciar la seva singularitat i atractiu, organitzant accions originals i innovadores.
- Buscar l’encaix i la interacció amb la Fira Centre Comercial.
- Recuperació del client comarcal.
- Identificació del comerç de proximitat amb el concepte “experiència de compra”.
- Potencial l’animació comercial als carrers.
- Pla de protecció dels comerços històrics I façanes.
Turisme
- Aprofitar les noves oportunitats del territori (creixement de Port Aventura, Ferrari Land, etc…)
- Compromís infraestrctures territori: aeroport i port.
- Potenciar el mercat català de proximitat potenciant el turisme de cap de setmana.
- Evolució del mercat rus.
- Explorar nous mercats emergents: orient, repúbliques exsoviètiques, etc…
- Fomentar el turisme familiar i accessible.
- Aprofitar el turisme esportiu de la ciutat.
Hoteleria
- Fomentar la cohesió del sector.
- Crear un nou producte de cap de setmana que incorpori el sector: “destinació Reus”.
Restauració
- Agrupar el sector.
- Desenvolupar noves campanyes i esdeveniments de posicionament com un sector clau en la promoció de la ciutat.
- Crear un nou producte de cap de setmana que incorpori el sector: “destinació Reus”.
Patrimoni
- Incrementar encara més la qualitat de la visita I el grau de satisfacció del visitants del Gaudí Centre, Casa Navàs, Institut Pere Mata, Ruta del Moxernisme, Ruta Gaudí, Ruta dels Orígens del Vermut.
- Facilitar el coneixement I l’accés al patrimoni cultural: museus, teatres.
- Incrmentar les possibilitats de visita.
El consell general de l’Agència Reus Promoció, presidit per la regidora Montserrat Caelles, està integrat per un representant de cada grup polític amb representació municipal I persones vinculades amb diferents sectors d’activitat de l’entitat.