Notes de premsa

ReusCultura fa balanç de l’any cultural amb pandèmia i presenta la nova marca

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 15/04/2021
RP 1 any de pandèmia, 1 any de cultura
RP 1 any de pandèmia, 1 any de cultura
RP 1 any de pandèmia, 1 any de cultura

La regidoria de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus ha fet balanç de l’any cultural que s’ha viscut a la ciutat amb la pandèmia de la COVID19 després que el sector ha estat un dels més afectats i ha presentat la nova marca cultural de ciutat ReusCultura. Acompanyat dels representants de totes les àrees de la regidoria, Daniel Recasens, ha explicat com es va viure el tancament de tots els equipaments culturals i com es va fer la reprogramació de les activitats culturals previstes.

Formen part de la regidoria de Cultura i Política Lingüística l’Institut Municipal Reus Cultura, que inclou els Museus de Reus i l’àrea de Festes i Festivals, els consorcis del Teatre Bartrina i del Teatre Fortuny, les Biblioteques Municipals i el Servei d’Assessorament Lingüístic. Daniel Recasens ha explicat que “aquell virus es va convertir en una pandèmia mundial que va capgirar com un mitjó les nostres rutines”, i ha afegit que “la Cultura ha estat una de les primeres damnificades, i una de les darreres a ser restaurades”.

A la ciutat, des d’un primer moment, es va apostar per adaptar-se en la mesura de les possibilitats a la nova situació i es va optar per reprogramar tot allò que va ser possible, “fent costat al sector, ens vam voler dotar d’un mantell segur, raonable i, definitivament, no amagar-nos ni desaparèixer en cap moment”, explicava Recasens.

En aquest sentit, des de l’equip s’ha treballat intensament per mantenir la programació, durant uns mesos totalment en línia, per assegurar un calendari cultural durant tot l’any i, sempre que ha estat possible, creant noves estratègies i nous programes per fer-lo créixer. E regidor ha explicat que “aquest ha estat l’esperit. Coneixem, reconeixem i estem convençuts dels inesgotables valors que té i estira la Cultura i, per això, hem disposat tots els nostres esforços perquè la ciutat i la ciutadania la sentís ben a la vora en tot moment”.

La marca ReusCultura

Des de la regidoria de Cultura i Política Lingüística s’ha fet un rellançament de la marca ReusCultura que parteix dels elements decoratius de la façana de la Casa Rull, seu de la regidoria i de l’Institut Municipal Reus Cultura. La nova marca, que inclou el posicionament de la informació cultural a les xarxes Facebook, Twitter i Instagram, pretén donar un sentit conceptual i estètic comú per denominar tot el que passa a nivell cultural a la ciutat.

Per Recasens, “una paraula única que li dona més força a tot el conjunt, fent-lo inseparable un de l’altre: Reus és cultura i la Cultura passa a ReusCultura Reus.

RP 1 any de pandèmia, 1 any de cultura
RP 1 any de pandèmia, 1 any de cultura
RP 1 any de pandèmia, 1 any de cultura

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.