Notes de premsa

S’inicia el procés per al canvi de model de gestió de la funerària

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 25/05/2012

vern de Reus portarà a votació del ple de l’Ajuntament del pròxim 8 de juny la memòria justificativa del canvi de model de gestió de l’empresa municipal Gesfursa. De l’actual gestió directa amb una empresa municipal, es passarà a una gestió indirecta a través d’una empresa mixta. El ple també votarà iniciar la tramitació per a la venda del 95% de l’accionariat de Gesfursa per un periode de 25 anys. El plec de condicions per adjudicar el contracte de gestió posarà condicions a l’entrada del capital privat per tal de garantir el retorn de la titularitat de les accions a l’Ajuntament, el control del preu i de la qualitat dels serveis, i la continuïtat dels treballadors.

El govern de Reus ha presentat aquest divendres 25 de maig als portaveus dels grups municipals la memòria justificativa del canvi de model de gestió de l’empresa de serveis funeraris. Aquest mateix divendres també s’ha informat als treballadors de la societat.

El nou model de gestió serà a través de l’adjudicació auna empresa mixta el contracte de gestió de serveis públics, amb la venda del 95% del capital de Gesfursa.

El plec de condicions que actualment s’està redactant sobre el canvi de model de gestió fixarà un preu de licitació mínim de 10 milions d’euros, fixat a partir de la valoració de consultors externs. El preu de sortida ha estat limitat pels condicionants socials següents que el govern introduirà al plec de condicions:

  • La venda d’accions té data de caducitat. En 25 anys, tant les accions com les inversions que s’hagin fet tornaran a ser propietat de l’Ajuntament.
  • Es limitarà l’increment màxim del preu dels serveis a l’augment de l’IPC durant els 25 anys.
  • Es protegirà la continuïtat dels treballadors de l’empresa.
  • Es definiran mecanismes del control de qualitat: autorització de preus pel Ple de l’Ajuntament, presència al consell d’administració, no deslocalització de la societat...

La nova empresa mixta s’encarregarà de la gestió dels serveis funeraris, així com de l’explotació i del manteniment del cementiri, el qual continuarà sent propietat de l’Ajuntament.

Per prendre la decisió del canvi de model de gestió de Gesfursa, el govern de Reus ha valorat la possibilitat que s’instal·li competència a la ciutat arran de la liberalització dels serveis funeraris. Així mateix, també s’ha tingut en compte la necessitat de capitalització del Grup Ajuntament davant l’actual conjuntura econòmica, així com la suma d’esforços públics i privats per millorar l’eficiència en la prestació dels serveis, sense predre qualitat.

Tramitació
La tramitació del canvi de model de gestió és complexa. A grans trets, caldrà complir les següents fases:

  • Tramitar la modificació del model de gestió per passar d’una gestió directa a través d’una empresa municipal a una gestió indirecta a través d’una empresa mixta.
  • Actualitzar el règim jurídic: l’Ordenança municipal de cementiri, i l’Ordenança municipal reguladora de la prestació de serveis funeraris, les dos de 1997.
  • Licitar el contracte de gestió i la venda d’accions per 25 anys.
  • Modificar els estatuts de Gesfursa.

Calendari

  • 8 de juny: aprovació de la memòria justificativa al Ple de l’Ajuntament.
  • Juliol: inici del concurs públic per adjudicar el contracte de gestió.
  • Setembre: adjudicació del contracte.
  • Octubre-Novembre: modificació dels estatuts de Gesfursa i signatura del contracte.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.