Notes de premsa

Satisfacció dels usuaris amb el sistema de la recollida pneumàtica de la brossa

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 18/08/2009

% dels usuaris del servei de recollida pneumàtica de la brossa al barri del Carme valora positivament el servei implantat el passat mes de maig. L’adaptació del usuaris a les novetats del sistema fa que, amb el temps, millori la seva percepció del servei. Així, el 90% dels usuaris residents al quadrant entre el passeig Prim i l’avinguda dels Països Catalans, on el servei s’hi va implantar l’any 2007, valora positivament el nou sistema de recollida.

L’Àrea de Medi Ambient ha realitzat una campanya d’informació al barri del Carme per donar a conèixer el nou servei de recollida pneumàtica d’escombraries. La campanya s’ha acompanyat d’una enquesta per conèixer el grau de satisfacció dels usuaris. Paral·lelament, ha realitzat una segona enquesta a la resta de zones de la ciutat on fa més temps que hi ha implantat el servei. La comparació de les dues enquestes permet visualitzar com la satisfacció dels usuaris millora a mesura que s’adapten al canvi d’hàbits que comporta el nou sistema.

El fet de tractar-se d’un sistema més net que el de contenidors, l’eliminació de males olors i la menor ocupació de la via pública són els principals avantatges que hi veuen els usuaris. Per contra, les obres prèvies, el fet de trobar bústies plenes o el bosseig (bosses deixades fora del contenidors), són els principals desavantatges, tot i que els propis enquestats reconeixen que el bosseig no sempre és una conseqüència directa del grau d’ompliment de les bústies sinó de l’incivisme d’alguns usuaris.

Campanya d’informació
La recollida pneumàtica comporta una tasca important d’informació als usuaris per tal d’aconseguir un correcte funcionament i durabilitat del sistema. Per aquest motiu, amb la posada en funcionament del servei al barri del Carme s’han realitzat una sèrie d’actuacions per a fer arribar aquesta informació als veïns del barri.

La campanya ha permès informar a tota la població beneficiària del nou sistema de recollida, incidir en aquelles entitats o punts que poden fer d’altaveu, com són l’associació de veïns i els comerços de la zona, i familiaritzar el veïnat amb el nou sistema. La campanya ha consistit en l’enviament de 1.200 cartes personalitzades signades pel regidor de Medi Ambient, l’edició de 58 cartells informatius, enganxar 17 adhesius de les fraccions corresponents a les portes dels contenidors, així com anuncis en ràdio i televisió. Igualment, s’ha fet una campanya de carrer als comerços i als portaves de veïns.

Enquesta barri del Carme
El sistema de recollida pneumàtica de la brossa dóna servei a uns 1.200 habitatges i a uns 2.500 habitants, en la primera fase d’implantació al Barri del Carme que està en serveis des de principis de maig. El treball de camp per elaborat l’enquesta s’ha realitzat durant dues setmanes entre el 20 de maig i el 4 de juny del 2009. Actualment, el servei encara està en fas d’ajustament.

El 78% dels enquestats valora positivament el nou sistema de recollida pneumàtica. Només un 6% la valora tant positiva com negativament, ja que hi troba avantatges i desavantatges. I el 7% restant encara no la valoren, degut a que fa poc temps que es troba en funcionament o perquè utilitzen contenidors de superfície.

El servei encara és molt desconegut al barri. Un 50% dels enquestats no el coneixen i un 21% sí coneix el funcionament i el seu destí a la central de recollida.

El 81% dels enquestats han anomenat algun avantatge a la recollida pneumàtica de residus, tot i que posteriorment podia afegir alguna desavantatge: Més net, via pública menys ocupada, menys pudors. El 26% dels enquestats ha considerat algun desavantatge en el nou sistema: Boca petita, disminució del llocs de treball, obres prèvies.

Enquesta altres zones de la ciutat
La segona enquesta s’ha realitzat als carrers situats entre el passeig Prim i l’avinguda dels Països Catalans, on el sistema de recollida pneumàtica de la brossa funciona des del maig de 2007. El servei cobreix una zona amb uns 4.000 habitatges i unes 12.000 habitants. El treball de camp s’ha fet del 2 al 16 de juliol.

El 90% dels enquestats ha valorat positivament el funcionament tècnic de la recollida pneumàtica, tot i que un 49% d’aquets han esmentat alguns desavantatges. Un 4% considera el servei tant positiu com negatiu, mentre que un 4% el considera negatiu. Finalment, un 25% no el valora.

El 50% dels avantatges citats pels enquestats fa referència a l’estat de les bústies actuals en comparació als contenidors de superfície que hi havia anteriorment. Els usuaris creuen que és un sistema més net i que fa menys pudor. Pel que fa als desavantatges, destaquen el bosseig i les bústies plenes, tot i que comenten que no sempre el primer és conseqüència del segon, i que el bosseig ha disminuït amb el nou sistema de recollida pneumàtica.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.