Notes de premsa
Serveis Socials reforça el servei d’atenció als avis que es queden sols a l’estiu
gidoria de Serveis Socials reforça durant l’estiu el servei d’atenció domiciliària per tal de poder donar servei a les persones grans que necessiten una atenció especial durant els mesos de juliol i agost, quan el seu entorn fa vacances.
El programa integral d’atenció a les persones més grans de 65 anys comprèn els serveis de Teleassistència a domicili i el Servei d’Ajuda a Domicili. El primer facilita atenció a les persones en situació d’urgència les 24 hores del dia els 365 dies de l’any a través d’un aparell que està connectat a una centraleta que dóna resposta immediata. Per la seva banda, el Servei d’Ajuda a Domicili dóna suport a les persones grans en les seves tasques quotidianes com pot ser el control de medicació, higiene personal o neteja de la llar, entre d’altres.
Durant els mesos d’estiu aquest servei s’amplia a aquelles persones grans que es queden temporalment soles a casa. Les persones interessades es poden adreçar a les oficines centrals de la regidoria de Serveis Socials situades al Raval Robuster, 43-47, 1r (tel: 977 010 034). Els usuaris i les usuàries podran gaudir d’aquest servei d’acord amb els barems establerts.
Més de 53.000 hores d’atenció domiciliària
769 persones van rebre suport de Serveis Socials en els Programes d’Atenció Domiciliària durant l’any 2006. D’aquestes, el 63% eren majors de 65 anys i la resta, discapacitats o nens i adolescents. Aquest és un dels serveis que ha experimentat un increment més gran en els darrers quatre anys, en el qual s’han més que doblat les assistències. Si l’any 2003 se’n beneficiaven 379 persones, l’any 2004, 396, el 2005 van passar a ser 585 i el 2006, l’ajuda es va estendre a 769 persones. Durant el mateix any es van invertir més de 53.000 hores en el Servei d’Ajuda a Domicili.
Requisits per accedir-hi
Per gaudir d’aquests serveis cal estar empadronat a Reus i no superar el barem d’ingressos establert. Per apuntar-s’hi es necessita presentar la fotocòpia del DNI del sol·licitant, una fotocòpia de la declaració de la renda o el certificat d’hisenda i dels estalvis bancaris del sol·licitant i de la unitat familiar i un informe mèdic actualitzat.
Més informació
La regidora responsable de l’Àrea de Benestar, Rosa Garrido, atendrà als mitjans interessats. Us hi podeu posar en contacte a través del telèfon de la DCC, 977 010 215.