Notes de premsa

Sessió formativa “Eines i recursos per la captació de fons”, adreçada a entitats de la ciutat

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 8/03/2016

La regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència organitza una sessió formativa adreçada a entitats dedicada a conèixer les “Eines i recursos per la captació de fons”. La sessió tindrà una durada de dues hores i s'ha programat en dos dies diferents per facilitar l'assistència: els interessats hi poden participar el dia 10 de març (de 19:00 a 21:00 h) o bé el 16 de març (de 9:30 a 11:30 h) al Centre Cívic del Carme (pl. de la Patacada). Les persones que s'hi vulguin inscriure es poden adreçar a [email protected].

L'organització d'aquest taller arriba després d'escoltar els suggeriments de les entitats de la ciutat sobre la conveniència de conèixer i reflexionar sobre les possibles mesures per ampliar els recursos econòmics de les associacions i col·lectius ciutadans. En aquest sentit, la sessió tractarà els punts següents: Què vol dir captar fons?; Per a què necessitem els recursos?; Proactitud com a actitud; Idees i més idees per captar i Bons propòsits per a l'entitat.

La regidora de Participació, Ciutadania i Transparència, Montserrat Flores, ha recordat que aquesta iniciativa s'emmarca en les accions de suport a les entitats que es porten a terme des de la regidoria, entre les quals destaca el Servei d'Assessorament a les Entitats, que es pot trobar de manera estable al Centre Cívic del Carme cada dimecres de 10:00 a 12:00 h i de 17:00 a 20:00 h. Aquest servei ofereix a les entitats assessorament sobre aspectes jurídics, fiscals i relacionats amb la gestió de les associacions. Periòdicament s’organitzen tallers i sessions formatives útils per millorar el dia a dia de les entitats i, tal i com ha recordat Flores, es tracta d'un servei que va néixer “amb l’objectiu d’aportar una eina útil al teixit associatiu per millorar els seus instruments de gestió i planificació”.

La passada tardor es van organitzar dos cursos adreçats a les entitats dedicats a les aplicacions web i mòbils gratuïtes per a la gestió de les entitats, i al desembre es va realitzar un curs per realitzar un diagnòstic sobre l’estat i la missió d’una entitat, identificar aspectes a millorar i reflexionar sobre les mesures més adequades per portar a la pràctica aquesta millora.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.