Notes de premsa
Sexualitat i emocions en l’adolescència, últim taller del programa Família i Ciutat
La regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística tanca aquest dimarts 3 de maig els tallers del programa «Família i ciutat, educació compartida», estrenat aquest curs com una evolució de l’Escola de Pares. El programa ofereix actuacions d’acompanyament a la tasca educativa de la família, i té com a objectiu proporcionar informació, formació i acompanyament en la funció educativa diària de les famílies, entesa com el pare i la mare, els avis, i altres adults que intervenen en el microsistema del nens i les nenes a través de diversos continguts que es poden enfocar des del punt de vista de l’infant, o des del punt de vista de les habilitats dels familiars.
Aquest dimarts 3 de maig a les 18:00h, a la sala annexa de la Biblioteca Central Xavier Amorós tindrà lloc el taller «D’allò que no es parla a casa: sexualitat i emocions». Adreçat a pares i mares d’adolescents, amb una metodologia dinàmica i participativa, el taller anirà a càrrec de Glòria Canyet, de la Fundació Familium. Hi col·labora el Pla Educatiu d’Entorn. Les emocions, el desig afectivosexual, els conflictes… sovint arriben a l’adolescència com una olla a pressió. Entendre aquest procés hormonal i evolutiu és fonamental per poder acompanyar els fills durant aquesta etapa crítica i alhora meravellosa, entendre cadascuna de les seves fases, millorar la comunicació amb una escolta activa i assertivitat per reforçar el vincle; adquirir habilitats emocionals per gestionar millor els conflictes; facilitar eines per posar límits I normes i difondre el llibre Famílium 2.0. Sobreviure l'adolescència, i altres recursos.
El programa «Família i ciutat, educació compartida», tancarà definitivament el curs el dimecres 1 de juny a les 18:00h a la sala d’actes de l’antic hospital amb una trobada dels grups de debat de les tertúlies dialògiques pedagògiques. Durant la sessió es presentaran els resultats obtinguts i la valoració del procés d'aprenentatge.
«Família i ciutat, educació compartida», planteja accions en els àmbits següents:
- El desenvolupament evolutiu durant el creixement dels infants (aspectes físics, cognitius i psicològics).
- La seguretat en cada etapa del desenvolupament: a la llar, en l’ús d’Internet i les xarxes socials, en les relacions (relacions positives, saludables, i no violentes), hàbits per a una bona salut, riscos de les substàncies tòxiques i addictives, etc.
- L’àmbit emocional: comunicació entre els membres de la família, foment dels rols igualitaris entre pare i mare, acompanyament en la formació intel·lectual i acadèmica dels fills, temps de lleure, etc.