Notes de premsa
Termini per sol·licitar l’autorització sanitària de funcionament de les carnisseries
tir del pròxim 1 de juny, els titulars de les carnisseries podran adreçar-se a l’OAC per sol·licitar l’autorització sanitària de funcionament. Aquesta autorització és obligatòria, segons la normativa sectorial 1376/2003, de 7 de novembre, que desenvolupa les condicions sanitàries de producció, emmagatzematge i comercialització de les carns fresques i els seus derivats en els establiments de comerç minoristes.
A partir d’aquesta normativa, tots els ajuntaments han de donar una autorització sanitària de funcionament als establiments minoristes de carn fresca i derivats i per tant l’Ajuntament organitza el tràmit administratiu de suport i inspector que generin aquestes sol·licituds. És responsabilitat del titular de l’establiment demanar aquesta autorització.
La sol·licitud per demanar l’autorització sanitària de funcionament es pot recollir a l’OAC (plaça del Mercadal, 1) en els horaris d’atenció al públic: de dilluns a dijous de 9:00 h a 14:00 h i de les 16:00 h a les 18:30 h i divendres de les 9:00 h a les 14:00 h. A partir del 15 de juny, l’horari d’atenció al públic és de 9:00 h a 14:00 h.
Juntament amb la sol·licitud, els interessats hauran de presentar l’acreditació de la persona física o jurídica, la memòria de l’activitat, l’acreditació de la qualificació professional del responsable de l’establiment i de les persones que hi treballen i l’acreditació d’haver fet el pagament de la taxa corresponent. L’autorització es facil·litarà quan els inspectors emetin informe favorable. Qualsevol modificació o baixa s’haurà de comunicar a l’Ajuntament a través de l’OAC.