Notes de premsa

Totes les empreses de l'Innolab de Redessa finalitzen el seu procés d'innovació i implementaran les solucions obtingudes

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 9/06/2022
Tancament de l'Innolab de Redessa

L’Innolab de REDESSA tanca la seva primera edició amb 7 processos d’innovació en marxa: totes les empreses participants han finalitzat el seu procés d’innovació amb un projecte viable, que ja han començat a implementar.

La qualificació global que atorguen els participants al programa d’innovació és d’un 8,9 sobre 10. Han valorat el format, els mentors assignats i les sessions inicials. En aquest sentit, el servei de mentoria personalitzada és el que té una puntuació més alta: un 9,5 sobre 10.

La regidora d’Economia, Coneixement i Habitatge i consellera delegada de REDESSA, Teresa Pallarès, ha explicat que “fomentar la innovació a les empreses és un dels eixos estratègics de REDESSA. Les empreses han valorat amb una nota molt alta aquest servei, que els ha aportat solucions reals, que contribuiran a fer créixer els seus negocis. Per això, després d’aquesta primera fase pilot, hem decidit incorporar l’Innolab al catàleg de serveis de REDESSA”.

Els projectes d’innovació que han desenvolupat aquestes empreses, s’engloben en tres eixos:

1. Nous serveis o productes: La majoria de processos d’innovació han desembocat en la creació de nous serveis o productes: ha estat el cas de 4 de les 7 empreses participants en la primera edició de l’Innolab. Són serveis vinculats a la seva activitat i que en tots els casos, estan destinats a accedir a nous clients. 

2. Nous procediments vinculats a nous canals: És el cas de 2 de les empreses participants. En aquests dos casos, l’accés a nous canals està vinculat a la digitalització, les xarxes socials i la venda online.

3. Nou model de negoci: Aquest és el cas d’una de les pimes de l’Innolab amb la qual s’ha treballat la remodelació del model de negoci, la reestructuració de l’organització i l’optimització dels recursos existents.

El procés d’innovació ha constat de 5 sessions de formació en metodologies d’innovació oberta i una segona fase de mentories personalitzades. En paraules de la regidora, Teresa Pallarès, “les pimes participants ens han traslladat que l’Innolab els ha aportat idees i una nova manera d’encarar el dia a dia i destaquen el fet que generen reflexió interna, debat: aquest canvi d’actitud és un altre dels èxits de l’Innolab”.

De manera més global, l’Innolab ha estat una eina per a aconseguir nous contactes comercials i una oportunitat per a reflexionar sobre el model de negoci.

Nova edició a partir de l’últim quadrimestre de l’any
La nova edició de l’Innolab s’engegarà durant l’últim quadrimestre de l’any. El tret de sortida serà la II Jornada d’Innovació, que comptarà amb un programa on s’exposaran tendències i casos d’èxit en l’aplicació de la innovació en l’àmbit empresarial, entre d’altres.

Des de REDESSA s’està treballant en aquest nou Innolab que, com a novetat, incorporarà una vertical de mentories específiques per a empreses del sector alimentari i foodtech.

Recordem que les empreses que han participat en la primera edició de l’Innolab són: Qbed Consulting, Fabricante Lunas, Comercial Brell, Festiari, Laboratoris Escuredo, Hotel Monument Spa Mas Passamaner i Grup Mimara.

Tancament de l'Innolab de Redessa
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.