Notes de premsa
Un centenar de persones han participat en els tallers de cuina responsable que es reprendran l'any que ve
La Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus, a través del Pla Local d'Inclusió Social (PLIS), ha organitzat aquest mes de desembre els darrers tallers de cuina responsable d’aquest any 2019. L’objectiu de les sessions és promoure una alimentació saludable i estalviadora entre diferents col·lectius. Durant tot l'any s'han fet vuit tallers i en cadascun hi han participat unes quinze persones. L'any 2018 es van beneficiar d'aquests tallers 90 persones i es preveu que la xifra d'enguany sigui similar. La particularitat d'aquests tallers és que bona part dels ingredients que es fan servir provenen del Programa de Gestió Alimentària Responsable.
Montserrat Vilella, regidora de Benestar Social, explica com des del l’any 2013, en què es van posar en marxa aquests tallers, s'ha ampliat el perfil de les persones destinatàries: «en un inici, assistien les persones voluntàries i beneficiàries de les entitats de la xarxa de distribució d'aliments. Més endavant, vam detectar la necessitat de fer arribar aquest taller a altres sectors de la població: persones grans que viuen soles i que no estan acostumades a cuinar i joves de 3r i 4t d'ESO que havien de compartir una activitat amb gent gran de la ciutat».
Aquests tallers incideixen de manera positiva en diferents àmbits: el social, ja que interactuen joves i persones grans; el mediambiental, ja que s'aprofiten els aliments, i l'econòmic, ja que aquestes receptes, moltes d'elles en desús i que ara s'han recuperat, poden suposar un estalvi de diners.
Els objectius d'aquests tallers de cuina són:
- Evitar el malbaratament dels aliments.
- Conèixer receptes per tal d'aprofitar el menjar.
- Aprendre a conservar i manipular els aliments frescos de curta durada.
- Elaborar una dieta saludable i equilibrada.
Desenvolupament del taller de cuina
La dietista Mònica Chica imparteix aquest taller de cuina que consta de dues sessions de dues hores i que consisteix en l'elaboració pràctica de receptes amb les dietes més adequades segons les edats dels participants. Es dóna molta importància a la participació de les persones assistents, a l'aprofitament dels aliments i a la manipulació que cal fer perquè no es facin malbé i es puguin conservar millor.
Per reforçar la formació que s'imparteix a través d'aquests tallers els participants reben el «Quadern de consells i receptes de cuina per aprofitar el menjar». Un material didàctic elaborat i editat pel Pla Local d'Inclusió Social (PLIS) de la regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus.
Aquest quadern, editat en el marc del Programa de Gestió Alimentària Responsable de Reus, consisteix en 21 fitxes de consells per la bona conservació i manipulació dels aliments i 7 receptes de cuina.