Notes de premsa

Un centenar de professionals de la Regidoria de Benestar Social participen en una jornada de treball per avaluar l'atenció que ofereixen a la ciutadania

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 8/05/2018
Imatge de la jornada de treball de la Regidoria de Benestar Social al Centre de la Imatge Mas Iglesias
Imatge de la jornada de treball de la Regidoria de Benestar Social al Centre de la Imatge Mas Iglesias

Aquest dimarts 8 de maig els professionals de la Regidoria de Benestar Social, un centenar de persones entre les quals hi ha treballadors/es i educadors/es socials i personal administratiu i directiu, s'han trobat durant el matí i la tarda al Centre de la Imatge Mas Iglesias per avaluar, de manera conjunta, la feina que fan cada dia. Una feina que repercuteix en l'atenció que rep la ciutadania que travessa per situacions de vulnerabilitat. Una dada és significativa: el nou model ha aconseguit reduir la llista d'espera per rebre atenció per primer cop. Abans la mitjana era de 21 dies i ara en el 90% de casos és d'1 dia, tot i que pot arribar a ser de fins a 3 dies.

Des que a l'octubre de l'any 2016 es va decidir implantar un nou model organitzatiu, s'ha consolidat un canvi de tendència als Serveis Socials que es pot resumir en més pressupost i menys sol·licituds d'atenció.

En concret, durant el darrer trimestre de 2016 es va portar a terme un canvi organitzatiu amb l'objectiu de millorar l'atenció a la ciutadania, garantir una primera atenció immediata, millorar la resposta professional davant de les problemàtiques en les quals s'intervé i promoure l'especialització dels professionals per temes i àmbits d'atenció.

Per avaluar com ha anat aquest canvi i què es pot millorar, els i les professionals reunits en grups d'unes deu persones han posat sobre la taula les fortaleses i febleses detectades en la nova organització. La participació de tothom és una de les claus d'aquest nou model.

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, fa una valoració molt positiva de la jornada: "Per consolidar el nou model organitzatiu que hem implantat és necessari trobar-nos tots i totes per tal de poder adoptar noves mesures que facin més eficients els serveis que prestem a la ciutadania. Una manera innovadora d'entendre els serveis socials".

Reptes de futur
La regidoria de Benestar Social es fixa com a objectius de futur mantenir i millorar els ajuts per garantir les necessitats bàsiques de la ciutadania, així com establir els mecanismes que empoderin les persones a sortir de la situació de vulnerabilitat en què es troben.

Aquests anys de crisi han portat moltes famílies a dependre de les ajudes de Serveis Socials, ara cal que tinguin una oportunitat de retornar a l'autosuficiència. I, per aconseguir-ho, les línies d'acció són les següents:

  • Desenvolupar el nou àmbit d'ocupabilitat. La Regidoria treballa en un programa que ajudi a preparar a les persones en situacions de vulnerabilitat per accedir al món laboral.
  • Impulsar nous projectes i consolidar-ne d'altres amb l'objectiu de garantir la igualtat d'oportunitats, sobretot en l'àmbit de la infància.
  • Afavorir i augmentar el treball comunitari: la Regidoria treballa en xarxa amb les entitats i els diferents agents del territori per impulsar nous sistemes d'atenció. Una mesura complementària amb les accions preventives per fer disminuir la necessitat d'intervenció posterior.
Imatge de la jornada de treball de la Regidoria de Benestar Social al Centre de la Imatge Mas Iglesias
Imatge de la jornada de treball de la Regidoria de Benestar Social al Centre de la Imatge Mas Iglesias

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.