Notes de premsa
Una inversió de més d'1,5 milions d'euros i el manteniment de 100 llocs de treball, balanç del programa Reempresa
El programa de transmissó d'empreses Reempresa compleix tres anys a REDESSA amb un balanç molt satisfactori per a les dues parts implicades, tant l'Ajuntament de Reus, que el gestiona a través de REDESSA, com pel Centre de Reempresa de Catalunya. Des de la seva posada en marxa ara fa 3 anys, el Reempresa ha anat augmentant les transmissions fins a arribar a les 25 empreses, 14 de les quals transmeses durant aquest 2016.
La inversió induïda, és a dir, l'import total pel qual s'han traspassat les empreses ha estat de més d'un milió i mig d'euros, gairebé un milió dels quals durant aquest 2016. A més, en aquests 3 anys, s'han donat d'alta al servei 78 empreses i 122 potencials reemprenedors.
2014 | 2015 | 2016 | Total | |
Casos d'èxit | 4 | 7 | 14 | 25 |
Inversió induïda | 176.000 € | 356.000 € | 982.000 € | 1.514.000 € |
Cedents | 41 | 22 | 15 | 78 |
Reemprenedors | 48 | 30 | 44 | 122 |
Així, una de cada tres empreses cedides a la ciutat s'han convertit en un cas d'èxit, i un de cada 4 emprenedors que s'han interessat pel programa Reempresa ha acabat comprant una empresa.
El regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Reus, Marc Arza, ha posat en valor el fet que «per densitat de pimes i d'emprenedors confiàvem que la ciutat de Reus acolliria bé el programa, que ha tingut una evolució que no ha deixat de crèixer en els darrers tres anys».
Pel que fa al perfil de les empreses, a Reus té un gran pes el sector comerç, ja que comporta un 42% dels casos d'èxit i gairebé la meitat de les propostes de cessió. Tot i amb això, el que genera més inversió induïda és l'industrial, amb un 38% de la inversió. Altres sectors amb pes pel que fa al Reempresa són l'hostaleria i el sector serveis, que registren una quarta part dels casos d'èxit del Reempresa cada un.
El director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer, ha afirmat durant la presentació d'aquest matí que «el context econòmic afavoreix aquest tipus de transaccions, perquè ha provocat un canvi de mentalitat que ha fet agafar consciència que les empreses locals s'han de cuidar».
Les empreses que entren al programa han de complir dos requisits: estar en funcionament i ser viables econòmicament. Normalment el procés des de que es comença la cessió d'una empresa fins que aquesta està en ple funcionament té una durada de 6 mesos.