Ple ordinari 2004-10-29

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 29 Octubre, 2004

CTE DELS ACORDS ADOPTATS PEL PLE ORDINARI DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE DATA 29 D’OCTUBRE DE 2004

1.- Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta del dia 24 de setembre de 2004.

2.- Informació de l’Alcaldia

3.- Moció de l’Alcaldia. Donant compte decret de l’Alcaldia

- Decret número 903: Nomenament de membres del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació Internacional.

4.- Moció de l’Alcaldia. Constitució d’una comissió d’estudi per a la gestió de l’execució d’obres locals.

S’acorda:

Primer: Iniciar l’expedient previ per a la constitució, si s’escau, d’un ens instrumental per a la gestió de les activitats relatives a l’execució d’obres locals que inclouen, entre d’altres, la construcció, conservació, manteniment i millora dels edificis i espais municipals i de la via pública.

Segon: Designar la comissió d’estudi, que haurà de redactar la memòria justificativa de la conveniència i l’oportunitat de la iniciativa i del seu interès públic, amb el contingut assenyalat per la normativa vigent i que estarà integrada pels següents membres:

- El Molt Il.lustre Sr. Alcalde o regidor en qui delegui que en serà el president
- Un representant del grup municipal PSC: Sr. Eduard Ortiz Castellón
- Un representant del grup municipal ERC: Sr. Jordi Bergadà Masquef
- Un representant del grup municipal ICV-EA: Sr. Daniel Pi Noya
- Un representant del grup municipal CIU: Sr. Gustau Biada Canales
- Un representant del grup municipal PPC: Sr. Juan Gallardo Alguero
- Sr. Fernando Grugués Cabré
- Sr. Francesc Secall Masip
- Sr. Ricard Pintaluba Borràs
- Sra. M. Rosa Ferré Amador
- Sra. Natàlia Torrell Vidal
- Sr. Josep M. Adserà Verges

5.- Moció de l’Alcaldia. Constitució d’una comissió d’estudi per a la gestió de diferents activitats i serveis públics.

S’acorda: Primer: Iniciar l’expedient previ per a la constitució, si s’escau, d’un ens instrumental per a la gestió de diferents activitats i serveis públics de competència municipal.

Segon: Designar la comissió d’estudi, que haurà de redactar la memòria justificativa de la conveniència i l’oportunitat de la iniciativa i del seu interès públic, amb el contingut assenyalat per la normativa vigent i que estarà integrada pels següents membres:

- El Molt Il.lustre Sr. Alcalde o regidor en qui delegui que en serà el president
- Un representant del grup municipal PSC: Sr. Alexandre Martínez Medina
- Un representant del grup municipal ERC: Sr. Josep Anton Sànchez Andreu
- Un representant del grup municipal ICV-EA: Sra. M. Teresa Vallverdú March
- Un representant del grup municipal CIU: Sra. Teresa Gomis de Barbarà
- Un representant del grup municipal PPC: Sr. Juan Gallardo Alguero
- Sr. Fernando Grugués Cabré
- Sr. Ricard Pintaluba Borràs
- Sra. M. Rosa Ferré Amador
- Sra. Ester Ventura Ruche
- Sr. Àngel Cortadelles Bacaria
- Sr. Àngel Pérez Magrané

6.- Moció de l’Alcaldia. Ampliació de capital d’INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL. Subscripció i desemborsament de participacions.

S’acorda: Primer: Aprovar l'augment de capital social de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL en quatre-cents seixanta mil euros, mitjançant l’emissió de 46 noves participacions socials, amb un valor nominal de deu mil euros cadascuna resultant, per tant, una xifra de capital social de trenta-vuit milions vuit-cents quaranta mil euros.

Segon: Subscriure i desemborsar 46 noves participacions socials, amb un valor nominal de deu mil euros cadascuna, de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL, per un import total de en quatre-cents seixanta mil euros, mitjançant l’aportació de l’immoble situat al c/ Sabadell núm. 17-23, de 2.807’20 m2 de superfície i inscrit al Registre de la Propietat núm. 2 de Reus, al Volum 738, Llibre 331, Full 113, Finca núm. 20.397, inscripció 1ra.

A les noves participacions socials els correspondrà una numeració correlativa del núm. 3.839 al 3.884, ambdós inclosos.

Tercer: Aprovar la corresponent modificació de l’article 5è dels estatuts socials, en base als anteriors acords.

7.- Moció de l’Alcaldia. Sol·licitud de declaració de la ciutat de Reus com a municipi de gran població.

S’acorda: Primer: Sol·licitar al Parlament de Catalunya que adopti les decisions oportunes per tal que la ciutat de Reus sigui declarada municipi de gran població, en virtut d’allò que disposa l’article 121.1.d) de la Llei reguladora de les bases de règim local, per tal que li sigui d’aplicació el règim organitzatiu previst en el Títol X de l’esmentada llei.

Segon: Sol·licitar que la reforma de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya tingui en compte l’autonomia local i el paper dels ajuntaments dins dels sistema institucional de Catalunya, a través d’un règim especial de finançament i d’autoorganització reconeixent-los les competències i els mitjans per poder complir amb els requeriments de la ciutadania, en ser l’administració més propera i la que permet donar una resposta més immediata a les demandes socials.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde per a la realització de tots els tràmits i gestions i per la signatura de tots els documents que siguin necessaris pel compliment i execució de l’anterior acord.

8.- Moció de l’Alcaldia. Sobre la cocapitalitat de la regió del Camp de Tarragona.

S’acorda: Primer: Manifestar la necessitat que la ciutat de Reus vegi reconeguda oficialment la seva cocapitalitat en la futura Vegueria del Camp, juntament amb la ciutat de Tarragona, en el marc de la propera reforma legal de l’organització territorial de Catalunya.

Segon: Sol·licitar al Govern de la Generalitat de Catalunya que aquesta condició de cocapitalitat de la ciutat de Reus en el Camp sigui expressament recollida en els treballs de la Comissió d’Organització Territorial creada per l’Executiu català.

Tercer: Sol·licitar al Parlament de Catalunya que sigui sensible al sentit d’aquesta petició de la ciutat de Reus durant la tramitació de la reforma legal de l’actual sistema d’organització territorial.

Quart: Comunicar aquests acords al President de la Generalitat de Catalunya, al Conseller en Cap, als consellers de Relacions Institucionals i Participació, Governació i Administracions Públiques, i Política Territorial i Obres Públiques, al President del Parlament de Catalunya, i als presidents de tots els Grups Parlamentaris de la cambra catalana.

9.- Moció de l’Alcaldia. Aprovació inicial de la modificació dels estatuts dels organismes autònoms: Institut Municipal de Museus de Reus, Institut Municipal d’Acció Cultural, Institut Municipal de Formació i Empresa, Patronat Municipal de Turisme i Comerç i Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías per tal d’adaptar-los a la normativa vigent.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació dels Estatuts de l’Institut Municipal de Museus de Reus, Institut Municipal d’Acció Cultural, Institut Municipal de Formació i Empresa, Patronat Municipal de Turisme i Comerç i Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías per tal d’adaptar-los a la normativa vigent.

Segon: Sotmetre a informació pública aquestes modificacions pel termini de 30 dies per a la presentació d’al·legacions i suggeriments.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

10.- Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal: al Centre d’Ensenyament Infantil i Primari Joan Rebull de Reus; a l’Institut d’Educació Secundària Baix Camp de Reus; al Srs: Emili Duran Visiedo, Daniel Duran Llobet i Juan Luís Benítez Rosado, integrants de l’expedició Reus-Cho Oyu Setembre de 2004; a l’Associació de Pares de Minusvàlids del Baix Camp i al Grup Cultural de Misericòrdies de Reus.

- 10 a). Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Centre d'Ensenyament Infantil i Primari JOAN REBULL de Reus.

S’acorda:

- Concedir al Centre d’Ensenyament Infantil i Primari Joan Rebull de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca educativa duta a terme per aquesta comunitat educativa, pel seu esforç i implicació en la necessitat de buscar noves fórmules socials, culturals i educatives que han permès afavorir la diversitat de l’alumnat i, de manera especial, en acomplir-se l’any 2004 el 25è aniversari de la creació de l’escola.

- 10 b). Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’Institut d’Educació Secundària Baix Camp de Reus.

S’acorda:

- Concedir a l’Institut d’Educació Secundària Baix Camp de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca educativa duta a terme per aquesta comunitat educativa i, de manera especial, en acomplir-se durant aquest curs el 75è aniversari del començament de la seva trajectòria.

- 10 c). Concessió de la Menció Honorífica Municipal als senyors Emili Duran Visiedo, Daniel Duran Llobet i Juan Luís Benítez Rosado, Integrants de l’Expedició Reus-Cho Oyu Setembre de 2004.

S’acorda:

- Concedir als senyors Emili Duran Visiedo, Daniel Duran Llobet i Juan Luís Benítez Rosado, Integrants de l’Expedició Reus-Cho Oyu Setembre de 2004, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva àmplia experiència muntanyenca avalada per múltiples ascensions a diferents cims, i de forma especial per haver assolit el cim del Cho Oyu, sisena muntanya més alta del món, de 8201 metres d’altura.

- 10 d). Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’Associació de Pares de Minusvàlids del Baix Camp.

S’acorda:

- Concedir a l’Associació de Pares de Minusvàlids del Baix Camp, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca educativa duta a terme per tal de treballar per la integració de les persones amb discapacitat i lluitar pel reconeixement dels seus drets, i de forma especial per celebrar enguany els 25 anys de la seva fundació.

- 10 e). Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Grup Cultural de Misericòrdies de Reus.

S’acorda:

- Concedir al Grup Cultural de Misericòrdies de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en el món cultural i associatiu reusenc, i de forma especial per celebrar enguany els 25 anys de la seva fundació.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

11.- Assessoria Jurídica. Aprovació dels reglament del Consell Municipal de Polítiques per a la Igualtat. Designació membres del Consell.

- 11 a). S’acorda:

Primer: Aprovar la constitució del Consell municipal de polítiques per a la igualtat com a òrgan de participació sectorial.

Segon: Aprovar inicialment els estatuts que regularan el seu funcionament.

Tercer: Donar tràmit d’informació pública i audiència a l’expedient d’acord al que estableix l’article 178.1. del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

- 11 b). S’acorda:

Primer: Nomenar els següent membres com a integrants del Consell Municipal de Polítiques per a la Igualtat:

• Un/a representant de cada partit polític o coalició electoral amb representació a l’Ajuntament:
• Sra. Rosa Garrido Arcones (PSC)
• Sra. Maria Belén Marcos i Castellò (CIU)
• Sra. Yvonne Figueras Talarn (PPC)
• Sra. Montserrat Claramunt Estradé (ERC)
• Sra. Montserrat Foraster Adserà (ICV-EA)

• Un/a representant de cadascuna de les entitats de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a la igualtat d’oportunitats:
• La Lliga Reumatològica: Sra. Josepa Masquida
• Associació Catalana d’Afectats de Fibromiàlgia: Sra. M. Rosa Gimeno i Sra. Isabel Martin Navarro (suplent)
• Associació ARAB: Sr. José Luís Julián i Sra. Laura Garcia (suplent)
• H2O Col.lectiu Gai Lèsbic: Sr. Josep M. Vázquez.

• Un/a representant de cadascun dels òrgans municipals complementaris que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a la igualtat d’oportunitats:
• Consell Municipal de la Gent Gran: Sr. Víctor Vallinoto
• Consell Municipal de les Dones: Sra. Helena Tarragó
Segon: La vigència de l’anterior acord resta condicionat a l’aprovació definitiva del reglament del Consell Municipal de Polítiques per a la igualtat.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

12.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector H.12 “Mas Sunyer”, presentat pel senyor Carles Guilemany i Casadamon en representació de propietaris del sector.

S’acorda:

Primer: Estimar les al·legacions formulades per M. Carme Rimbau Marca, Roser i Maria Dolors Queralt Guinovart i la Comunitat de Regants Mina del Pujol i d’altres.

Segon: Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector H.12 “Mas Sunyer”.

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

13.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta al sector C.1 “Carmelites” i a la publicitat en mitgeres vistes.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta al sector C.1 “Carmelites” i a la publicitat en mitgeres vistes, promoguda per aquest Ajuntament.
Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

14.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta a l’illa situada entre el c/ Apel·les Mestres i el c/ Castillejos al sector D.4 “Mas Batlle”.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta a l’illa situada entre el c/ Apel·les Mestres i el c/ Castillejos al sector D.4 “Mas Batlle”, promoguda per aquest Ajuntament.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

15.- Intervenció. Distribució de l'assignació del Fons de Cooperació Local de Catalunya, per la prestació supramunicipal de serveis.

S’acorda:

Primer: Aprovar la distribució de l’assignació de 28.869,23 euros, corresponents a la participació en els ingressos de la Generalitat, integrada en el Fons de Cooperació Local de Catalunya per a l’any 2004, pel que fa a la prestació supramunicipal de serveis, de la següent manera:

• 23.922,23 euros per al Consorci del Teatre Bartrina.
• 4.947 euros per al Consell Comarcal del Baix Camp.

Segon: Comunicar a la Direcció General d’Administració Local de la Generalitat de Catalunya l’esmentat acord, així com a Consorci del Teatre Bartrina i al Consell Comarcal del Baix Camp.

16.- Comptabilitat. Aprovació expedient de modificació de crèdits.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, el resum del qual per capítols és el següent :

AJUNTAMENT DE REUS

ALTES DESPESES
CAPITOL I REMUNERACIONS DEL PERSONAL 3.325,27
CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 235.078,46
CAPITOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 76.708,92
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 30.000,00
Total altes de despeses… 345.112,65

BAIXES DE DESPESES
CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 21.973,02
CAPITOL III INTERESSOS 275.139,63
CAPITOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 18.000,00
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 30.000,00
Total baixes de despeses… 345.112,65

PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME

ALTES DESPESES
CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 18.000,00

ALTES INGRESSOS

CAPITOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 18.000,00

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

ALTES DESPESES
CAPITOL II COMPRA DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 10.047,75
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 8.600,00
Total altes de despeses… 18.647,75

ALTES INGRESSOS

CAPITOL IV TRANSFERÈNCIES CORRENTS 18.647,75

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposen els articles 169 i 177 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

17.- Assessoria Jurídica. Aprovació ordenança general reguladora del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora de l’Ajuntament de
Reus.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l’ordenança general reguladora del procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora de l’Ajuntament de Reus.

Segon: Sotmetre l’expedient a informació pública pel termini de 30 dies per tal que es puguin presentar les al·legacions que s’estimin convenients. En cas que no es presenti cap al·legació en el termini indicat l’aprovació inicial esdevindrà definitiva.

18.- Assessoria Jurídica. Aprovació de les tarifes del subministrament d’aigua potable i del clavegueram.

S’acorda:
Primer: Aprovar inicialment la nova ordenança reguladora de les tarifes del servei de subministrament d’aigua potable i del servei de clavegueram, la qual consta incorporada a l’expedient.

Segon: Sotmetre l’ordenança al tràmit d’informació pública pel termini de trenta dies, a efectes de possibles al·legacions o reclamacions. Si no n’hi haguessin, l’ordenança s’entendrà aprovada definitivament.

Tercer: Aprovar les diferents tarifes proposades pel consell d’administració de l’empresa Aigües de Reus Empresa Municipal SA per a l’any 2005, sens perjudici de la necessària intervenció, quant al preu de l’aigua, de la Comissió de Preus de Catalunya.

Assumptes sobrevinguts.

No n’hi ha.

Precs i preguntes.

Reus, 8 de novembre de 2004

El secretari general

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.