Ple ordinari 2005-10-28

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 28 Octubre, 2005

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 28 D’OCTUBRE DE 2005

1.- Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de 1 d’octubre de 2005

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Donant compte decret sobre obres al voltant del Barranc de Barenys.

Es dóna compte del decret número 934 de data 7 d’octubre de 2005:

Primer: Ordenar la realització dels treballs necessaris per a l’arranjament immediat de l’escullera existent sobre el pont del Barranc de Barenys, la realització de la cuneta de desguàs i l’adopció de mesures necessàries per a la protecció de la seguretat de persones i vehicles pel camí de Mas de Blasi.

Segon: Donar compte al ple de la Corporació de les mesures adoptades en la propera sessió que es celebri.

Tercer: Donar trasllat d’aquesta resolució a la Secció Tercera del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

4.- Moció de l’Alcaldia. Acceptació del càrrec de patró de la “Fundació Privada de la Construcció del Baix Camp “.

S’acorda:

Primer: Acceptar el càrrec de patró de la “FUNDACIÓ PRIVADA DE LA CONSTRUCCIÓ DEL BAIX CAMP”.

Segon: Designar com a representant d’aquest Ajuntament en la seva condició de patró de la “FUNDACIÓ PRIVADA DE LA CONSTRUCCIÓ DEL BAIX CAMP” al tinent d’alcalde, Sr. Jordi Bergadà Masquef, el qual resta facultat per a la signatura de tots els documents públics o privats que siguin necessaris pel compliment i execució de l’anterior acord, en especial en tot allò relatiu a l’acceptació formal del càrrec de patró i la seva inscripció en el Registre de Fundacions.

5.- Moció de l’Alcaldia. Informar favorablement les tarifes del servei de transport públic urbà per a l’exercici 2006.
S’acorda:

Primer: Informar favorablement la proposta de modificació de tarifes del servei de transport públic urbà de viatgers a la Ciutat de Reus per a l’any 2006 proposada per la societat municipal REUS TRANSPORT PÚBLIC SA, de la qual resulten les tarifes següents:

- Bitllet senzill ……………………………… 1’10 €
- Tarja multiviatge ( T-10) ………………… 6’00 €
- Bitllet senzill, tarifa especial
Aeroport de Reus ………………………… 2’20 €

Segon: Elevar la proposta, amb l’informe d’aquest Ajuntament i el corresponent estudi econòmic a la Comissió de Preus de Catalunya, als efectes d’aprovació de les esmentades tarifes.

6.- Moció de l’Alcaldia. Informar favorablement les tarifes de subministrament d’aigua potable i del clavegueram per a l’exercici 2006.

S’acorda:

Aprovar inicialment la nova ordenança reguladora de les tarifes del servei de subministrament d’aigua potable i del servei de clavegueram, la qual consta incorporada a l’expedient.

Sotmetre l’ordenança al tràmit d’informació pública pel termini de trenta dies, a efectes de possibles al·legacions o reclamacions. Si no n’hi haguessin, l’ordenança s’entendrà aprovada definitivament.

Aprovar les diferents tarifes proposades pel consell d’administració de l’empresa Aigües de Reus Empresa Municipal SA per a l’any 2006, sens perjudici de la necessària intervenció, quant al preu de l’aigua, de la Comissió de Preus de Catalunya.

7.- Moció de l’Alcaldia. Autoritzant a INNOVA per a la concertació d’operacions de crèdit a llarg termini.

S’acorda:

Primer : Autoritzar a INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SL la concertació de les següents operacions de crèdit a llarg termini:

- 1) Entitat: CAJA DE AHORROS DEL MEDITERRÁNEO per un import de 2.000.000’00 € amb un tipus d’interès referenciat a l’Euribor trimestral més un diferencial del 0’45% i una comissió d’obertura del 0’15%. El termini de disposició serà de 2 anys i el d’amortització de 18 anys.
- 2) Entitat: BANCO POPULAR, per un import de 5.000.000’00 €, amb un tipus d’interès referència a l’Euribor trimestral més un diferencial del 0’30 % i una comissió d’obertura del 0’15. El termini de disposició serà de 2 anys i el d’amortització, de 18 anys.

Segon: Juntament amb aquesta autorització s’haurà de comptar amb els preceptius informes fixats per la normativa de les Hisendes Locals aplicable.

Tercer: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

8.- Educació i Família. Nomenament del representant municipal al consell escolar del CEIP Reus 17.

S’acorda:

Nomenar com a representant municipal en el consell escolar del centre docent radicat a Reus CEIP Reus 17 a la Sra. Empar Pont Albert, així mateix, podrà actuar per delegació d’aquesta i com a suplent la Sra. Coia Dols Campanera.

9.- Assessoria Jurídica. Aprovació definitiva estatuts Consorci Transversal Xarxa d’Activitats Culturals i ratificació conveni de cooperació transfronterera per a la seva constitució.

S’acorda:

Primer: Aprovar definitivament la constitució del Consorci Transversal, Xarxa d’Activitats Culturals (CTXAC), i aprovar definitivament els seus Estatuts, introduint d’ofici un seguit de modificacions respecte als Estatuts aprovats en sessió plenària de data 28 de gener de 2005, que restaran tal com sindica en el document annex.

Segon: Ratificar el conveni de cooperació transfronterera per a la Constitució del Consorci Transversal, Xarxa d’activitats culturals.

Tercer: Comunicar aquest acord a l’Ajuntament d’Olot.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

10.- Gestió Urbanística. Rectificació de l’errada material advertida en el text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana pel que afecta a l’illa situada entre el c/ Apel·les Mestres i el c/ Castillejos al sector D.4 “Mas Batlle”.

S’acorda:

Primer: Rectificar l’errada advertida en el plànol núm. 5 “Parcel·lació” del text refós de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana afecta a l’illa situada entre el c/ Apel·les Mestres i el c/ Castillejos al sector D.4 “Mas Batlle”, en el sentit que al “Quadre de superfícies totals parcel.lació” del plànol núm. 5: “Parcel.lació on diu superfície parcel·la 26: 772,30 m2, ha de dir: superfície parcel·la 26: 1.219,12 m2 i on diu superfície parcel·la 27: 757,65 m2 ha de dir: superfície parcel·la 27: 1.259,24 m2.

Segon: Elevar aquest acord a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona.

11.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual del Pla especial de l’àrea 6.17 “Entorn Passatge Mare de Déu de Misericòrdia”, proposada per ANGULLO EMPRESA CONSTRUCTORA, SA.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla especial de l’àrea 6.17 “Entorn Passatge Mare de Déu de Misericòrdia”, proposada per ANGULLO EMPRESA CONSTRUCTORA, SA.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya, als efectes de la seva aprovació definitiva.

12.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’alineació del c/ Granollers cantonada amb camí de Valls.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’alineació del c/ Granollers cantonada amb camí de Valls, condicionat a les determinacions assenyalades a l’informe emès en data 8 d’agost de 2005 pel tècnic d’ODPH de l’Agència Catalana de l’Aigua, el qual s’adjunta com a fonament d’aquest acord.
Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

13.- Gestió Urbanística. Atorgament de la condició d’administració actuant per a la gestió urbanística del sector A.12 “Riera del Molinet” a la societat anònima municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA.

S’acorda:

Atorgar a la societat anònima municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA la condició per operar com a administració actuant per a la gestió urbanística del sector A.12 “Riera del Molinet”, podent tramitar i aprovar definitivament l’instrument de gestió corresponent i rebre el sòl de cessió obligatòria i gratuïta corresponent al percentatge aplicable sobre l’aprofitament urbanístic.

14.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 5.14 “Carrer Joan Fuster”.

S’acorda:

Primer: Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 5.14 “Carrer Joan Fuster”, formulada per l’Institut Català del Sòl.

Segon: Aprovar inicialment l’esmentada modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus, condicionat a les determinacions següents, resultants de l’informe emès en data 29 de setembre de 2005 per l’arquitecte cap del Servei d’Urbanisme d’aquest Ajuntament:

- Caldria situar els terrenys destinats a Serveis Tècnics més la Nord-oest a fi i efecte de possibilitar una millor ordenació dels espais lliures resultants.
- La previsió de despeses d’urbanització d’espais lliures cal establir-la e uns 45€/m2 sl a ordenar.
- Cal facilitar la documentació digital amb coordenades UTM referides a les bases cartogràfiques de l’Ajuntament.

Tercer: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Quart: Demanar informe als organismes sectorials afectats.

Cinquè: Concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

15.- Patrimoni del Sòl. Modificació de l’acord del Ple adoptat en sessió de data 01.07.05, pel que fa a la quantia de la subvenció demanada per a la redacció del Projecte de construcció del nou Arxiu Comarcal i Municipal.

S’acorda:

Modificar el punt “Tercer” de l’acord del Ple de data 01.07.05, en el sentit que la quantia de la subvenció demanada per a la redacció del Projecte de construcció del nou Arxiu Comarcal i Municipal, és de cent cinquanta-dos mil euros, -152.000 €-.

COMISSIÓ DE SEVEIS GENERALS

16.- Hisenda – Gestió Econòmica i Pressupostària.- Expedient de modificació de crèdits del pressupost municipal.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament, de l’institut Municipal de Formació i Empresa, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, de l’Institut Municipal de Museus i del Patronat Municipal de Turisme el resum del qual per capítols és el següent:

AJUNTAMENT DE REUS

Altes de despeses

Capítol I Remuneracions del personal 24.727,90
Capítol II Compra de béns corrents i serveis 214.132,20
Capítol IV Transferències corrents 152.555,54
Capítol VI Inversions reals 1.583,55
Total altes de despeses… 392.999,19

Baixes de despeses

Capítol II Compra de béns corrents i serveis 347.996,96
Capítol VI Inversions reals 43.418,68
Capítol VIII Actius financers 1.583,55
Total baixes de despeses… 392.999,19

Altes de despeses

Capítol II Compra de béns corrents i serveis 49.971,08
Capítol IV Transferències corrents 26.400,00
Capítol VI Inversions reals 535.734,50
Total altes de despeses… 612.105,58

Altes d’ingressos

Capítol III Taxes i altres ingressos 559.205,58
Capítol IV Transferències corrents 52.900,00
Total altes d’ingressos… 612.105,58

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

Altes d’ingressos

Capítol IV Transferències corrents 56.493,66

Altes de despeses

Capítol I Remuneracions del personal 38.433,60
Capítol II Compra de bens corrents i serveis 18.060,06
Total altes de despeses… 56.493,66

INSTITUT MUNICIPAL D’ACCIÓ CULTURAL

Altes d’ingressos

Capítol IV Transferències corrents 27.983,33

Altes de despeses

Capítol II Compra de bens corrents i serveis 27.983,33

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS

Altes d’ingressos

Capítol IV Transferències corrents 13.991,66

Altes de despeses

Capítol II Compra de bens corrents i serveis 13.991,66

PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ

Altes d’ingressos

Capitol IV Transferències corrents 8.031,21

Altes de despeses

Capitol II Compra de bens corrents i serveis 8.031,21

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

17.- Hisenda – Rendes i Exaccions.- Acord d'imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu del Projecte d’urbanització del carrer de la Mineta Zona 3 (tram entre l’avinguda Castellvell i el carrer Vilaplana).

S’acorda:

Primer: Que d'acord amb l'establert a l'art. 28 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i l'Ordenança fiscal municipal reguladora de les contribucions especials, s'aprovi la imposició i ordenació de les contribucions especials corresponents a les obres esmentades.

Segon: Que el percentatge a satisfer per les persones especialment beneficiades serà el 90% de l'import inicialment previst per a l'execució de l'obra en el projecte tècnic corresponent i la resta de documentació obrant dins l’expedient i que ascendeix:

- Total import projecte 48.318,50 €
- Aportació propietaris 43.486,65 €
- Aportació Ajuntament 4.831,85 €

S'haurà de tenir en compte que el cost pressupostat per a l'execució de l'obra tindrà caràcter provisional, per aquest motiu si el cost previst anteriorment, una vegada realitzada l'obra, resultés major o menor, aquest es repercutirà als contribuents segons el percentatge abans assenyalat.

Tercer: Aplicar com a mòdul de repartiment, d'acord amb l'establert a l'art. 32 del mateix Text refós els metres lineals de façana de les finques afectades per les obres, les quals s'assenyalen expressament al plànol cadastral que es troba en l'expedient.

Quart: Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'art. 30 de la norma esmentada, els subjectes passius obligats a contribuir seran els propietaris de les finques afectades per les obres ja que són els qui obtenen un benefici especial per la seva execució.

Cinquè: Aprovar la relació de contribuents i les quotes individuals resultants d’aplicar a la base imposable els mòduls establerts, referides a cadascuna de les finques i propietaris afectats, tal com figura especificat als repartiments de quotes que consten a l’expedient.

Sisè: Que es segueixin els tràmits reglamentaris per a la liquidació de quotes a cadascun dels contribuents fins a llur definitiva recaptació. No obstant això, una vegada aprovat l'expedient d'aplicació es procedirà a exigir les quotes tributàries per endavant, segons l'establert en l'art. 33.2 de la norma ja esmentada.

Setè: Que un cop aprovada la imposició i ordenació es procedeixi a l'exposició pública de l'acord, advertint-se que si en el termini establert no s'hagués presentat cap reclamació, l'acord adquirirà el caràcter de ferm. Així mateix, s'haurà d'advertir als interessats que durant el període d'exposició pública podran constituir-se en associació administrativa de contribuents.

18.- Hisenda – Rendes i Exaccions.- Acord d'imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu del Projecte d’urbanització del carrer de la Mineta Zona 4 (tram entre els carrers Vilaplana i M. Escudero).

S’acorda:

Primer: Que d'acord amb l'establert a l'art. 28 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i l'Ordenança fiscal municipal reguladora de les contribucions especials, s'aprovi la imposició i ordenació de les contribucions especials corresponents a les obres esmentades.

Segon: Que el percentatge a satisfer per les persones especialment beneficiades serà el 90% de l'import inicialment previst per a l'execució de l'obra en el projecte tècnic corresponent i la resta de documentació obrant dins l’expedient i que ascendeix:

- Total import projecte 34.144,90 €
- Aportació propietaris 30.730,41 €
- Aportació Ajuntament 3.414,49 €

S'haurà de tenir en compte que el cost pressupostat per a l'execució de l'obra tindrà caràcter provisional, per aquest motiu si el cost previst anteriorment, una vegada realitzada l'obra, resultés major o menor, aquest es repercutirà als contribuents segons el percentatge abans assenyalat.

Tercer: Aplicar com a mòdul de repartiment, d'acord amb l'establert a l'art. 32 del mateix Text refós els metres lineals d
façana de les finques afectades per les obres, les quals s'assenyalen expressament al plànol cadastral que es troba en l'expedient.
Quart: Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'art. 30 de la norma esmentada, els subjectes passius obligats a contribuir seran els propietaris de les finques afectades per les obres ja que són els qui obtenen un benefici especial per la seva execució.

Cinquè: Aprovar la relació de contribuents i les quotes individuals resultants d’aplicar a la base imposable els mòduls establerts, referides a cadascuna de les finques i propietaris afectats, tal com figura especificat als repartiments de quotes que consten a l’expedient.

Sisè: No obstant l’exposat anteriorment, i d’acord amb els criteris fixats per la Corporació al seu dia, per tal d’aconseguir una imposició tributària més proporcional al benefici especial realment obtingut, s’aplicarà a aquelles finques afectades per les obres qualificades pel PGOU com a zones IV, un coeficient reductor del 0’70.

Setè: Que es segueixin els tràmits reglamentaris per a la liquidació de quotes a cadascun dels contribuents fins a llur definitiva recaptació. No obstant això, una vegada aprovat l'expedient d'aplicació es procedirà a exigir les quotes tributàries per endavant, segons l'establert en l'art. 33.2 de la norma ja esmentada.

Vuitè: Que un cop aprovada la imposició i ordenació es procedeixi a l'exposició pública de l'acord, advertint-se que si en el termini establert no s'hagués presentat cap reclamació, l'acord adquirirà el caràcter de ferm. Així mateix, s'haurà d'advertir als interessats que durant el període d'exposició pública podran constituir-se en associació administrativa de contribuents.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ

19.- Proposta de resolució del PSC-PM, CiU, ERC i ICV-EA. Suport al nou Estatut de Catalunya.

S’acorda:

Primer: Donar suport a l’Estatut d’Autonomia de Catalunya aprovat en el Ple del Parlament de Catalunya en sessió de 30 de setembre de 2005 com a Proposició de llei orgànica a trametre a les Corts Generals per a la seva tramitació.

Segon: Divulgar i donar a conèixer el projecte d’Estatut a la ciutadania.

Tercer: Convidar les entitats socials del municipi a donar suport a l’Estatut d’Autonomia de Catalunya.

Quart: Instar les forces polítiques amb representació al Congrés dels Diputats i el Senat a aprovar la proposta de nou Estatut emanada per una àmplia majoria del Parlament de Catalunya.

Cinquè: Traslladar aquesta Moció a la Presidència del Parlament de Catalunya, a la Presidència de la Generalitat de Catalunya, a la Presidència del Govern espanyol, a la Presidència del Congrés dels Diputats i al Ministeri d’Administracions Públiques.

20.- Proposta de resolució de CiU. Per a la millora de la tramitació dels DNI i els passaports als ciutadans.

S’acorda:

Primer: Continuar fent les gestions necessàries davant de la Delegació del Govern de l’Estat a Catalunya per tal d’accelerar les inversions previstes pel Ministeri de l’Interior a les instal·lacions situades a la Comissaria del Cos Nacional de Policia de Reus, en relació amb el DNI electrònic.

Segon: Demanar al Govern de l’Estat que, especialment durant el mesos de juny , juliol i agost es reforci el personal d’atenció al públic de l’oficina esmentada, atès l’increment del nombre de peticions que es produeixen en aquest període.

MOCIONS DELS GRUPS POLITICS

21.- Moció del PPC. Adhesió de Reus com membre de ple dret de l’”Associació Red de Ciudades de Alta Velocidad Española.”

S’acorda:

Sol·licitar l’adhesió de Reus com a membre de ple dret de l’Associació Red de Ciudades de Alta Velocidad Espanyola.

22.- Moció de CiU. Sobre la creació d’un espai jove a la Ciutat.

- Sotmesa la proposta a votació, es rebutjada.

23.- Moció de CiU. Sobre la difusió de les activitats de les associacions i entitats de la ciutat en els mitjans de comunicació públics locals.

- Sotmesa la proposta a votació, es rebutjada.

Assumptes sobrevinguts

Precs i preguntes

Reus, 7 de novembre de 2005

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.