Ple ordinari 2005-11-25

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 25 Novembre, 2005

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 25 DE NOVEMBRE DE 2005

1.- Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de 28 d’octubre de 2005.

2.- Informació de l’Alcaldia.

3.- Declaració Institucional. Dia internacional contra la violència envers les dones, 2005.

4.- Moció de l’Alcaldia. Substitució de representants en el Consell de Serveis Socials i en el Consell Escolar Municipal.

S’acorda:

Primer: Nomenar a les Sres. Dolors Sardà Lozano i Teresa Pallarès Piqué representants de l’Ajuntament en el Consell Escolar Municipal, en substitució, respectivament, del Sr. Eduard Estapé Vilarroya i de la Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez.

Segon: Nomenar a la Sra. Judith Aixalà i Nadal representant del grup municipal de Convergència i Unió en el Consell de Serveis Socials de Reus, en substitució de la Sra. Dolors Sardà Lozano.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

5.- Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Cos de la Guàrdia Urbana de Reus.

S’acorda:

Ratificar l’acord de la Junta de Govern Local, de data 11 de novembre de 2005, que concedia al Cos de la Guàrdia Urbana de Reus la Menció Honorifica Municipal en reconeixement a la seva dedicació i servei a la ciutat de Reus i especialment amb motiu de la celebració del 150è aniversari de la seva creació.

6.- Revocació de l’acord de concessió de la Medalla d’Or de la Ciutat al General Franco.

S’acorda:
Primer: Prendre en consideració la proposta de la Comissió d’Honors i de Distincions per tal de revocar l’acord municipal de concessió de la Medalla d’or de la Ciutat al General Franco, ja que en la seva persona concorren els motius previstos en el citat article 21.

Segon: Obrir un període d’exposició pública d’acord amb l’article 17 del reglament Municipal d’Honors i de Distincions als efectes de presentació de reclamacions, al·legacions o suggeriments.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

7.- Educació i Família. Nomenament d’un membre del Consell Municipal de l’Esport.

S’acorda:

Nomenar membre del Consell Municipal de l’Esport la Sra. Maria del Pilar López Solé, en representació de l’àmbit de l’esport

8.- Cultura. Protocol de les Festes Majors de la ciutat de Reus.

A proposta de la presidència, el tema queda sobre la taula.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

9.- Gestió Ambiental. Aprovació bases específiques per a l’atorgament de subvencions per al foment de projectes i programes de promoció, difusió i propagació d’activitats relacionades amb la protecció del Medi Ambient.

S’acorda:

Primer: Aprovar les bases específiques per a l’atorgament de subvencions per al foment de projectes i programes de promoció, difusió i propagació d’activitats relacionades amb la protecció del medi ambient.

“Bases específiques per a l’atorgament de subvencions per al foment de projectes i programes de promoció, difusió i propagació d’activitats relacionades amb la protecció del medi ambient.

Objecte
1. Aquesta subvenció té per objecte la concessió d’ajuts per a la realització d’activitats adreçades a la difusió del patrimoni natural i la sostenibilitat, en general de caràcter mediambiental, portades a terme dins el període d’un any a l’obertura de la convocatòria corresponent.

Queden excloses, per disposar ja d’un programa propi, les activitats d’educació ambiental adreçades als escolars de la ciutat.

2. L’ajut consisteix en una dotació econòmica per a l’adquisició de material, mitjans, així com per finançar les despeses de funcionament en la redacció i realització de projectes d’activitats definits al paràgraf anterior objectes de la convocatòria.

L’import de la subvenció no excedirà el 50 % del cost del projecte ni de l’activitat finalment realitzada a la que s’apliquin i sempre dintre dels límits de la consignació pressupostària, sense que el beneficiari pugui exigir l’augment o la revisió de la subvenció.

Beneficiaris
3. Poden ser destinataris d’aquests ajuts les associacions, fundacions i entitats sense afany de lucre inscrites en el Registre d’Associacions i Fundacions de la Generalitat de Catalunya i en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Reus.

Procediment
4. Les sol·licituds es podran presentar en el termini de 30 dies naturals, comptats a partir del dia següent a la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona de l’anunci d’obertura de termini per la seva presentació.

La presentació d’una sol·licitud de subvenció, per sí mateixa, implica el coneixement i acceptació de les bases que la regulen, així com la subvenció i les condicions que es fixin per la seva aplicació, en el cas que li sigui concedida.

5. Les entitats interessades en l’obtenció d’ajuts hauran de presentar sol·licitud adreçada al Molt Il·lustre Senyor Alcalde de l’Ajuntament de Reus, davant l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), situada a la plaça del Mercadal, 1, de Reus.

Juntament amb la sol·licitud, que haurà de ser signada pel legal representant de l’entitat o organisme sol·licitant, caldrà aportar la següent documentació específica:

1. Programació detallada de les activitats en relació a les quals es sol·licita la subvenció per al període esmentat.
2. Pressupost d’ingressos i despeses de l’activitat a realitzar detallats per conceptes i quantitat que es sol·licita en concepte de subvenció.
3. Memòria de les activitats adreçades a la difusió del patrimoni natural i la sostenibilitat, així com de caràcter mediambiental en general realitzades per l’entitat sol·licitant durant l’exercici anterior.
4. Fotocòpia del NIF de l’entitat.
5. Comprovant conforme s’està al corrent del pagament de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
6. Declaració de l’ens sol·licitant de fer-se càrrec de la despesa corresponent a la part del cost de l’activitat o projecte no subvencionada, o bé, de tenir els mitjans econòmics per fer-ho.
7. Una declaració on es faci constar si s’han sol·licitat i/o obtingut altres ajuts o subvencions o si es pretenen sol·licitar, amb referència a les quantitats sol·licitades o concedides, i amb el compromís de comunicar a l’Ajuntament de la percepció de qualsevol ajut o subvenció.

6. Per a la concessió de subvencions es valorarà el compliment dels requisits establerts en les bases, el grau d’interès o la utilitat pública, la representativitat de les entitats, així com els criteris que segueixen, que es valoraran de manera conjunta:

- Abast territorial, implantació social de l’entitat, i grau de vinculació amb la ciutat de Reus.
- Qualitat del projecte presentat i la seva adequació a les activitats programades.
- Difusió i grau d’efectivitat de les activitats programades per l’entitat.
- Garanties de realització de les propostes presentades per les entitats.

7. L’Àrea de Medi Ambient emetrà informe i l’òrgan competent efectuarà la proposta de resolució per a l’atorgament de les subvencions, la qual s’elevarà a l’òrgan competent que resoldrà el procediment de forma motivada. La concessió o denegació de subvencions es resoldrà en virtut de Decret o acord de l’òrgan competent i serà notificada als interessats.

8. Tota subvenció concedida queda sotmesa a la condició de fer constar en la documentació o programa imprès de l’activitat subvencionada l’expressió “amb el suport de l’Ajuntament de Reus, Àrea de Medi Ambient”.

Així mateix, caldrà remetre a l’Àrea de Medi Ambient d’aquesta Corporació dos exemplars de totes les publicacions, cartells i/o similars, de les activitats que siguin objecte de subvenció.

9. El beneficiari disposarà d’un termini de quinze dies hàbils, a comptar des de la data de la notificació de la resolució per la que s’atorga la subvenció per comunicar per escrit la seva acceptació.

10. Justificació de les subvencions.
Per al pagament de la subvenció caldrà aportar per part de l’entitat subvencionada justificants de despeses per l’import total del projecte o l’activitat subvencionada. Aquesta justificació haurà d’ésser presentada al Registre Municipal existent a l’oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC).

Per justificar el compliment de les condicions establertes en la concessió de les subvencions, el beneficiari ha d’aportar la següent documentació:

a) Una memòria de les activitats realitzades amb càrrec a la subvenció, especificant el grau d’assoliment dels seus objectius.
b) La justificació documental de la difusió feta del finançament de la corporació municipal, conforme al previst a l’article 8 d’aquestes bases.
c) El balanç econòmic de l’actuació subvencionada, amb el desglossament de totes les despeses i ingressos que s’hagin generat, amb expressió i acreditació de l’import, la procedència i l’aplicació de les quantitats destinades a l’activitat i que s’hagin finançat amb fons, subvencions o recursos diferents de la subvenció municipal.
d) La justificació esmentada, es farà mitjançant factures i d’altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, que en tot cas hauran de ser originals o còpia compulsada.

11. Termini de justificació de les subvencions.
El termini per presentar la documentació justificativa del compliment de la subvenció serà el 31 de gener de l’any següent a aquell en que es realitzin les actuacions objecte de subvenció.

12 . Pagament de la subvenció
Per al pagament de la subvenció el Departament de Medi Ambient emetrà informe favorable en el qual s’acrediti que l’activitat subvencionada ha estat realitzada a plena satisfacció i d’acord amb les condicions que s’hagin establert.

13. En tot allò que no estableixin aquestes bases, respecte a les subvencions, és d’aplicació l’Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de Reus, així com els articles 118 a 129 del Decret 179/1995 de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals.

Disposició derogatòria
Resten derogades les bases per a l’atorgament de subvencions per al foment de projectes i programes de promoció, difusió i propagació d’activitats relacionades amb la protecció del medi ambient, aprovades per acord del Ple de l’Ajuntament en data 14 de març de 2003 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona núm. 86 de 12 d’abril de 2003.”

Segon: Sotmetre a informació pública les esmentades bases per un termini de vint dies mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, en el tauler d’anuncis de la Corporació, i la inserció de la referència de l’anunci en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, tot el qual, de conformitat amb el que estableix l’article 124.2 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.

10.- Patrimoni del Sòl. Aprovació de la proforma del Conveni entre l’Ajuntament de Reus, el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i l’Institut Català del Sòl per a la construcció d’habitatges amb protecció oficial al Barri del Carme.

S’acorda:

Primer: Aprovar, en la seva integritat, la proforma del Conveni (incorporat a l’expedient) entre l’Ajuntament de Reus, el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i l’Institut Català del Sòl per la construcció d’habitatges amb protecció oficial al Barri del Carme.

Segon: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde i al Sr. Tinent d’Alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme per a que, qualsevol dels dos indistintament, pugui subscriure el Conveni de referència.

COMISSIÓ DE SEVEIS GENERALS

11.- Recursos Humans. Sol·licitud de compatibilitat de l’exercici de diferents llocs de treball de la Corporació amb activitats privades.

11a).-
S’acorda:

Primer: Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel funcionari al servei d’aquesta Corporació Sr. Vicenç Garcés Garcés, amb l’activitat privada i de docència demanada.

Segon: Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

En cap cas la suma de les jornades del lloc de treball de l’Ajuntament de Reus i de l’activitat privada no podrà superar la jornada ordinària que tingui establert l’Ajuntament, incrementada en un 50%.

Tercer: Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

11b).-
S’acorda:

Primer: Declarar la compatibilitat de l’exercici del lloc de treball ocupat pel personal al servei d’aquesta Corporació Sr. Linus Ollé Pocurull, amb l’activitat privada demanada.

Segon: Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.
En cap cas la suma de les jornades del lloc de treball de l’Ajuntament de Reus i de l’activitat privada no podrà superar la jornada ordinària que tingui establert l’Ajuntament, incrementada en un 50%.

Tercer: Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

12.- Hisenda-Gestió Jurídica. Aprovació definitiva amb resolució de les reclamacions presentades, de l’expedient d’ordenances fiscals per l’exercici de 2006.

S’acorda:

Primer: Estimar en part l’escrit d’al·legacions presentat per l’Associació Reus Empresarial en el sentit d’establir el factor corrector d’aprofitament (FCA) del polinomi de càlcul de la quota de la taxa, establert a la tarifa primera de l’art. 7è de l’ordenança fiscal núm. 17, en 0, 25 per als locals o espais ubicats a les zones industrials

Segon: Aprovar definitivament amb incorporació d’allò acordat a l’apartat anterior, la modificació de les Ordenances fiscals que tot seguit es relacionen: general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i preus públics municipals; de l’impost sobre activitats econòmiques; de l’impost sobre béns immobles; de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica; de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres; de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; de la taxa per la tramitació: de les autoritzacions ambientals previstes a la Llei 3/1998, de les llicències municipals d’obertura d’establiments i del règim de comunicació prèvia; de la taxa per recollida d’escombraries; de la taxa per llicència de taxis; de la taxa per prestació dels serveis de cartografia, topografia i d’informàtica;
de la taxa per retirada de vehicles de la via pública i el seu dipòsit; de la taxa per expedició de documents administratius; de la taxa pels serveis de cementiri; de la taxa per la prestació de serveis urbanístics; de la taxa per prestacions singulars de la Guàrdia Urbana; de la taxa per entrada de vehicles a través de les voreres i les reserves de la via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe; de la taxa per utilització o aprofitament del vol, sòl o subsòl de la via pública; de la taxa per utilització de béns i instal·lacions municipals; de la taxa per la prestació del servei de registre censal de gossos i gats i recollida, acollida i manteniment d’animals abandonats i dels preus públics pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals i pels serveis especials de neteja, recollida i gestió d’altres residus municipals singulars o especials, així com la modificació de la classificació de les vies públiques per a determinar els coeficients de situació a aplicar a l’Impost sobre Activitats Econòmiques i altres tributs municipals.

Tercer: Notificar el present acord als interessats que han comparegut durant el tràmit d’exposició pública.
Quart: Publicar el present acord i els textos modificats que es contenen en annex adjunt, en el Butlletí Oficial de la Província, abans de l’1 de gener de 2006.

Cinquè: Comunicar el present acord i annex adjunt a la Subdelegació del Govern de l’Estat a Tarragona i al Servei Territorial d’Administració Local de Tarragona de la Generalitat de Catalunya.

Sisè: Contra el present acord que és definitiu en via administrativa, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del mateix Ordre Jurisdiccional, del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva publicació i la dels textos modificats de les Ordenances, en el Butlletí Oficial de la Província, de conformitat amb el que estableix l’art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

13.- Gestió Econòmica i Pressupostària. Aprovació expedient de modificació de crèdits del pressupost municipal.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament, de l’institut Municipal de Formació i Empresa, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, de l’Institut Municipal de Museus i del Patronat Municipal de Turisme el resum del qual per capítols és el següent:

Ajuntament de Reus

Altes de despeses
Capítol I Remuneracions del personal 19.455,38
Capítol II Compra de béns corrents i serveis 187.538,59
Capítol IV Transferències corrents 73.059,93
Capítol VII Transferències de capital 18.000,00
Total altes de despeses… 298.053,90

Baixes de despeses
Capítol II Compra de béns corrents i serveis 274.053,90
Total baixes de despeses… 274.053,90

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 6.000,00
Capítol VIII Actius financers 18.000,00
Total altes d’ingressos… 24.000,00
Institut Municipal de Formació i Empresa

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 23.753,13

Baixes de despeses
Capítol II Compra de bens corrents i serveis 5.500,00
Total altes de despeses… 5.500,00

Altes de despeses
Capítol II Compra de bens corrents i serveis 29.253,13
Total altes de despeses… 29.253,13

Institut Municipal d’Acció Cultural

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 22.016,67

Altes de despeses
Capítol II Compra de bens corrents i serveis 22.016,67

Institut Municipal de Museus

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 11.088,34

Altes de despeses
Capítol II Compra de bens corrents i serveis 11.008,34
Patronat Municipal de Turisme i Comerç

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 6.318,79

Altes de despeses
Capítol II Compra de bens corrents i serveis 6.318,79

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

Tinc l'honor de comunicar-vos-ho als efectes oportuns.”
Assumptes sobrevinguts.

No n’hi ha.

Precs i preguntes.

Reus, 30 de novembre de 2005

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.